Winterslaapzak

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Romy1979, 10 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    ik heb lekker warme pyama's gekocht, flanellen en velours, dat scheelt denk ik ook wel.
    Als het echt koud word (nu dus nog niet!) doe ik hem romper lange mouw, flanellen pyamajasje en broek en winterslaapzak hema/prenatal aan met mouwen. Lijkt mij wel warm, ook als het echt koud is.

2. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Even een update: Ik heb inmiddels de Puckababy Puckabag gekocht en ben echt heel tevreden! Ja, hij kost 95 euro. Maar hijs is zo lekker warm. Ben vooral te spreken over de warme binnenslaapzak die een hele zachte warme binnenkant heeft waar ze in de winter in ligt. Binnenstebuiten is het een super slaapzakje voor de herfst. En de zomervariant is heel dun en dus helemaal niet warm. Er zitten ook handschoentjes bij voor de winter.

Ben helemaal blij!

3. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Bij de hema, met afritsbare mouwtjes. 16 euro

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.071
    3.862
    113
    Ja, die Puckabag is echt heerlijk hè? Ik had er vorig jaar ook eentje voor mijn zoontje en het jaar daarvoor een combisleeper die ik op een beurs met 50% korting had gekocht. Heb er 45 Euro voor betaald en voor 30 Euro weer op MP doorverkocht. Voor zo'n Puckabag krijg je nog wel meer zelfs, dus als je het zo bekijkt, valt het ook wel weer mee met de kosten. Ik had altijd nog een goedkoop gevalletje erbij voor als hij in de was zat.

5. Juffertje83

Juffertje83 Bekend lid

20 jan 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ons meisje wordt altijd wakker met ijskoude handjes (stopt ze ook in haar mond). Verder heeft ze het lekker warm.... Bestaat er niet iets om die handjes warm te houden?

6. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Hier ook een groot Puckabag-fan, ik vind 'm het geld dubbel en dwars waard. Helaas past Elin van 4 maanden er nog niet in, dus voor haar heb ik nu nog even andere slaapzakjes. Die van Isi Mini is erg mooi en fijn, prima voor nu maar ik denk wat te dun als het dalijk echt koud gaat worden. Van Prenatal (Elin heeft nu die roze met stippen) vind ik persoonlijk echt ondingen... altijd vastlopende ritsen enzo.
    Als de Puckabag in de was zat, gebruikte ik voor Juul een flanellen winterslaapzak van de Hema. Ook prima verder.

(trouwens volgens mij mag Pucakbag niet in de droger omdat er microfiber inzit?)

Juffertje, aan de Puckabag zitten handschoentjes, ideaal voor ijsklompjes :)

7. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Ik vond de zomerslaapzak van de Combisleeper nog zo warm aanvoelen of heb ik me vergist. Hoop iig lang met de Puckabag te doen, ook nog voor toekomstige kindjes ;). Koop nog wel een goedkope erbij voor wasdagen idd.

8. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Mijn oudste ligt al in een winterslaapzak met mouwen romper.. (wil geen dekentje) of een winterslaapzak zonder mouw en dan pyjama shirt eronder, is dat te vroeg? Ik keek een beetje naar mezelf, pyjama weer aan en onder dekbed.
    Als het nog kouder wordt een slaapzak met mouw en pyjama eronder?

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.071
    3.862
    113
    Ja, ik vond de Puckabag echt fijner, de zomerslaapzak is lekker luchtig en bovendien hebben die slaapzakjes tenminste normale openingen bij de nek en de armen, de combisleeper vond ik op zich wel goed, maar ik heb de armsgaten en de hals ingenomen, omdat ik anders bang was dat hij in die zak zou verdwijnen. Volgens mij had die ook flanel aan de binnenkant van de zomerslaapzak.

10. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hier een combisleeper, een hema slaapzak en een prenatal slaapzak voor de winter.
    Gebruik nu de hema en de prenatal slaapzakken en zodra het nog kouder wordt de combisleeper compleet. Heb tot nu toe enkel in de twijfel nachten de buitenzak van de combisleeper gebruikt.
    Over alle 3 prima tevreden alleen is de combisleeper wel een heel stug ding en heb ik bij de hals en arm gaten ene stukje dichtgezet want ik vond die nog te wijd voor mijn toen 3 maanden oude dochter.

11. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik heb de combisleeper pas vanaf 7 maanden in gebruik. Daarvoor vond (ook) ik hem te groot voor de kleine.

12. Storm

Storm Niet meer actief

ik heb nu voor beide jongens een combisleeper (via MP). Ik heb al gelezen dat het niet echt een 4 seizoenen maar een 3 seizoenen slaapzak is, omdat de dunne zak in de zomer toch te warm is.
    Maar hij is wel langer dan de puckabag en ik heb niet zulke kleine kids.
    Hoewel ik die wantjes wel zou willen hebben, want de jongste heeft elke ochtend ijshanden, en dan moet het nog winter worden :$.
    Ik had/heb winterslaapzakken van de hema. Maar dat is echt niet te vergelijken met de combi sleeper. Die voelt als een vier seizoenen dekbed die van de hema als een warme deken. + dat de mouwen van de combisleeper ruimer zijn.
    Maar eerlijk is eerlijk, mijn zoontje lag vorig winter ook wel warm in bed. Alleen wel met meerdere lagen. ;)

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier tot nu toe winterslaapzakken van de Hema. Maar moet nieuwe hebben en vindt de prints van nu afgrijselijk.
    Prenatal had de goede maten niet maar kijk nog wel even verder.
    Hier ligt ze nu in winterslaapzak van vorig jaar met romper en pyjama.
    Kan de mouwen er straks nog aanritsen.
    Hier 2 dekentjes maar daar ligt ze ook wat boven.
    Echt hardje winter moet ik hier de verwarming wat openzetten anders is ze nog koud.

Deel Deze Pagina