winterslaapzak

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nathalie2012, 24 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kittehs

Kittehs Niet meer actief

Begrijp ik het goed dat jullie dan alleen pyjama, slaapzak en geen dekentje doen? Dat zou ik zelf onbehaaglijk vinden, hou ervan om ingestopt te liggen en denk dus dat mijn baby dat ook fijn vindt :p

2. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Hier ook zo, die echte dikke slaapzak (met sterretjes van de hema) en pyjama

3. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Nu is je kindje nog erg jong. Over een tijdje gaan ze draaien en dan heeft een deken nog weinig zin. Ze blijven er dan meestal niet onder liggen.

4. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Hier deden we dat in het begin ook, maar sinds ze rolt ligt ze altijd 90 graden gedraaid. Dus niet zo veilig meer:D

5. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Dat willen we wel, maar onze dochter rolt en kruipt het hele bed door dus een dekentje werkt niet en is ook nog eens gevaarlijk ;)

6. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter (11 mnd) is dan wel een koukleumpje vergeleken met die van jou! Ze slaapt al een tijdje met een romper, pyjama, dikke winterslaapzak met mouwen en nog 2 dubbelgeslagen ledikantdekens over haar middel (waar ze overigens niet netjes onder blijft liggen. Volgende ochtend ligt ze vaak achterstevoren in bed :D)

Maar goed, elk kind is anders. Als de temperatuur van je kind goed blijft, zou ik het gewoon zo laten.

7. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Wat ik wel lastig vind, is dat de temperatuur nogal schommelt. Tussen de 18 en 21 graden op dit moment. En vanaf 19 graden heb je een zomerslaapzak nodig....

Zou het nog uitmaken, flanel of velours?

8. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Vanaf 19 graden zomerslaapzak is ook geen harde regel of grens he? Ik ga niet elke avond eerst de temperatuur of het weerbericht kijken welke slaapzak ze aankrijgt. Ik stap gewoon over als het kouder wordt (al best een poosje geleden hier), en dan heeft ze gewone elke nacht winterslaapzak aan. En als het straks nog een stap kouder wordt/vriezen krijgt ze velours pyjama aan + evt sokken, maar dat ga ik niet op de graad bekijken. Gewoon op gevoel en hoe je kindje voelt 's ochtends zegt meer dan temperatuur, want elk kindje is anders.

9. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Nou, ik kijk wel iedere avond naar de temp op haar kamer en wat er 's nachts voorspelt wordt.
    Daar pas ik dan de kleertjes in haar slaapzak op aan. De ene nacht kan ze het af met alleen een romper lange mouw en een broekje en de andere nacht krijgt ze een romper korte mouw, pyjamashirt en broekje aan.
    Ik vind dat 'op je gevoel afgaan' nog vrij lastig hoor.
    Ik ben nl een koukleum, mijn man absoluut niet en heb het idee dat mijn dochter het ook niet snel warm heeft. Maar blijft soms toch gokken hoor.
    Gelukkig slaapt ze meestal gewoon door, dus zo slecht doe ik het blijkbaar niet..

10. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#30 MMarianne, 25 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 nov 2014

Dit....heb echt nog nooit de temperatuur gemeten, voel zo wel dat het een koud kamertje is en kijk naar zoontje, die dus vrij warmbloedig is. Aangezien hij het hele ledikant door ging had ie verder geen beddengoed en denk dat er niemand meer onder een laken ligt dus verstand zegt dan een winterslaapzak en of de mouwen eraan moeten en wat daarin aan ligt aan je kindje...denk wel dat men de kindjes eerder te warm aankleden dan te koud maar er zijn geen voorgeschreven wetten voor wanneer een winter of zomerslaapzak en wat daarin aan zeg maar.

11. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Bij ons is het ook 19 graden, maar vind het wel frisser aanvoelen als toen het in de lente 19 graden was. Ik had eerst ook nog een dunne slaapzak ( bambino) maar merkte dat ze veel wakker werd en ze had ook koude beentjes. Toen eerst pyjama broekje gedaan maar nog steeds fris. Toen een dikkere slaapzak gekocht bij de hema. Denk dat dit dan de winter variant is? Ik zie maar 2 soorten. Ze slaapt nu dus in deze slaapzak ( mouwen eraf) met alleen een lange mouwen romper. Als het nog kouder is dan krijgt ze een broekje aan en de mouwen kunnen er nog aan etc. Nu er is nog genoeg aankleed mogelijkheden. Ik zou gewoon kijken naar je kindje. Hoe voel zij als ze slaapt en wakker wordt? Voelt ze gewoon lekker warm dan heeft ze het behaaglijk maar voelt wat koeler dan kan je een dikkere slaapzak gebruiken. Belangrijk is dat ze het niet te heet hebben.

12. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ons meisje heeft snachts haar winterslaapzakjr aan van de hema. Met een pyjama met lange mouwen en een mouwloze romper.
    Naar mijn idee perfect voor ons poppetje.

13. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Wat kleden jullie je kleintjes al warm aan..
    Hier nog altijd de zomerslaapzak, is wel een gevoerde, maar zeker geen winterslaapzak! Meestal romper korte mouwen en een dunne pyjama met lange mouwen.
    Ze blijft hier dan ook wel onder het deken liggen.

Winterslaapzak moet ik nog gaan kopen. Deze krijgt ze pas als ze ook koud heeft snachts.

14. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Erg jammer dat ze de 4 seizoenen slaapzak niet meer hebben bij de Hema, die had ik zeker gekocht. Ik wilde namelijk ook nog een extra slaapzak en dan heb je er meteen 1 voor zomer en winter. Ik heb nu 2 gewone en 2 hoogzomer maar als ze net spuugt als er 1 in de was zit dan hebben we niks....met die 4 seizoenen kan je mooi afwisselen qua onderdelen.

Ik stuur net een mail naar Hema voor navraag, ze reageren binnen 14 dagen! Dat duurt lang!

15. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat de meeste kindjes met slaapzak niet meer onder een deken liggen. Ik vind de combinatie slaapzak en deken juist erg warm (vooral als je kijkt naar ventilering).

Hier een winterslaapzak van ergopouch, erg fijn! En een romper met lange mouw en pyjama broekje. Het is zo'n 17 graden op haar kamertje s nachts (enkel glas).

Deel Deze Pagina