hallo allemaal, Heeft iemand tips voor kleine campings in Slovenië n Kroatië die leuk zijn met kinderen? Ik vind vooral hele grote campings met waterparken of kleine natuurcampings gericht op senioren. We vinden het prettig om op overzichtelijke camping te verblijven maar wel genoeg vriendjes en vriendinnetjes te treffen. We kamperen met onze eigen tent, we hebben (nog geen) echt voorkeur voor regio’s in beide landen.
In Kroatië: - op het eiland Cres camping Bijar. Voor Kroatische begrippen klein, wij vonden m nog best groot. Met tent kun je op een helling in het bos staan met zeezicht. Heel fijn omdat daar schaduw en wind is. Vlakbij een klein oud dorpje. Verder is alles wel een stukje rijden. Op de camping is een speeltuin en beperkte animatie. Zwemmen vanaf de rotsen in supermooi water. Verder naar het zuiden weet ik nog wel meer mooie campings maar allemaal zonder speciale kindervoorzieningen.
Wij hebben 2 keer gekampeerd op camping Radovljica in Slovenië. Wij zochten ook een kleine camping waarbij ik onze toen 6jarige 'vrij' kon laten. Ook waren er genoeg vriendjes en vriendinnetjes voor onze kinderen om mee te spelen.
Camping Danica in Slovenië. Ligt aan een riviertje (met stroomversnelling) wat speeltuintjes, kleine animatie, restaurantje en 's morgens de bakker uit het dorp. Klinkt nu heel groot maar dat is het echt niet.