Wintersport 2018/2019

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Aszz, 27 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    Tijd voor een 'show je ski outfit' ;)

Afkes 10tal vindt dit leuk.
  2. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Kan dat in dit topic? Ja toch?

Youtan vindt dit leuk.
  3. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Met een neon roze broek

Ben benieuwd naar jullie outfits.

Aszz, Treez en Youtan vinden dit leuk.
  4. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.336
    113
    Vrouw
    1EF9F9BA-F007-4C1B-BEBE-21C8754C1168.png C624ED17-EA64-4C55-949F-F11C02591F77.png

Show je outfit :)

Grijze softshellbroek van o’neill en de zacht roze skijas ook van Roxy, populair merk dit jaar.

Tot vorig jaar liep ik al jaren in Brunotti trouwens (oranje boven oranje, dit jaar iets subtieler van kleur), maar dat merk is zo hip, dat de leuke dingen te belachelijk duur zijn.

Aszz, Treez en Afkes 10tal vinden dit leuk.
  5. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.336
    113
    Vrouw
    C507225A-345E-4151-BE3D-D5C17AF75946.png 4181230A-983C-4251-931E-97565A1F652B.png 123D34B5-650A-4430-AEA6-5867C4D73D53.png

En voor mijn dochter. De broeken zijn nog van vorig jaar, de jas is van de Lidl, voor de koudere dagen heeft ze een softshel met donslaagje vest/jasje van Icepeak eronder.

Aszz en Afkes 10tal vinden dit leuk.
  6. Treez

Treez Niet meer actief

Mee eens! Ik heb vorig jaar nieuwe ski’s en schoenen gekocht. Ik mag voorlopig niet, maar ik ga dit jaar wel voor een nieuwe helm. Misschien dat ik toch nog even ga kijken voor een nieuwe outfit :D

Aszz vindt dit leuk.
  7. Treez

Treez Niet meer actief

Wij hebben eerst een halve dag geboekt en het bleek drama te zijn. Ik zou dus niet direct een paar dagen les boeken.

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Jaaa ik heb nu nieuwe ski’s, en wil dus eigenlijk ook nieuwe schoenen omdat ze niet meer bij mijn ski’s passen :| terwijl ze gewoon echt super goed zitten.

Afkes 10tal en Treez vinden dit leuk.
  9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik had dus zwart witte Fisscher ski’s en witte skischoenen.
    Nou ja dan maar witte er op.
    Dit is mijn ‘oude’ outfit die ik ook nog gewoon aan kan natuurlijk :roflmao:
    Oh en ik heb een nieuwe brunotti skibril.

Afkes 10tal vindt dit leuk.
  10. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.082
    310
    83
    Hoi dames

Even een vraag over het lessen, ik verwacht dat onze oudste het leuk gaat vinden en er geen probleem van gaat maken.
    Onze jongste 3.5 weet ik niet zo goed. Ik heb nu voor 5 dgn, 2 uur in het klasje geboekt. Denk gewoon bij de speeltuin...
    Maar wat nu als 1 van de twee het toch niet leuk vindt.. Krijg je dan een deel van het lesgeld terug????

11. Treez

Treez Niet meer actief

Je schoenen zijn toch nooit zichtbaar tijdens het skiën door de dikke laag sneeuw wat erop geplakt zit. Goed zittende skischoenen zijn echt goud waard!

Aszz vindt dit leuk.
  12. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Leuke outfits zeg!
    Ik loop al in een jas van zeker 5 jaar oud denk ik van spex. Is nog prima dus beetje zonde om nieuw te kopen.
    En heel 'saai' en zwarte broek van kilpi.

Kids weer outfit van de lidl, vorig jaar was dat ook prima.

Ski's altijd nog tweedehands gekocht. Misschien volgend jaar mezelf eens op een nieuw set 'trakteren'.

13. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Dat zou ik niet teveel van uit gaan. Daarom gaan wij ook eerst voor een proefles.

14. Treez

Treez Niet meer actief

Heel misschien dat ik ga kijken naar speciale ski’s om te carven. Ik heb nu all mountain ski’s, maar misschien carve skis voor erbij. Wie heeft hier ervaring mee?

15. Treez

Treez Niet meer actief

Wij hebben de gok nooit durven nemen. Mijn oudste heeft de hele berg bij elkaar geschreeuwd op die leeftijd en we zijn direct gestopt om het niet te willen verpesten.

16. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.082
    310
    83
    Hmmmmmm,
    Ik heb nog niet betaald. Misschien kan ik wel gewoon annuleren.
    En dan raden jullie het aan om het daar pas te regelen.
    Eerst een proefles en daarna een pakket of zo?

We gaan vandaag wel met de oudste een proefles doen op een vaste helling. Nemen de jongste mee kijken of ze het leuk vinden

17. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Met een neon broek erbij. Van de zomer gekocht voor €12,-

Mijn jongste heeft een lidlpak.

Voor mijn oudste hebben we lessen geboekt. We kunnen na de eerste les kiezen wat we doen. Of we houden het bij alleen de ochtend of we boeken de middag er ook bij.
    Hoe oud waren jullie kinderen bij een hele dag les?

Aszz en Youtan vinden dit leuk.
  18. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.336
    113
    Vrouw
    Het eerste jaar hebben wij eerst een ochtend geboekt om te kijken of het goed ging. Ze was toen 4,5. Ze heeft toen 6 ochtenden les gehad. Tweede jaar gelijk 6 ochtenden geboekt.
    Nu gaat ze voor de derde keer (nu 6,5) en ze kan het al behoorlijk goed. Ze gaat dus dit jaar met een wat gevorderde klasje mee en dit is de hele dag. Dit vind ik ook wel spannend hoor. Krijgt ze geld mee om tussen de middag te eten. Dit jaar wel voor het eerst maar 4 dagen. Hebben we daarna nog 3 dagen om samen te skiën.

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

#59 Aszz, 1 dec 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 dec 2018
    Hier gaan ze altijd 4 uur, en eten ze tussen de middag gewoon met ons mee, wel zo gezellig.
    Ze gaan 4 dagen op les en 2 dagen met ons mee.
    Ze zijn al wat ouder, 1 van bijna 9 en 1 van 11 jaar dus ook best wat makkelijker.
    Het wordt alleen maar leuker als ze groot worden!

De jongste heeft een spyder en een falcon ski jas en gewoon 2 protest broeken ( alles zwart, hij houdt niet zo van kleur ) en een blauwe helm.
    De oudste heeft een falcon zwarte jas en knal groene name it ski jas ( verrassend fijne jas haha ) en zwarte protest ski broeken.
    Ik neem voor de kinderen altijd 2 setjes mee, dan kan de 1 drogen want als ze echt gaan spelen in de sneeuw dan vind ik het overal :roflmao:
    Moet alleen nog even nieuwe snowboots voor de jongens hebben, zag leuke van Sorel maar dat vonden hun niks :rolleyes:

20. Treez

Treez Niet meer actief

Ik zou even overleggen of je het na een ochtend nog mag annuleren. Mijn ervaring is dat bij de 3-jarige de helft het leuk vindt en de andere helft niet. Daarnaast ligt het ook aan de leraren. Vaak zijn ze erg jong en de een is wat pedagogischer vaardiger dan de ander :rolleyes:.

@Afkes 10tal wij doen nooit een hele dag les voor de kinderen. Ik vind het juist gezellig om tussen de middag samen te eten en in de middag samen skiën. Het is voor ons ook echt een gezinsvakantie. Onze kinderen lessen ook al in Nederland en persoonlijk vind ik dat ze op de rolbaan meer leren dan in de sneeuw. Het heeft ook niet veel meerwaarde om ze dan ook nog op vakantie de hele dag te laten lessen. Het is ook een kwestie van kilometers maken en de zwarte pistes pak ik in de ochtend wel zonder kinderen. In de middag is het ook een beetje relaxed skiën en mijn tempo aanpassen.

Deel Deze Pagina