Wintersport 2018/2019

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Aszz, 27 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    @Youtan @Aszz @Treez bedankt voor jullie antwoorden. Ik laat ze ook even aan mijn man lezen. Die staat er wat zakelijker in merk ik. Lees, hij wil dat ze zo snel mogelijk leert skiën. Terwijl ik de gezelligheid voorop wil hebben. Daarnaast, we zitten sowieso met de jongste die nog niet kan skiën.

2. Treez

Treez Niet meer actief

Ik stond er ooit hetzelfde in als jouw man, maar mijn vader (ex-skileraar) heeft mij overtuigd dat het niet gaat helpen om sneller te skien.
    Mijn vader geeft aan dat het weinig zin heeft om ze op jonge leeftijd de hele dag te laten lessen. Ze moeten vooral veel kilometers maken en bovendien er veel lol in hebben. Zijn ervaring is dat in de middag de aandacht vaak al veel minder is en dat het dan vooral leuke tochtjes maken is. Dat kan met mama of papa ook en de meeste jonge kinderen vinden dat ook veel fijner. Bij gevorderde skiërs vanaf 8 a 9 jaar heeft het volgens hem meer zin, omdat de skileraar net wat vaker meer uitdagende en onbekende routes neemt dan de ouders. Ligt uiteraard ook aan het skiniveau van de ouders, bekendheid van het gebied en aan het kind zelf. Mijn oudste van 8 vindt het nog steeds veel gezelliger om in de middag met de rest van de familie te skiën ipv een klasje. Sowieso zijn er ook momenten dat ze moe is en gewoon lekker in de sneeuw wil spelen. Ik probeer haar niet te dwingen en wil vooral dat ze er lol in heeft. Zo is het bij mij als kind ook gedaan en de lol in het skiën is er nog steeds ;)

3. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Bedankt voor je uitgebreide antwoord.
    Ze moet idd vooral lol hebben. De rest maakt me niet zoveel uit. Sleeën of sneeuwpoppen maken is ook leuk

Treez vindt dit leuk.
  4. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    En misschien dan toch in Nederland vast wat lessen?
    En hier is idd de focus zeker tijdens de vakantie op plezier, dat is vorig jaar echt gelukt, ze heeft er nu ook al weer zin in, hopelijk blijft dat zo.

Treez vindt dit leuk.
  5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Mijn kinderen hadden wat lessen in Nederland op een indoor skibaan gehad voor ze de eerste keer gingen skiën (daarvoor eens meegeweest, maar samen met ons en mijn ouders, gewoon op de slee gezeten enzo).
    Helaas kon je in die plaats alleen daglessen nemen, geen dagdeel.
    Ze konden wel meteen naar de gewone lessen i.p.v. de peuterpiste, maar voor mijn zoon was het best vermoeiend zo’n dag. Daarnaast is het een koukleum en en miste hij ons. Voor mijn dochter ging het wel goed.
    Allebei vinden ze het gezelliger om met ons samen te zijn, dus nu gaan ze gewoon op de borstelbaan in Nederland lessen en en daar in Oostenrijk misschien een privélesje en verder vermaken we ons wel samen.

Skikleding, ik ben niet bepaald hip, ski al jaren in hetzelfde, alleen past mijn kont niet meer in mijn oude skibroek, dus dat wordt een maatje meer.
    De kinderen hebben skikleding van de Lidl, Aldi en de Kik. Afgelopen zo er nog een skibroek voor 2 Euro met die hitte gekocht, haha.

6. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    O dit vind k wel interessant. k ben sowieso benieuwd of de lessen dan meer zijn dan achter de skileraar aan skiën.
    Wie heeft hier al ervaring mee?
    Onze dochter kan nu aaardig bochtjes draaien, duurt het dan nog lang tot ze parallel leren skiën? (Puur nieuwsgierigheid hoor, niet dat ze dat nu al niet kunnen ofzo)

7. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Oeps...dubbel

8. Treez

Treez Niet meer actief

Mijn vader was skileraar in de oude tijd (toen had je nog van die grote, lompe, rechthoekige ski's) en parallel skiën duurde echt jaren. De techniek met de oude ski's is ook wat anders. Zo heb ik ook nog leren skiën :D.

Ik weet niet hoe oud je dochter is? Mijn oudste kon het tweede jaar op de rolbaan parallel skiën (nog absoluut niet netjes parallel) en in de sneeuw afhankelijk van hoe stijl/ ijzig de afdaling is. Bij vermoeidheid ging ze nog in de flug. Tijdens de les in de sneeuw was hier al wel aandacht voor, maar echt spelenderwijs. Het was minder één-op-één dan de lessen in Nederland, waar het vooral om techniek gaat. In de sneeuw was het ook veel achter elkaar aan skiën met tussendoor oefeningen. Oefeningen waren al wel gericht op de techniek van het parallel skiën en onderdelen daarvan.

Mijn jongste kon dit na twee jaar niet, maar zij was het tweede jaar pas 5. Ze is nu 6 en ze is in Nederland dit jaar ingedeeld in de les waar ze starten met parallel op de rolbaan op basis van haar resultaten van vorig jaar. Schijnbaar verwachten ze dat ze het dit jaar kan, maar ik heb mijn twijfels.

9. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Mijn dochter is 4, met vorig jaar erbij 7 lesjes op de borstelbaan gehad.
    Vandaag zei ze dat ze er toch nog wel een paar wil voor we op vakantie gaan (yeah), dus even informeren of dat nog kan.

10. Treez

Treez Niet meer actief

Ze is denk ik nog wel erg jong voor parallel. De kleintjes hangen vaak nog zo ver naar achteren op de ski's. Om op de baan parallel te kunnen skiën, moet de baan ook behoorlijk snel staan, want anders lukt het niet. Je valt dan ook een stuk harder (ik heb zelf al heel wat salto's gemaakt :eek:) en ik betwijfel of ze dat al zo jong doen?

Als het kan lekker nog een paar lesjes geven. Heeft ze sowieso baat bij :thumup:

11. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    We lessen niet op een rolbaan maar op een 'vaste' borstelbaan.
    k heb zelf één jaar op een rbolaan gelest, dat ging dat super goed, maar ik kon absoluut de transfer naar de sneeuw niet maken (flinke teleurstelling) dus voor mij geen rolbaan meer.

12. Treez

Treez Niet meer actief

Met van die matten? Daar heb ik vroeger op gesnowboard. Vond ik persoonlijk ook lastig en vooral hard met vallen. Ik weet eigenlijk niet hoe makkelijk het met ski's daarop is en hoe het dan zit met parallel? Met een snowboard vond ik het veel lastiger dan in de sneeuw, maar met een snowboard val je ook wat vaker en zo mat is niet erg zacht voor de billen.

13. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Inderdaad van die matten.
    k vind t zelf ook veel moeilijker parallel hierop skiën dan in de sneeuw.
    En vallen kan wel pijnlijk zijn al vind ik t meevallen, k heb m'n dochter er ook nog nooit over gehoord. (Ze gaat nog niet zo hard natuurlijk)

14. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.082
    310
    83
    Hi,

Zooooo jullie hebben me wel wat stof tot nadenken gegeven. Heb de boeking geannuleerd en gemaild dat ik er nog even over na moest denken. Evt geld terug is niet mogelijk wel een voucher die je daar weer moet besteden ...

Ga vanmiddag eens in een excel scheetje zetten wat het verschil is tussen een dag / halve dag les qua prijzen. Om te kijken wat het verschil is en wat dan het beste qua prijs uitkomt. En de hoeveelheid dagen.

En inderdaad het is een familievakantie. Dus een dagje naar het zwembad moet ook kunnen.

Gister een proefles gehad, en onze zoon vond het echt geweldig. Het is namelijk geen sportief persoon, dus hield me hart een beetje vast.
    Nu gaat hij 6 lesjes volgen, 3 op er kleine vaste helling daarna 3 op een rollerbaan.

15. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier leren ze in principe gelijk parallel op rollerbaan, maar volgens mij zijn ze daar wel redelijk uniek in.
    Zoon is gisteren begonnen met lessen. Dochter heeft vorig jaar daar ook gelest en doe ik nu in Oostenrijk nog 2-3 dagen op les en dan kunnen we de rest van de week nog samen skien.

16. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Maar ook bij kinderen van 3/4 jaar?

17. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Maar je moet toch ook de pizzapunt kunnen? Dat is je basis..

Butchke vindt dit leuk.
  18. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Mijn dochter heeft nu ook les op de rolband. Na een overtuigend betoog van mijn eigen skileraar toch wat lessen geboekt. In januari krijgt ze nog les in snowworld om aan de sneeuw te wennen.

Treez en Butchke vinden dit leuk.
  19. Butchke

Butchke Niet meer actief

Heb je geen last gehad van de niet passende skibril??? Deze hoort aan te sluiten aan je helm ,zodat je geen huid van je voorhoofd ziet zeg maar... Gewoon een tip. Als je een bril of helm koopt altijd ff samen passen.

20. Treez

Treez Niet meer actief

Ik heb een week niet kunnen zitten, vanwege de enorme bloeduitstortingen op mijn billen :roflmao:. Snowboarden is qua vallen ook niet te vergelijken met skiën. Elke 2 meter ging ik onderuit met het snowboard, maar het waren mijn eerste lessen met een snowboard.

Deel Deze Pagina