Wintersport 2018/2019

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Aszz, 27 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Butchke

Butchke Niet meer actief

Wij zijn ook aan het twijfelen voor onze oudste dochter. Ze heeft al 3 jaar lessen in de sneeuw gehad. Komt prima overal vanaf maar parallel is nog lang niet aan de orde. Mss dat de rolband de techniek wat sneller verbetert. Ik heb er zelf in ieder geval fijne ervaring mee.

2. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Ik heb op de ouderwetse manier leren skiën. Ik heb nu 5 lessen op de rolband gehad en het frustreert me mateloos, maar parallel is nog niet gelukt. Ik ben er bijna.
    De eerste lessen zijn echt weer opnieuw leren skiën.

3. Treez

Treez Niet meer actief

Ze moeten toch ook de basis leren? Lijkt mij in de sneeuw juist handig om op de flug terug te vallen als het nodig is. Hier doen ze parallel in principe pas in de klasjes vanaf 6 jaar en alleen als de kinderen de basis kunnen. Mijn dochter had op 4-jarige leeftijd de snelheid van de baan voor parallel echt niet aangekund. De eerste lessen skiede ze zelfs tussen de benen van de lerares om enkel het gevoel te leren kennen. Meer lukte niet eens.

Butchke vindt dit leuk.
  4. Butchke

Butchke Niet meer actief

En hierbij een foto van één van de ski outfits... van mij en de meiden.

Ik heb zelf een pak van poivre Blanc.
    De jongste een sportalm broek en mcgregor jack.
    De oudste draagt spyder.

Treez en Afkes 10tal vinden dit leuk.
  5. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Hebben jullie ook zo'n zin :D

Nog 82 dagen :p

Noordeling en Butchke vinden dit leuk.
  6. Butchke

Butchke Niet meer actief

Jaaaa. Alleen wij gaan pas in maart.

In januari wel nog een land weekend naar winterberg.

7. Treez

Treez Niet meer actief

Ja hier wordt ook afgeteld. Ik heb mijn skies al van zolder gehaald om ze liefkozend te aaien :roflmao:.

Ik moet nog een helm. Mijn skibril past niet goed in mijn helm, omdat ik een te smal hoofd heb. Hebben jullie ervaring met een helm met een vizier erop?

Butchke vindt dit leuk.
  8. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Oeps....(echt leuk wintersport )

Treez vindt dit leuk.
  9. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Ik hou van mijn helm met vizier. Ik heb een klein hoofd én een bril. Zelfs met skibrillen speciaal voor brillen besloeg mijn eigen bril nog.
    Nu en vizier en ik ben zo blij. Geen beslagen bril meer. Ik heb gewoon een vrij standaard glas genomen. Zonnig of sneeuw beide goed zicht.

Treez en Butchke vinden dit leuk.
  10. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Vorig jaar bij dochter in de groep van 3 tot 6 mochten ze geen pizzapunt maken. Natuurlijk is het nog geen perfect parallel skiën, maar de basis is er wel.

Treez vindt dit leuk.
  11. Butchke

Butchke Niet meer actief

Ja ik heb een Bollé. Super fijn. Met verwisselbare vizierlenzen voor alle weersomstandigheden. Nooit meer een reguliere helm met losse bril.

Treez vindt dit leuk.
  12. Butchke

Butchke Niet meer actief

Klopt ja. Voelde me echt een kluns de eerste lessen. Maar wel heel veel profijt van gehad.
    Vraag me alleen af of dit voor de meiden ook werkt....

13. Treez

Treez Niet meer actief

Fijn dat jullie een helm met vizier bevalt. Ik ga binnenkort eens even passen (en kan ik meteen even stiekem kijken voor een nieuwe outfit :rolleyes:).

Butchke en Afkes 10tal vinden dit leuk.
  14. Treez

Treez Niet meer actief

Mijn meiden vinden het heel prettig op de baan.

Ik vond het zelf de eerste lessen ook verschrikkelijk. Ik ging erop staan met het idee dat ik best aardig kon skiën, maar ik kwam niet in parallel en had enorme kramp in mijn bovenbenen. Zwaar frustrerend! Ik deed technisch van alles wat vooral niet moest. Ik heb vooral heel veel moeten afleren :oops:.

Zijn jullie trouwens weleens naar bottrop geweest voor een dagje indoor skiën?

Butchke vindt dit leuk.
  15. Aszz

Aszz Niet meer actief

Haha ja klopt hoor, mijn helm zat niet goed op de foto. Normaal wel :roflmao: Als je goed kijkt zie je dat de helm zelfs los zit.
    De bril en helm zijn een setje van Sinner.

Butchke vindt dit leuk.
  16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik ga nu trouwens twijfelen om de jongens ook niet een keer of 4 op de borstelbaan te doen.
    Een indoor skibaan met echte sneeuw zit hier helaas niet in de buurt, minimaal 1.5 uur rijden.

17. Butchke

Butchke Niet meer actief

Ja 1x geweest en daarna bewust nooit meer. Wij vinden het een van de slechtste indoorbanen. Slechte sneeuw, trage loopband en veel dronken jeugd.
    Snowworld, Neuss en Peer zijn kwalitatief veel beter.

18. Butchke

Butchke Niet meer actief

Echt waar?? Dacht dat de indoorbanen tegenwoordig overal vrij vlot bereikbaar waren.:oops:

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ik heb een kinderhelm. Vanalles gepast, maar alles zat te los, ook S. Ach ja, gewoon een neutraal kleurtje genomen, dus het valt niet op.

20. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Hebben jullie nog goede tips voor kleuters en warme skikleding?

Deel Deze Pagina