Wintersport 2018/2019

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Aszz, 27 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Butchke

Butchke Niet meer actief

Onze meiden hebben sinds vorig jaar helmen met verwisselbaar vizier. Nog niet gedragen op wintersport, maar ik ben met mijn exemplaar super blij! Echt ideaal. Daarnaast inderdaad nog goede zonnebrillen in hoogste uv-berschermingscategorie.

Zelf zou ik ze nooit een sweater of andere katoenen kledij dragen. Dit neemt namelijk vocht op waardoor je lijf ontzettend afkoelt. Altijd een stof dragen welke vocht/zweet transporteert. Wij zweren bij merinowollen thermo ondergoed met daarover, naar gelang de temperatuur, een fleece trui/vest. Bij extreme kou nog een extra laagje dons. Onze jassen, 2 st per persoon zijn minimaal 10k waterdicht. De meiden hebben beiden 2 paar wanten en 1 paar dunne handschoenen in geval van warm voorjaarsweer.

Verder dragen ze het liefst een buff.

2. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    @Butchke dat bedoel ik :) een buff, wist niet dat daar een naam voor was.

Heb jij ook zo’n helm met vizier? Lijkt me ideaal, dat wil ik ook graag. Beslaat niet en geen wind in je ogen?

3. Butchke

Butchke Niet meer actief

Ik heb zelf een bollé helm met vizier. Beslaat idd niet en geen wind in de ogen. Zo fijn. Had altijd ruzie met mijn skibril. Tip: Wel goed gaan passen. Want dat bepaald hoe goed het vizier voor jou werkt. Had namelijk liever een Salomon gehad maar die pastte voor geen meter. Vizier zat halverwege mijn ogen.

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij hebben ook merino wol thermo setjes. Ik heb er 2 van Kari Traa, erg leuk die kleurtjes!

We hebben allemaal gewone buffs, maar voor de koudere, winderige dagen hebben we van die maskers met neopreen. Heel erg fijn.

5. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.082
    310
    83
    Dank voor de tips...
    Zo'n buff hebben we al, thermo kleding ook. Ski pully moeten we nog halen, dat moeten we van de week maar eens doen. Zelfde als zonnebrillen.

En hebben de Kids een dun mutsje onder de helm of is een helm voldoende.

Wat een vragen...... Zelf denk ik er nooit over na wat er in me tas zit. Maar met de kinderen mee moet ik helemaal gaan nadenken....

6. Butchke

Butchke Niet meer actief

Die van ons dragen nooit iets onder de helm. Lijkt me ook niet ten goede komen van de veiligheid en voor de pasvorm.

7. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Ik heb zelf een Polly met een kapuchon eraan en een keer gebruikt, voor mijn dochter hebben we dat niet , maar zo’n buff kan helemaal over haar hoofdje heen in haar helm. Ze heeft er een half katoen, half fleece,
    Maar in principe nog nooit nodig gehad.

8. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Hier op koude dagen een bivakmuts onder de helm.

9. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.082
    310
    83
    Hoi.......

Wanneer gaan de eerste op wintersport???
    Wij mogen pas met de voorjaars vakantie ...... Nog zo'n 7 weken wachten ) :
    Wil nu al... Nog zo lang wachten.....

Heb er vet veel zin in!!!!!!

10. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.472
    3.925
    113
    Vrouw
    Wij ook in de voorjaarsvakantie, 16 februari dacht ik (regio noord).
    Nog even geduld....

Binnenkort even een tripje naar een indoorbaan voor de kinderen.

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij gaan 15 februari. Gelukkig elke week indoor les :roflmao:
    En ik heb nog een gratis skipas voor de Zugspitz dus misschien dat mijn man en ik een weekendje gaan doen. Oma wou graag een weekendje weg met de kinderen :thumup:

12. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Ik heb nieuwe skischoenen! :) Nu mijn ski’s nog laten waxen en slijpen en dan ben ik er helemaal klaar voor.

Nog 55 dagen en dan op naar Köningsleiten

13. Moluks78

Moluks78 Niet meer actief

Wij gaan 22 februari, nog even geduld dus.
    Maar we kunnen bijna niet wachten. Zeker niet met al die prachtige foto's op social media.
    5 van de 6 kinderen skiën nu, dus die staan ook al te trappelen. :)

14. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Wij moeten nog 16 dagen geduld hebben.
    Heerlijke sneeuwbeelden op de webcam vandaag!

15. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Wij vertrekken vrijdag weer. Heerlijk genieten van de sneeuwberg die er momenteel valt :) we zijn voor de kerst ook al geweest en toen zaten we midden in de eerste dump. We hebben dus maar drie dagen kunnen skieën maar alsnog veel plezier gehad met de kids in de sneeuw.
    Deze keer gaan we zonder de kinderen dus maximaal genieten! Afgelopen maanden flink ingeskied op de rolbaan. Dat scheelt zo veel spierpijn!!

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh jaloers! Heeeel veel plezier. En succes met rijden, hoop dat het wat meevalt. Waar gaan jullie naartoe?

Wij gaan over 5 weken! Vanmiddag weer een rolbaanles. Elke week nog 1 tot de vakantie. Ben ZO benieuwd hoe die overgang naar sneeuw is.

17. Krulpeterselie

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Dat is wel wennen hoor haha. Voor je gevoel ga je ineens met 100km per uur haha. Op die band sta je voor het idee natuurlijk stil. Voor de techniek is de band echt perfect om te leren. Elk foutje wordt je keihard afgestraft. In de sneeuw gaat het dan een stuk makkelijker.
    Wij gaan naar een huisje vlak bij Zell-am-See. Tot nu toe vinden we de Schmittenhöhe en het gebied bij Saalbach het leukste om te skieën.

18. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.082
    310
    83
    Zijn jullie er al??
    Lees allemaal nare berichten..... Met passen afgesneden.. En veel sneeuw op komst.
    Hoop dat de heenreis voor jullie meevalt

19. Krulpeterselie

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Nee nog niet. Op advies van een aantal bewoners daar gaan we rond 21:00 uur rijden en nemen een andere pas dan normaal. Die ligt lager en wordt beter geschoven. De diensten gaan vannacht op volle kracht strooien en schuiven om de grote stroom morgen het gebied weer uit te krijgen naar huis. Daar hebben we meer voordeel van dan dat we nu zouden rijden. Als het rustig is op de weg rij je door een laagje verse sneeuw wat meer grip geeft dan een aangereden ijsplaat.
    We hebben wel diverse spullen mee uit voorzorg. Isodekens, waxinelichtjes, eten en drinken, jerrycan brandstof, powerbank voor telefoon, sleepkabel, zaklampen etc. Uiteraard ook kettingen en een sneeuwschep.
    Op het moment is veel afgesloten inderdaad. Als het toch niet gaat overnachten we langs de weg ergens in een hotel/gasthof. Het is tenslotte vakantie ;)

20. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.082
    310
    83
    Succes dan maar!!!
    Rij rustig aan.....

Deel Deze Pagina