Er zijn er hier een aantal die metvriende of familie gaan skiën toch? Wij willen volgend jaar (krokus 2020) gaan skiën met vrienden. 6 volwassenen en 4 kinderen. Nu zijn we op zoek naar of een groot huis of 3 appartementen bij elkaar? Graag in Oostenrijk, want de mannen houden van adres-ski (de vrouwen ook wel hoor, maar wij vinden dat minder belangrijk). Alles wat ik nu zie wordt echt te duur gewoon. Dus ik heb echt hulp nodig! Ik heb één huis nu gevonden in Zell am Ziller voor €4500. Verder alles duurder.
@Youtan Ik zag best veel huizen op marktplaats staan voor grotere groepen. 2500 euro in de vakantie. http://link.marktplaats.nl/m735116927?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios
Op zich wel te doen. Bij het eten op de berg vond ik het wel erg druk. Dat is in Mayrhofen beter te doen.
Wij nemen gewoon met zijn allen één huis of appartement met minimaal twee badkamers. Veel goedkoper! Tip: zoek iets verder van het gebied af. Wij rijden liever 15-20 minuten naar het skigebied. Dan betaal je zoveel minder voor het verblijf. Wij gaan altijd skiën in Zell-am-See/Kaprun en zoeken dan een huisje in het dal tussen Piessendorf en Uttendorf. Zo kan je dat bij ieder gebied doen.
De voorjaarsvakantie komt in zicht. Zijn jullie er een beetje klaar voor?? Hier ben ik rustig aan de dingetjes aan het afvinken. Zoals vignet gekocht, kleren ingespoten, reispapieren al uitgeprint.
Jaaaa! Ik ben ook rustig aan begonnen. Vignet halen we in Duitsland, want we overnachten in zuid Duitsland. Voor de rest is het zometeen alles in vacuüm zakken doen, ski’s schoenen en helmen in de dakkoffer en gaaaaan! Nog 12 dagen
Hier zijn de voorbereidingen ook begonnen. 6 paar ski's weggebracht voor een onderhoudsbeurt. Voor de kinderen de bindingen af laten stellen op hun grotere skischoenen. Volgende week de skikleding uitzoeken, evt nog wat nieuw thermo ondergoed en pully's aanschaffen. Vignet voor Zwitserland regelen en de lessen en skipassen alvast online regelen. We krijgen steeds meer zin!
Nog maar 5 dagen! Het weer lijkt echt fantastisch te worden Laatste dingen uitgezocht. Wat past nog en wat niet bij de jongens. Zoals het er nu uit ziet hoeven we niet veel thermo ondergoed mee. We gaan helaas wel zaterdag rijden ivm familie omstandigheden. Hopen dat het niet al te druk is, we rijden sowieso via de Arlbergtunnel. Sneeuwkettingen en ski’s voor de jongens donderdag ophalen. Deze week allemaal nog een is indoor les en dan volgende week los.
Jeh.. ... Het is bijna zover!!! Wij gaan vrijdag ochtend rijden. In overleg met school mag onze zoon thuis blijven. Overnachting rondom wurzburg en zaterdag door.... Gister keek ik op weerbericht en allemaal zonnetjes... Vandaag keek ik sneeuw. Maar in de bergen kan het elke minuut veranderen.... Wel blij dat het niet mega koud wordt. Nog even 3 dgn werken, do spullen pakken en gaan!!!!
Bij ons krijgt het weer volgende week nog steeds alleen maar tienen. Zou het ons gegund zijn na vorig jaar met min 20 op de piste
Wij hadden vorig jaar ook -26 op de piste ( gletsjer ). En zo ziet het er nu voor volgende week uit hahaha. Gelukkig is zo’n hogedrukgebied prima voor de sneeuw. Erg droge lucht. En verder dus veel op een terrasje in je T-shirt
Vanmorgen ff het weer nogmaals gecheckt en ja hoor bij ons ook zon !!! Inderdaad perfect weer om een terrasje te pakken in de zon!! Enige minpunt we liggen nu al 3 ziek in bed... Hoop toch wel voor vrijdag wat opgeknapt......
Wat een voorpret hier!!! Wij gaan begin maart naar kaprun, zell am see. Nog nooit geweest.. Schijnt leuk te zijn voor gezinnen. We gaan met een bij elkaar geraapt zooitje: mijn ouders, zus, beste vriendin en aanhang + meerdere buren van mijn ouders en hun volwassen kids totaal 14 volwassenen en 1 kind van 2. Lekker in een halfpension hotel, alleen een eigen kamer om je terug te kunnen trekken. Nu ben ik in blijde verwachting van onze 2e spruit, dan 18 weken.. Ik twijfel heel erg of ik wel of niet mee de piste op moet gaan. Qua ervaring en hoogte moet het lukken, maar je weet nooit of iemand anders je onderuit haalt.. Mijn buik is nog ver te zoeken en voel me fit genoeg.. Ik wil heeeeeeel graag, maar diep van binnen weet ik dat het onverstandig is. Bestaat er niet zoiets als een buikbeschermer hihi? Nog meer mensen die zwanger wel of niet zijn gaan skiëen/snowboarden?
@Indy89 , ik ben 2 x zwanger op de wintersport geweest. De eerste keer 11 weken, toen wel wezen skiën, de tweede keer verder en toen heb ik vooral gewandeld en ik ben wezen langlaufen. Dat laatste vond ik nog verrassend leuk. Hier het vignet gehaald en sneeuwkettingen. De katten zijn ingeënt voor het pension, de kleding aan het selecteren en nog nieuwe skisokken gehaald, want sommige sokken hadden na een paar jaar (tja, je draagt ze maar een week) hun beste tijd gehad. Elastiek wat niet meerwerkt etc.
Ik was drie jaar geleden zwanger op wintersport, toen 20 weken. Qua ervaring en techniek had het makkelijk gekund, maar na overleg met verloskundige besloten om toch niet te gaan skiën of snowboarden. Advies was om dit na de 12 weken niet meer te doen. De kans is klein, maar het is het niet waard als er wel iets gebeurt. Ik ben toen aantal keren gaan wandelen, en het was lekker weer, dus veel op terras gezeten. Overigens heeft m'n moeder nog wel geskied toen ze zwanger was van mij denk dat ze toen ongeveer 17 weken zwanger was, de laatste dag werd ze dus onderuit geskied door iemand anders en ze had zoveel spijt dat ze toch was gaan skiën.
Zoooo zijn er meer dames aan het genieten? Wat een weer. Skieen in je t shirtje wat een verschil met de kou van vorig jaar!