Wintersport 2020/2021

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Feye, 3 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    We hebben in januari al geboekt voor de eerste week van de kerstvakantie. We hebben (gelukkig) een redelijk groot appartement in een klein skigebied in Oostenrijk.
    Zelf ski ik niet. De oudste wil dit jaar ook een jaartje niet skiën, ook prima. De jongste wil wel héél graag. Ze is net begonnen met skilessen, gewoon zodat ze het gevoel van het omgaan met ski’s alvast leert kennen.
    Vrienden gaan naar hetzelfde dorpje, een paar hinder meter verderop.

We hopen echt dat het door kan gaan, heerlijk in de bergen en sneeuw.

2. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Ik hoop ook echt heel erg dat we kunnen gaan dit jaar. Maar we boeken niets, twee weken voor de kerstvakantie gaan we kijken. Onze voorkeur heeft Les Orres Een klein gebiedje in Zuid Frankrijk. Geen dichte gondels, twee dallen en veel zon.

Wij hebben zelf alle spullen en zou dan ook wel Corona-proof willen gaan, dus de basisboodschapoen zelf meenemen en voornamelijk eten in het appartement.

3. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.818
    18.533
    113
    Vrouw
    Mijn man gaat ieder jaar met wintersport, hij zou graag in januari gaan maar nog niks geboekt ivm corona. Delen van Oostenrijk staan nu op oranje en aangezien hij in januari nog deels vaderschapsverlof opneemt, heeft hij geen zin om bij terugkomst in quarantaine te moeten.. dus mocht hij nog gaan, dan wordt het wel last minute.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Nee, ik durfde niets te boeken.

5. MissXray

MissXray Niet meer actief

Wij hebben in januari al geboekt, voor alle COVID ellende echt begon. Ik zou op dit moment zeker niet boeken als we dat nog niet gedaan hadden.

Wij mogen het nog even tot december aankijken van de verhuurder en annuleren of een jaar vooruit schuiven. We wachten het nog even af, maar houden er rekening mee dat we niet gaan.

6. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Totaaaal off topic....jou phone geeft ook de nieuwe spelling bij COVID zie ik :roflmao:

7. Dogpaw

Dogpaw Actief lid

4 apr 2014
    413
    614
    93
    Vrouw
    In februari hadden wij geboekt voor 25 dec tm 31 december. We zouden dan eerst bij mijn schoonouders kerst vieren en daarna de auto instappen richting mijn ouders die dan al een week in Oostenrijk zouden zitten.

we zitten ieder jaar in Wildschönau en onze dochter van 3 zou dan voor de tweede keer met mij gaan skiën! Alleen toen bleek ik zwanger en jawel, uitgerekend op 25 december :roflmao:

mij had afgelopen februari ook alweer voor februari 2021 geboekt maar ook dat gaat niet door. Ik zie het niet zitten om met een kleine baby die kant op te gaan.

dus, december 2021 is de bedoeling!

8. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Wij zouden afgelopen maart gaan, maar toen bleek 1 dag voor vertrek hele gebied dicht te gaan. Toen de reservering verzet naar aankomend seizoen.
    Vakantie staat gepland ongeveer 4 weken na uitgerekende datum, dus echt even afwachten of we überhaupt kunnen gaan. :rolleyes:

9. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.818
    18.533
    113
    Vrouw
    Oei 4 weken na de uitgerekende datum, ik zou de gok niet durven nemen :D

10. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Alles was al geboekt en we gaan samen met hele familie (iedereen wel eigen appartement) en heb met annuleringsverzekering af kunnen spreken dat we die kunnen gebruiken als we toch niet kunnen/willen gaan. Dus dat is wel erg fijn.

Athina en Spectre vinden dit leuk.
  11. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Wij willen zo graag, maar hebben ook nog niet geboekt. Ik heb er een hard hoofd in.
    Wij gaan normaal met een stel uit Nederland en vrienden uit Denemarken. We zitten daarom ook met regels uit verschillende landen i.p.v. alleen die van Nederland/Oostenrijk.
    Hopelijk lijkt het in januari wat beter en durven we dan nog een last minute te boeken voor in Februari/Maart, maar ik ben bang dat alles al vol zit. Ik denk namelijk dat appartementen en huisjes dit jaar veel sneller vol zitten omdat er geen après ski is, en mensen daarom een accommodatie boeken waar ze gezellig met zn allen wat kunnen drinken i.p.v. op een hotel kamer.

Verder ben ik in december uitgerekend, dus dat moet ook allemaal eerst maar goed gaan.
    Mn zoontje van 3 heeft het nu al over skiën. (hij zou voor het eerst in een klasje) We hebben een leuke foto van vorig jaar aan de muur, en elke keer als iemand het over een vakantie heeft (bv zomervakantie) dan begint meneer heel hard te roepen dat hij heel hard gaat skiën in de sneeuw.

12. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.910
    113
    Vrouw
  13. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.080
    308
    83
    Onze dochter start in januari met 6 lessen.
    Heb al betaald, ik laat het gewoon doorgaan. Misschien gaan we wel, misschien wel niet....
    We gaan het zien in februari...

14. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.910
    113
    Vrouw
    De jongens hebben ook 6 lessen in januari/februari. Nog niet betaald. De oudste wil sowieso erg graag, dus die laat ik gewoon staan. Twijfel alleen over de jongste. Die staat ook nog niet echt te springen...

15. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wij gaan niet, ook al zou het mogen. Waarom zou je de grenzen weer opzoeken? We hebben gezien hoe het na de zomervakantie is gelopen. Een keer missen is geen ramp. Beter gezond blijven en het jaar erop gaan, als alles hopelijk weer normaal is.

Wen86, jannanas, Malbec en 5 anderen vinden dit leuk.
  16. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.080
    308
    83
    Daar heb je gelijk in, maar wij hebben geboekt via een reisorganisatie, dus mocht het geel worden en we kiezen ervoor om niet te gaan, dan verliezen we 2000 euro.
    Maar ik geloof bijna niet dat we kunnen. Er is nu zoveel aan de hand in geheel europa.

17. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.368
    21.747
    113
    Ik snap dat ook niet, net alsof vakantie een eerste levensbehoefte is. En dan te bedenken dat de meeste wintersporters al een vakantie erop hebben zitten in de zomer.

In de zomer vond ik het jammer dat we niet konden reizen naar NL. Ik hoopte dat het in de winter wel zou lukken, vooral ook omdat ik dan mijn familie weer eens zou kunnen zien. Het ziet er niet naar uit dat dat kan. Jammer, maar ga echt niet naar zo'n risicogebied als Nederland nu. Ook al mag het wel.

Wen86 en Cindy1977 vinden dit leuk.
  18. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.910
    113
    Vrouw
    Code oranje is natuurlijk makkelijk: niet gaan. Maar idd bij code geel...
    Geloof wel dat Oostenrijk alles in het werk gaat stellen om het wel mogelijk te maken. Maar ik heb er ook weinig vertrouwen in dat skiën erin zit hoor.

19. Elizah

Elizah Niet meer actief

Wij gaan al jaren op wintersport. Deze zomer hebben we onze vakantie naar t buitenland geannuleerd, ondanks code geel. Vakantie is dus echt niet onze 1e levensbehoefte. Maar ik had toch wel een beetje gehoopt dat we in februari zouden kunnen gaan.
    We gaan t zien.. als t code geel is gaan we denk ik wel gewoon. In t dorpje waar we heen gaan loop ik minder risico als hier in de Randstad.
    Maar eerst maar eens afwachten hoe t verder gaat qua ontwikkelingen.

20. autumn86

autumn86 Bekend lid

3 sep 2014
    790
    532
    93
    Waar ik persoonlijk een beetje moeite mee heb is juist, wij lopen daar minder risico, dus anderen lopen meer risico omdat jij uit een risicovoller gebied komt.

Deel Deze Pagina