Wintersport 2020/2021

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Feye, 3 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elizah

Elizah Niet meer actief

#41 Elizah, 29 okt 2020
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 okt 2020
    Als ik daar afstand hou lopen anderen geen risico.
    Ik ga daar niet in wachtrijen staan, neem dan wel een lift later in de ochtend. Ga niet naar horeca/winkels daar. Heb een vrijstaand huis met eigen ingang en geen skilessen voor ons gezin.
    Geen gebied met grote cabineliften.
    Dus, in mijn ogen zeer weinig risico voor anderen. Maar eerst maar de ontwikkelingen afwachten. Kans bestaat dat t code oranje is en dan blijven we gewoon thuis.

2. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Wat een dooddoener zo’n opmerking over het is geen eerste levensbehoefte of ‘ze’ zijn in de zomer ook al geweest....
    Nee, het is geen eerste levensbehoefte, maar als het veilig is dan gaan wij wel. Net als @Elizah, een gebied zonder gondels, eigen appartement, zelfs de basisboodschappen nemen we mee.

En ja, we zijn in de zomer in eigen land op vakantie geweest, normaal gaan we elke schoolvakantie weg. Omdat we het erg leuk vinden en omdat we dat kunnen.

MissXray, Kikkertjekwak en Elizah vinden dit leuk.
  3. Kikkertjekwak

Kikkertjekwak Fanatiek lid

5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Wij hebben in juni geboekt voor februari volgend jaar! Gerlos. We gaan met 9 vrienden. In augustus bleek ik zwanger! Oeps! Eind april uitgerekend, dus we gaan zien hoe het gaat! Enneh! Hoe het dan is met corona, dat zien we dan wel, vrees er een beetje voor, maar dat is dan zo. Als 't veilig is is het veilig en anders niet:roflmao:. Beetje hopen en dromen mag

bosi333 vindt dit leuk.
  4. Butchke

Butchke Niet meer actief

Oostenrijk gaat vanaf morgen in een lockdown voor, zoals het er nu naar uitziet, 4 weken. Over 2 weken wordt geëvalueerd.

5. Butchke

Butchke Niet meer actief

Herstel.. vanaf dinsdag

6. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.368
    21.747
    113
    Yep, zo is corona hier ook weer gekomen, nadat het officieel op 0 stond: door de toeristen, die hier minder risico liepen dan in west-Europa.

autumn86 en Cindy1977 vinden dit leuk.
  7. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Maar als de grenzen open blijven, blijven mensen zich verplaatsen.

8. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Voor degene die met kerst op wintersport zouden gaan en nu (natuurlijk) niet een vraag.
    M heeft om de week een privé skiles. We twijfelen om dit door te laten gaan nu we toch niet gaan skiën. Wat doen jullie?

9. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ik zou privéles wel duur vinden nu je niet gaat. Kijken of ze gewoon voor de lol een normale cursus kan doen en ooooooit in de toekomst privéles weer opstarten.

10. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ze is net te jong voor de groepslessen, bij ons in de buurt. Vandaar dat het privé lessen zijn...

11. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Als je zwemt in je geld is het natuurlijk prima :D Die van ons had de eerste paar jaren constant les nodig voor we gingen.

12. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.910
    113
    Vrouw
    Mijn 4 jarige vinden ze ook eigenlijk nog net te jong, maar ze hebben hem even zien skiën en er was nog een andere 4 jarige en zo kunnen ze samen in een groepje. Misschien nog even checken?

Ik vind het wel veel geld. En hoeveel van wat ze leren, onthouden ze voor volgend jaar? Lastig...

13. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    M is pas 2,5 week geleden 4 geworden. Als ze een half jaartje ouder zou zijn had ze idd wel bij een ouder groepje aan mogen sluiten.

Ze zou komende zaterdag starten met zwemles. Nu dat ook niet door kan gaan laat ik haar denk ik wel gewoon skiën, anders vind ik t wel heel erg sneu. Het sporten van haar zus kan wel door gaan, voor mijn gevoel kan ik t niet uitleggen dat zij dan niks kan / mag.
    Maar of t zinvol is vraag ik mezelf idd wel echt af...

14. wjls

wjls Lid

20 sep 2014
    54
    24
    8
    Bij ons mochten ze vanaf 3,5 jaar in de groepslessen. Ik vind wel dat ze veel geleerd hebben op de baan, waardoor skiën in de sneeuw veel beter ging, dus zinvol is het wel. Maar privéles is wel duur dan ja.

15. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.910
    113
    Vrouw
    Maar ook als er een jaar tussen skiles op de baan en skiën in de sneeuw zit?
    Hier zal het (waarschijnlijk) worden:
    Jan/feb 21: skiles op de baan
    Jan/feb 22: skiles op de baan
    Feb 22: skiles in de sneeuw

Vraag me dus af of hoeveel de skiles op de baan jan/feb 21 zin heeft...

16. wjls

wjls Lid

20 sep 2014
    54
    24
    8
    Alleen al het omgaan met de ski's en remmen en bochten maken verleren ze niet weer, dus ja denk dat het zeker wel meerwaarde heeft.
    Jongste is bij mij begonnen met bijna 4 jaar. Heeft zo'n 30 uur op de baan geskied voor we naar de sneeuw gingen en hij kon daar prima blauwe en rode pistes af. Andere 2 hadden 9 lessen gehad voor de eerste keer sneeuw en dat was echt een verschil.

Feye vindt dit leuk.
  17. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Hier was de baan (rolbaan) weggegooid geld. Ze staan als het ware stil, leren dus geen gevoel van snelheid, sneeuw, buckels, liften etc. De lessen in de sneeuw waren vele malen effectiever. Voordat we gaan, gaan we altijd twee keer naar snowworld om het weer even op te halen zodat ze bij het voorskieen niet in een te lage klas terecht komen.

18. wjls

wjls Lid

20 sep 2014
    54
    24
    8
    Rolbaan hen ik zelf ooit gedaan, maar was inderdaad niet echt vergelijkbaar met de sneeuw.
    Mijn kinderen hebben op een borstelbaan les gehad en pas na een paar jaar skiën les in de sneeuw (eerst gewoon met ons mee, de lessen waren altijd te druk). Nu ze beter skiën wel op les in de sneeuw om juist de techniek in de sneeuw te leren en leuke paadjes etc te doen. Dat doen wij niet (meer).
    Eerste 2 jaar in de sneeuw is het in die lessen van 12 kinderen meer stil staan, vallen en wachten tot iedereen weer staat, dan echt skiën. Daar werden mijn kinderen alleen maar koud en chagrijnig van.
    Maar dit seizoen zie ik het er niet van komen helaas. We twijfelen nog of we ze wel op de baan nog 9 lessen laten doen door seizoen. Maar mijn kinderen zijn al 6, 9 en 11.

19. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.910
    113
    Vrouw
    Oh hier vond ik de zoon echt wel wat had aan de lessen op de rolbaan. 6 lessen in NL en in Oostenrijk de ochtenden les. Na 2 dagen gingen ze daar met hun groepje al de eerste pistes af.
    Hallen als snowworld zijn voor ons zo 2 uur rijden helaas...

20. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Het is een borstelbaan met ook van die kleine korreltjes erbij dus niet alleen maar borstel (vast lekker duidelijk maar ik weet niet hoe ik t anders uit moet leggen).
    Q had er ook echt wel iets aan dat ze de lesjes had gehad. Ze mocht toen eerst in het tweede klasje starten en werd al heel snel nog een klasje verder gezet. Van te voren hier lessen vind ik op zich wel zinvol dus.

Deel Deze Pagina