Wintersport 2020/2021

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Feye, 3 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Butchke

    Butchke Niet meer actief

    Wintersport.nl (Nederlandse skivereniging)

    Vandaag officiële persconferentie van kanseler Kurz en consorten
     
  2. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    ik heb nog nergens iets gelezen over de gemeente verklaringen. Wel speculaties over quarantaine als je uit een gebied komt met meer dan 100 besmettingen op 100.000 inwoners of zelfs grenssluitingen. Maar media spreken elkaar tegen. Ik ga de persconferentie volgen en ben heel benieuwd wat daar bekend gemaakt wordt.
     
  3. Butchke

    Butchke Niet meer actief

    Zijn geen speculaties over quarantaine... staat al op orf.at

    Ik heb naast familie daar ook contact met een kennissen die beiden een 2e woning hebben in Oostenrijk waarvan 1 ook een b&b. 1 van hen heeft al een verklaring ontvangen van de gemeente. Maar b&b moet dicht blijven
     
  4. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.987
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Ik lees net dat de Franse skigebieden sowieso nog tot 20 januari dicht blijven.
    Wij krijgen ons geld terug van de reisorganisatie.
     
  5. Butchke

    Butchke Niet meer actief

    Klopt zij hebben dit wijze besluit vorige week al genomen. Italië idem
     
  6. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.987
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Hoe hard het ook is, maar het is een wijs besluit.
    De Franse regering wil ook niet dat de fransen naar het buitenland op wintersport gaan.
     
  7. Butchke

    Butchke Niet meer actief

    Zeker vervelend voor ons skiërs, maar er zijn ergere dingen;)
    We hadden graag op de latten willen staan, maar we hadden er al rekening mee gehouden. Ook hebben we besloten onze skivakantie in februari niet door te laten gaan.

    Dat landen er voor kiezen met kerst geen toeristen toe te laten is een gewoon een zeer slimme zet.

    Een bijkomend voordeel.... onze bankrekening is er blij mee:D:D
     
    Kleintjuh85 vindt dit leuk.
  8. Butchke

    Butchke Niet meer actief

    In de persconferentie van Oostenrijks Kanzler Kurz werd zojuist inderdaad aangegeven dat het skitoerisme sowieso tot 7 januari wordt stilgelegd. Liften gaan wel open, maar alle toeristische faciliteiten blijven dicht.
     
  9. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.987
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Ja de onze ook. :D
     
    Butchke vindt dit leuk.
  10. Elizah

    Elizah Niet meer actief

    Waar heb je die informatie gevonden?
     
  11. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.987
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Nos.nl dacht ik
     
  12. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.987
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Frankrijk wil skiën in buitenland ontmoedigen
    De Franse regering wil dat wintersporters deze kerstvakantie niet in het buitenland gaan skiën. De Franse premier Castex wil dat wintersporters die uit buurlanden terugkeren naar Frankrijk getest worden en zo nodig in quarantaine gaan.

    Volgens correspondent Frank Renout worden terugkerende wintersporters steekproefsgewijs getest. Als ze positief blijken, volgt quarantaine. "De Franse regering is het er niet mee eens dat andere landen hun skipistes opengooien terwijl Frankrijk ze dichthoudt", zegt Renout. De premier pleit voor Europese afspraken om pistes tegelijk te openen of te sluiten. Frankrijk houdt nu de optie open om de skigebieden vanaf 20 januari te openen.

    Overigens worden de controles niet alleen op de grens uitgevoerd, ook op luchthavens worden reizigers getest. De controles gelden niet alleen voor Fransen. Wintersporters die op doorreis zijn via Frankrijk, kunnen ook worden getest.
     
  13. Biebsje

    Biebsje Actief lid

    27 aug 2015
    252
    86
    28
    Wel bizar dat Zwitserland gewoon open blijft...
     
  14. Butchke

    Butchke Niet meer actief

    Inderdaad bizar. En daar gaat het helemaal niet goed wat Corona aangaat. Ziekenhuizen overvol, geen sterke daling van het aantal gevallen. Maar wel typisch Zwitsers.... die trekken altijd hun eigen plan.
     
  15. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.892
    13.063
    113
    Vrouw
    Heeft iemand enig idee hoe groot de kans is dat de skipistes in Oostenrijk in de krokusvakantie (laatste week februari, dus geen carnaval) open zijn?
     
  16. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.696
    1.615
    113
    Vrouw
    Ik verwacht dat ze open zullen zijn, maar met heel veel beperkingen. Wij hebben voor de zekerheid geannuleerd nu dat nog kosteloos kon. Denk dat er veel last minute mogelijkheden zijn om te boeken dit jaar.
     
  17. Butchke

    Butchke Niet meer actief

    De pistes gaan met kerst ook al open;), alleen de horeca/hotels/toeristische attracties blijven dicht.

    Het is natuurlijk koffiedik kijken wat de situatie in februari is, maar reken maar dat ze alles in het werk stellen om tegen die tijd weer alle hotels open te gooien......mits er een 3e golf ontstaat half januari.
    Als alles open gaat, reken dan maar op woekerprijzen en enorme drukte..... en daarnaast nog heel veel maatregelen die de vakantiesfeer niet ten goede komen. (Bloktijden van de skipassen, beperkte of geen opening restaurants, geen apres ski)
     
  18. Emilie69

    Emilie69 Niet meer actief

    Maar buitenlanders die uit een gebied komen waar meer dan honderd coronabesmettingen per honderdduizend inwoners zijn, moeten toch eerst 10 dagen in quarantaine?
    Dan moet je wel veel vakantie nemen voor een paar dagen skiën toch? Want volgens mij zit zowat heel Europa nog boven die aantallen.
    Of heb ik dat nu helemaal verkeerd begrepen?
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  19. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ik heb al een poos niet gekeken op die kaarten, maar mijn baas zou daar echt niet op zitten wachten als ik in rood gebied zou zijn.
     
  20. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    De grenzen zijn open maar je kunt er niet overnachten want alle hotels en andere accomodaties zijn gesloten. Je kunt dus alleen heen als je daar bij familie kunt logeren of een eigen huis hebt. De quarantaine maatregelen gaan half december in. Er schijnen zeer strenge grenscontroles te komen en in de dorpen wordt je dagelijks op verschillende tijden gecontroleerd of je je aan de quarantaine houdt. Thuis in Nederland wordt je ook geacht in quarantaine te gaan.
    Als je kort op de grens woont in Duitsland kun je er ook wel in maar Duitsland heeft de regel dat ook bij terugkomst van korte bezoeken je in quarantaine moet.
    Alleen als het 14 daagse gemiddelde van het land waar je vandaan komt onder de 100 is mag je zonder quarantaine erin maar door alle bovenstaande maatregelen bij elkaar is dat dus praktisch onmogelijk.
     

Deel Deze Pagina