Wintersport 2020/2021

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Feye, 3 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Butchke

    Butchke Niet meer actief

    Ook de Duitse skigebieden blijven gesloten tot 10 januari.
     
  2. Butchke

    Butchke Niet meer actief

    Ik reageer alleen op de vraag of pistes open zullen zij tegen die tijd in Oostenrijk....;)
    Mijn antwoord: ze zijn al open met kerst.
    Zoals je kon lezen heb ik al in eerdere berichten aangegeven dat toeristen niet welkom zijn:thumup:
     
  3. Emilie69

    Emilie69 Niet meer actief

    Sorry, was geen kritiek op jou hoor. Ik las alleen jouw laatste post en vroeg mezelf af of ik iets verkeerd gelezen of gedacht had. Persoonlijk blijf ik het liefst in mijn bubbel en in mijn eigen huis nu.
     
    Butchke vindt dit leuk.
  4. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.890
    13.060
    113
    Vrouw
    Ach we wachten het rustig af. Gaat gelukkig om een eigen huis, dus we zijn niet afhankelijk van of de hotels enzo weer open mogen. We hebben ook een mooie keuken, dus zouden het ook zonder restaurants kunnen doen (alhoewel ik liever uit eten ga ;)).
     
    Butchke vindt dit leuk.
  5. Butchke

    Butchke Niet meer actief

    nee zo vatte ik het ook niet op:thumup:
    Wij blijven ook graag thuis dit skiseizoen;). Hopelijk kunnen we weer in de winter 2021/2022:thumup:
     
    Emilie69 vindt dit leuk.
  6. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.749
    736
    113
    Wij hadden in januari al geboekt voor komende kerst, Brand in Oostenrijk. We hadden geen annuleringsverzekering genomen en direct bij het appartement zelf geboekt. Super netjes blijft het aanbetaalde bedrag 2 jaar geldig en kunnen we in overleg een andere keer komen.
    Nu hopen op de meivakantie...

    Voor volgend jaar zitten we aan Nauders ofzo te denken. Maar dit keer zullen we niet zo vroeg gaan boeken. Durven jullie het wel aan om (weer) vroeg te boeken?
     
  7. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Negatief reisadvies tot half maart... :cry:
     
  8. Elizah

    Elizah Niet meer actief

    Heb gelijk geannuleerd. Kunnen ze misschien nog een andere huurder vinden, uit bijvoorbeeld een ander land, voor die week. Dat gun ik ze wel, want t is voor hen ook een seizoen om te :cry: tot nu toe.
    Misschien nog een kans voor ons in de 1e week van mei naar Tignes. Die zijn dan nog open.
     
  9. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Hopelijk lukt het in mei wel, het is jullie gegund!
     
    Elizah vindt dit leuk.
  10. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.058
    3.528
    113
    Vrouw
    Volgens mij kan er een slotje op dit topic :(:cry:
     
  11. cw26

    cw26 Fanatiek lid

    6 mrt 2015
    1.008
    290
    83
    Hoi......

    Ik bedacht me net laat ik eens contact opnemen met tui, daar hebben we de wintersport geboekt.
    Ik twijfelde over wat rutte had gezegd in de persconferentie, of het een advies is of al definitieve regel dat er tot half maart geen reizen meer zijn naar het buitenland.

    Nu kreeg ik net antwoord van tui dat tot 19 januari alles is geannuleerd, op wat uitzondering na, maar daarna is alles onzeker en staat de boeking gewoon nog.

    Ik had eigenlijk net me ' hoofd' op geen wintersport gezet, maar nu toch weer twijfel... Ik denk zelf de kans dat we toch gaan misschien 1% is, wat denken jullie??
    En heb er vrede mee hoor als we niet gaan.
     
  12. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.695
    1.613
    113
    Vrouw
    Voor mij is toch echt wel duidelijk dat Nederland de skilanden echt niet op geel gaat zetten voor half maart. Ook in Duitsland lopen de besmettingen snel op en Oostenrijk zal vast niet gespaard blijven. Overigens begrijp ik de reactie van TUI wel hoor. Eerst zekerheid, anders kost het ze weer miljoenen.
     
  13. cw26

    cw26 Fanatiek lid

    6 mrt 2015
    1.008
    290
    83
    Ja denk dat je gelijk heb hoor, daarom zei ik ook 1%% kans dat we weg gaan.
    Het is jammer maar gezondheid voor alles.....

     
  14. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.058
    3.528
    113
    Vrouw
    Die kans is idd nihil. Hoewel de Oostenrijkse skigebieden vast nog van alles gaan proberen...

    Wij hebben kosteloos mogen annuleren. Ombpeken kon helaas niet, krijgen nu het hele bedrag terug.
     
    Felice vindt dit leuk.
  15. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ik zit half blèrend Snowmagazine te kijken, daar zeggen ze dat Berwang 7 januari open gaat. Maar dan is het toch alsnog niet de bedoeling dat we gaan reizen? Tot half maart een negatief reisadvies toch? Of heb ik wat gemist?
     
    Kleintjuh85 vindt dit leuk.
  16. Butchke

    Butchke Niet meer actief

    Dat is ook echte foute info van snowmagazine, maar is een herhaling van vorige week. Oostenrijk zit inmiddels tot 18 januari in strenge lockdown.
    Veel gebieden blijven volledig dicht. Maar omdat liften onder openbaar vervoer vallen mogen ze wel draaien. Maar er wordt bijna niets geprepareerd.
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  17. cw26

    cw26 Fanatiek lid

    6 mrt 2015
    1.008
    290
    83
    Nee tot 18 jan is alles geannuleerd, daarna hangt van de volgende persconferentie af. Ze raade het nu af, maar niks is nog geannuleerd. Dat is wat ik van tui begrijp.

    Ik zou graag duidelijkheid hebben, maar dat krijgen we pas in januari.
    Het is voor ons afwachten, blijf liefst gewoon thuis. Kosteloos annuleren zit er nu niet in, ik wacht dus nog af.



     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  18. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.483
    113
    Ja, wij keken ook, ik ben een keer of 6 naar Berwang geweest (al was de laatste x 12 jaar geleden), dus kreeg al zin om weer terug te gaan.
    De informatie was inderdaad verouderd.

    Ik vraag me af hoe snel alles voor volgend jaar vol gaat zitten, ik denk dat ik binnenkort ga kijken of ik voor 2022 wat kan boeken wat kostenloos geannuleerd kan worden.
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  19. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.058
    3.528
    113
    Vrouw
    Wij hebben gevraagd of onze reservering verplaatst kon worden naar 2022, maar dat was al vol. Nou zitten wij ook aan die voorjaarsvakantie gebonden, dus dan moet je (voor een grote accommodatie) er sowieso snel bij zijn. 2023 kon nog wel :D
     
  20. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.483
    113
    Oh jemig! Nou, dan ga ik snel kijken.
     

Deel Deze Pagina