Wintersport 2020/2021

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Feye, 3 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cw26

    cw26 Fanatiek lid

    6 mrt 2015
    1.008
    290
    83
    Winterseizoen 20/21 moet nog beginnen.. Maar ben alweer aan het kijken voor 21/22.
    Ook omdat veel mensen waarschijnlijk hun vakantie gaan doorschuiven, verwacht ik toch dat het weer lastig gaat zijn om iets moois te vinden.
    Zijn er mensen bekend met het plaatsje niederau? En dan ook in de voorjaarsvakantie.. Op de 1 of andere manier kom ik telkens hier weer uit...
     
  2. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.073
    3.547
    113
    Vrouw
    Wij merken dat veel accommodaties vaste gasten hebben, die dus elk jaar weer opnieuw reserveren voor die ene week voorjaarsvakantie.

    @cw26 geen ervaring met Niederau. Maar ligt vlakbij Hopfgarten en dan zit je wel in een leuk groot (maar daardoor ook druk) skigebied.
     
  3. Butchke

    Butchke Niet meer actief

    Wij zijn enkele jaren geleden in niederau geweest. Ik vond de ligging van het plaatsje niet optimaal. Je moet telkens de bus of auto nemen om in het groter gebied te komen. In niederau zelf zijn ook een paar pistes maar deze zijn over het algemeen zwart of donkerrood. Niet optimaal met beginnende kinderen. Ik zou persoonlijk dan eerder in auffach of alpbach gaan zitten. Dan heb je meteen verbinding met een lift. Wildschonnau is een leuk gebied trouwens.
     
  4. cw26

    cw26 Fanatiek lid

    6 mrt 2015
    1.008
    290
    83
    Dank je!!!!
    Ja het gebied is wel wat kleiner, wat je zegt misschien dan toch naar de andere twee gebieden kijken.
    Al zit het kinderland van auffach weer bij het midden station, vind ik ook niet ideaal....
    Het gebied lijkt me inderdaad erg mooi!


     
  5. Butchke

    Butchke Niet meer actief

    Wij kiezen juist bij voorkeur een gebied uit waar de skilessen/klassen boven zijn ipv beneden. Wij lunchen altijd samen en dat is makkelijker met de kinderen ophalen tussen de middag. Hoef je niet helemaal naar het dal te skiën.

    Maar ieder zijn voorkeur:thumup:
     
  6. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.989
    2.281
    113
    Noord-Brabant
    Ik deed met je mee! Ik zat mijzelf gewoon finaal lekker te maken terwijl ik toch al weet dat we naar ons wintersport kunnen fluiten in 2021.
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  7. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.073
    3.547
    113
    Vrouw
    Ik vind het nadeel van boven lessen dat je 's morgens dan zo in de rij moet staan om naar boven te komen. Tenzij je één van de eerste liften pakt, maar dan sta je boven weer te wachten (of je pakt nog wat afdalingen, maar dat vind ik met die kleintjes niet altijd een succes).
     
  8. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    De meeste accomodaties hebben het seizoen 2021/2022 nog niet open staan omdat er nog veel omboekers zijn die ze nog ‘moeten afhandelen’. Bij de plaatstelijk gemeente komen over een aantal weken de resterende vrije mogelijkheden bekend.
    Al zal het alsnog lastig worden wat te vinden denk ik. Omdat iedereen nu niet kon of kan komen wordt het in de vakanties van 2021/2022 extra druk.
     
  9. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    de meeste skischolen houden daar wel rekening mee. In de gebieden beneden aan starten ze vaak 9:00 uur. De skischolen boven starten om 10:00 uur. In het gebied waar wij gaan is dat tenminste wel zo.
     
    Butchke vindt dit leuk.
  10. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.073
    3.547
    113
    Vrouw
    Ik vind 10.00 uur boven zijn dus irritant. Na 9.00 uur is het vaak drukker bij de lift. Terwijl het eerste half uur na openen vaak rustiger is. Vorig jaar stonden we zo een half uur te wachten. En dat vind ik met kinderen echt ruk.
     
  11. Butchke

    Butchke Niet meer actief

    Wij nemen altijd de eerste lift naar boven meestal om 8.15 of 8.30u.....nog nooit drukte gehad, meestal meteen instappen. Dan samen een rondje skiën met de kinderen, om ze vervolgens om 9.30u af te zetten bij de klas.
    Super relaxed:thumup:
     
  12. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.350
    8.806
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Iemand ervaring met de kerstvakantie?
    Wij overwegen week 1 van 2022 te gaan. Hoe is dat in vergelijk met de voorjaarsvakantie? Qua drukte, ook op de wegen erheen.
     
  13. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    de voorjaarsvakantie is over het algemeen ca 25% drukker dan de kerstvakantie. Mede vanwege de sneeuwzekerheid. Maar in een plaats met meerdere skigebieden om je heen kun je altijd wel ergens terecht!
     
  14. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.605
    3.493
    113
    Een vriendin van me zei dat het in de eerste week rustiger is dan de tweede week, omdat vooral Duitsers liever thuis Kerst vieren. Het is ook rustiger dan de voorjaarsvakantie, maar minder zonnig.
     
  15. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Wij zijn vaker in de kerstvakantie gegaan, en tot nu toe altijd genoeg sneeuw gehad. Wel naar hoger gelegen delen trouwens! Zermatt en kaunertal.
    Heb voor einde van het jaar met de kerst al geboekt. Baal er zo van dat de vakantie niet door kon gaan.
    We gaan in de eerste week van de kerstvakantie naar Vercorin in Zwitserland.
    Klein gebied met mogelijkheid naar een groter gebied. Skieen naar het dorp, wat niet in het dal ligt.
    Nu al zin in.
     
  16. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Oh ik ben in de war hahaha. Die had ik eerst geboekt maar 2 weken terug gewijzigd naar Blatten bei Naters.
    Iets duurder maar groter skigebied en ons appartement ligt echt aan de piste.
     
  17. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Vraagje aan de wintersportliefhebbers. Wij zoeken een gebied voor sneeuwpret. Dus niet om te skieën. Iemand een suggestie? We willen volgend jaar met 2 gezinnen en onze kinderen een weekje sneeuwpret. Waar dus veel te doen is voor de kinderen. (En miss een paar van ons een dagje skies huren. Maar is geen noodzaak).
     
  18. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    Eigenlijk kun je dan overal wel terecht. Elk gebied heeft rodelpistes, winterwanderwegen en kinderland gedeeltes. Ik zou dan denk ik een park of camping opzoeken waar een speeltuin en helling/park is voor activiteiten als rodelen, schaatsen etc.
    De Erlebnisberg Nagelköpfel in Piessendorf is zoiets.
     
    linkiepinkie vindt dit leuk.
  19. Butchke

    Butchke Niet meer actief

    Ik kan jullie van harte Serfaus Fiss Ladis aanraden als niet-skiër
    Er is ontzettend veel te doen naast skiën, een speciale wandelpas voor het gebruik van de liften, veel wandelwegen, rodelbanen, tubingbanen, ziplines, ontelbaar veel speeltuinen, attracties, schaatsbaan, kasteeltje.
    Het gebied is helemaal 100% gericht op kinderen. Echter wel een ski-fabriek en erg massaal.

    Daarnaast is het Wilder Kaiserblick gebied erg leuk, bijv Ellmau/kitzbuhl.

    Als je een authentiekere en rustigere plaats zoekt, dan zou ik zelf uitwijken naar Zwitserland. Oostenrijk is in de winter toch al snel druk/massaal. Bijvoorbeeld in de regio van Grindelwald.
     
    linkiepinkie vindt dit leuk.
  20. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.043
    2.181
    113
    Wij zijn tot nu toe eigenlijk alleen in de tweede week van de kerstvakantie op wintersport geweest.
    Het is wel druk. Op de wegen ook, hoewel wij meestal al bijv. op donderdagavond vertrokken en dan heb je niet zo heel veel last van de drukte. Ter plekke was het ook wel druk.
    1x in Stubaital geweest. Daar moesten we met een skibus en dat was echt niet te doen. Ook de pistes heel vol. Dat kwam wel doordat het die week erg slecht weer was, waardoor de gletscher in de buurt gesloten was en iedereen naar het kleinere naastgelegen skigebied toe kwam, waar wij ook zaten.
    Tweede keer in Mauterndorf. Daar was het gewoon gezellig druk. Wel goed te doen, weinig wachttijden bij de liften, pistes niet overlopen, restaurants altijd wel een plekje te vinden. Maar dan zit je ook gelijk wel een stuk verder van huis, dus dat scheelt wel. De meeste mensen slaan al eerder af van de snelweg, haha.

    Vooral de terugreis was een en al file, beide keren. We vertrokken vrijdagavond al, reden dan alvast een stukje, maar zaterdag sloten we gewoon alsnog aan in de enorme files naar het noorden.


    Dit jaar zouden we voor het eerst in de voorjaarsvakantie gaan, maar dat wordt 'm niet, denk ik.

    In onze pre-kindertijd zijn we wel een paar keer in de voorjaarsvakantie, paasvakantie en zelfs meivakantie geweest. Naar mijn beleving was het toen rustiger, maar dan heb ik het ook wel over 12-17 jaar geleden.
     

Deel Deze Pagina