We zouden 2 januari gaan en konden tot een maand van te voren kosteloos annuleren. Nu net de nieuwe variant en de nieuwe regels die, nu nog, vanaf 15 januari gaan gelden in Frankrijk durfde we de gok niet te nemen. We hopen alsnog te kunnen gaan maar willen pas een dag van te voren beslissen. Stiekem hoop ik op een week langer schoolvakantie of dat je door al dit gedoe misschien een keer tussendoor een weekje mag boeken. Waarschijnlijk zal dat er alleen niet in zitten.
Wat jammer dat je hebt geannuleerd... Wij zitten in dezelfde situatie qua annuleringsvoorwaarden en daarom heb ik contact opgenomen met de accommodatie zelf. Dit heeft ons doen besluiten om de boeking te laten staan. De accommodatie gaf aan dat je alsnog je geld terug krijgt, mocht je om wat voor reden dan ook niet kunnen reizen ivm aangescherpte maatregelen. Dus als skigebieden sluiten, zoals nu in Oostenrijk, krijgen we ons geld terug. We zijn ruim voor 15 januari terug, dus wat betreft die pass sanitaire/verplichte boosterprik, maak ik me geen zorgen over.
We hadden vorig jaar hetzelfde, kregen toen een soortgelijke reactie als die jij hebt gehad. We konden de reservering doorschuiven naar dit jaar. Dat hadden we toen gedaan. Echter kregen we afgelopen september te horen dat er toch geen plaats (meer) was. Aangeboden alternatieven waren allemaal buiten de vakanties. De aanbetaling van die vakantie is dus weg. We wilden dit risico niet nog een keer lopen.
Bij ons staat nu zwart op wit: geld terug, dus geen doorschuiven of voucher oid. Daarnaast hebben wij nog geen aanbetaling hoeven doen.
Wij hebben via via bij de accommodatie zelf geboekt en kunnen dus last minute annuleren. Wij gaan het pas in de laatste week beslissen.
Quarantaine plicht Zwitserland is opgeheven! Nog wel verplicht testen. Maar goed, we hebben al om geboekt haha. Nu maar hopen dat Oostenrijk open gaat, anders gaan we weer terug naar Zwitserland haha
Was het artikel net aan het lezen. Jeetje, make up your mind, denk ik dan. Zo jaag je toeristen wel weg. Denk dat ze heel veel annuleringen hebben gehad. https://www.wintersport.nl/nieuws/03/12/2021/geen-quarataineplicht-meer-voor-zwitserland
Las gister ook een verhaal van een eigenaresse van een hotel in Duitsland waar al 25% van de boekingen met kerst zijn geannuleerd. Wat een domper wederom voor de ondernemers in de toeristische sector.
Nu doen heeft imo nog weinig zin. Alles verandert per week weer. Wij hebben geboekt voor februari, we laten het maar los tot ongeveer een week of twee van tevoren ( dat proberen we tenminste….)
Ja, wij gaan ook pas de laatste week beslissen, maar we gaan de 24e weg en ik word nu toch wel een beetje onrustig. Hoop zo dat het door kan gaan, dan zitten we gewoon over 3 weken in de sneeuw
Wij ook, kunnen tot 2 weken van tevoren kostenloos annuleren. Het verandert zowat per week, dus we wachten wel af.
Voor de mensen die ski les moeten hebben, boek je die dan wel of ook niet? Wij gaan naar Les Sybelles en ik kon mijn dochter niet op de gewenste tijd inschrijven en zelfs niet op het gewenste niveau! Alles zat al vol. Ze gaat nu wel naar het ‘juiste’ niveau, maar had haar een niveau lager willen inschrijven. Een jaar overgeslagen en we gaan naar een behoorlijk rood gebied. (Gelukkig moeten ze altijd voor skiën, dus zelfs op een bepaald niveau delen ze weer in op niveau) we gaan de 24e te weg en ik wil zooooooo graag!
De oudste en de jongste zitten hier al op les. Waar we heen gaan, kennen we de baas van de skischool. Hebben al half en half gezegd dat we de jongste nog een paar dagen in een groepje doen en met zn vieren doen we dan twee dagen priveles.
Wij hebben een week of 3 terug de skilessen geboekt. Als oostenrijk in februari nog in lockdown zit dan krijgen we het geld terug. Zelf hebben we allemaal 5 wkn terug corona gehad, en zijn gevaccineerd dus qua regels zitten we goed. Alleen de lockdown zou ons tegen kunnen houden.
houdt er wel rekening mee dat de geldigheid van vaccinaties teruggaat naar 270 dagen en er is sprake van dat het zelfs terug gaat naar 210 dagen (7 maanden) tenzij je een booster hebt gehad. Het Jansen vaccin is vanaf 3 januari helemaal niet meer geldig tenzij je een booster hebt met een mrna vaccin. Als de geldigheid echt teruggaat naar 7 maanden, kunnen wij in Februari niet meer gaan. Je hoeft er niet op te rekenen dat je dan in Nederland al aan de beurt bent geweest voor een booster met het tempo van nu.
Mijn Janssen gevaccineerde man test net positief, hoe vervelend ook…de timing is perfect voor als hij niet op tijd zijn booster krijgt al verwacht ik sowieso dat het niet door gaat.
Maar wij hebben alle 4 corona gehad eind oktober. Dusvolgensmij kunnenwij met ons herstelbewijs gewoon her land in toch? 12 juni 2021 heb ik me 2de vaccinatie gehad, dat is wel trikkie, maar met herstelbewijs komen we nu binnen. Mits er geen lockdown meer is. Toch?
Frankrijk accepteert Jansen zonder booster niet meer vanaf 15 december. Ik ben dus wel ‘blij’ dat we geannuleerd hebben aangezien mijn man Jansen heeft gehad en echt geen booster gaat krijgen voor de kerst. Nu nog hopen dat Oostenrijk versoepeld en we de eerste week van de vakantie nog kunnen gaan, al zal die kans wel erg klein zijn