Ok foto van van de week.... wij staan weer op het punt om naar huis te gaan.... ff een apfelstrudel en bal koffie en dan crossen naar huis...
Oh nee, mijn gezin is thuis. Wij zouden naar cp gaan. Maar verdere familie zit wel in Oostenrijk. Ik ben blij dat wij voor de voorjaarsvakantie nog geen wintersport geboekt hadden. Wij zijn ongevaccineerd, dus dat wordt hem nu helemaal niet.
Sneeuw is prima, wel lang geleden dat het heeft gesneeuwd dus vrij veel kunst sneeuw. En erg rustig, wat wel lekker is haha. Morgen eerst sneeuw, daarna (heel veel) regen helaas. Gelukkig zitten we hoger, en dus einde van de week lekker veel verse sneeuw in de bergen.
Wij zitten in Frankrijk, Les Sybelles, de laatste dagen heerlijk weer en superpistes! Maar vanaf morgen wordt het warmer en woensdag gaat het regenen. Ik weet niet hoe het dus vanaf morgen gaat zijn.
Hier was het vandaag kaiserwetter. In de ochtend zijn de pistes wat opgevroren en vrij hard, maar als snel wordt het wat zachter en wat hoger veel hopen, maar dat ligt de hele ochtend in de zon itt tot het dal, daar hangt vaak nog wat bewolking in de ochtend. Hier komt de regen pas woensdagavond waarschijnlijk en vooral donderdag wordt slecht en vrijdag nog een mooie dag. Wij zitten vrij oostelijk, dus hopelijk ontspringen we de dans.
Weten jullie hoe dit zit in Oostenrijk op dit moment: 2 vaccinaties gehad (> 270 dagen laatste vaccinatie) en herstelbewijs van eind november 2021. Is dan een herstelbewijs (+pcr) voldoende? Of wordt er niet aan de eisen voldaan omdat de laatste vaccinatie te lang geleden is?
Op dit moment niet, maar zodra NL van de virusvariant lijst gaat is het het wel voldoende (plus een pcr test).
Huh, maar loopt de info dan o.a. hier zo achter: https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/oostenrijk/reizen/reisadvies#anker-coronavirus
Oh ik had niet begrepen dat je 10 dagen in quarantaine wil na aankomst. Nee je mag er gewoon in zonder booster, maar dan blijf je in quarantaine dus.