Twee vaccinaties plus herstelbewijs? Dan is een PCR ook nog verplicht toch? Daar ging ik in ieder geval vanuit voor Oostenrijk.
Wij hadden dat wel in december, maar toen was die regel er net en bleek het achteraf niet nodig te zijn geweest dacht ik.
Op o.a. austria.info staat dit: Wanneer en PCR-test nodig is voor deze 2G+ regel (niet voor reizigers uit landen met een zorgwekkende virusvariant). Let op de geldigheidsduur van de vaccinatie, het herstel en de test, zie hieronder bij "Deze certificaten zijn geldig": 2x gevaccineerd (of 1x met Janssen*): PCR-test nodig 3x gevaccineerd (of 1x met Janssen + booster): geen PCR-test nodig hersteld: PCR-test nodig hersteld, daarna 1x gevaccineerd: PCR-test nodig hersteld, daarna 2x gevaccineerd: geen PCR-test nodig hersteld, gevaccineerd, hersteld: geen PCR-test nodig 1x gevaccineerd, daarna hersteld: PCR-test nodig 1x gevaccineerd, daarna hersteld, en daarna nog een keer gevaccineerd: geen PCR-test nodig 2x gevaccineerd (of 1x met Janssen*), daarna hersteld: geen PCR-test nodig https://www.austria.info/nl/praktische-info/coronavirus-informatie/alles-over-jouw-heenreis-naar-oostenrijk
Bedankt @Feye, hier 2x gevaccineerd en in december Corona gehad (daarna geen booster gehad). Dan zou ik niet eens meer een PCR nodig hebben, scheelt weer geld en stress.
Er zijn sinds donderdag 45 lawines omlaag gekomen in Oostenrijk alleen al Vandaag ook weer doden en gewonden o.a. in het Otztal, Zillertal en in de omgeving van Ischgl Samnaun. In het otztal is de lawine over een blauwe piste gegaan. De keerzijde van te veel sneeuw en veel wind.
Als je het zo leest heb je het idd niet nodig, maar bij de green check app kom ik dus niet door de keuring. Twijfel twijfel twijfel.
Dat is raar.... hier wel groen... 2 vaccinaties die nu dus rood is omdat ik geen booster heb gehad. En een groene afbeelding op die van me herstelbewijs. Hoe lang terug had je corona? Als het meer dan 180 dgn terug is, dan is die verlopen
Andere vraag, mocht er in Duitsland niet versoepeld worden, testen jullie , de kinderen dan gewoon bij ggd? Je kan dan ook Engelse versie van je uitslag krijgen.... voor de kinderen misschien genoeg? Aangezien zij geen telefoon met app om hun qr code te oploaden
Bij doorreis zie ik wel vanaf 6 jaar: Hiervoor is een vaccinatie-, herstelbewijs of negatieve test (3G) noodzakelijk, vanaf 6 jaar. Doorreizigers die Duitsland binnen 24 uur weer verlaten hoeven zich niet te registreren en hoeven niet in quarantaine
Maar is dat niet de Green pass? Daar doet ie het wel. In de green check app kun je geen qr codes zetten.
Ok, deze heb ik nooit gezien, dat we in dec waren heb ik de green pass gebruikt, dat was voldoende. En daar sta ik op groen dus die gebruik ik gewoon
Nou dat dacht ik ook, maar kom er dus nu achter dat kinderen vanaf 6 , getest moeten worden voor doorreis. Of geldig herstelbewijs of vaccinatie bewijs. Nu hebben de kinderen een herstelbewijs maar die is zo rond de 110 dagen en in Duitsland mag deze niet ouder zijn dan 90 dagen....