Wintersport 2021/2022

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door debq, 4 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Hoe zijn bij jullie de weersvoorspellingen voor volgende week?
    Bij ons worden de eerste dagen sneeuw voorspeld. Hoop dat het in de nacht valt en dan overdag toch wel een zonnetje.

2. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.081
    309
    83
    Ja bij ons zijn de voorspellingen ook niet super goed ...

Op welke site kijken jullie?
    Ik keek even op sneeuwhoogte.nl..

3. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Op verschillende sites, omdat ik hoop dat het er ergens anders beter uit ziet :D
    wintersport.nl heeft ook altijd wel uitgebreide weerberichten.

Kolibrie2 en MissXray vinden dit leuk.
  4. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.081
    309
    83
    Hahaha dit herken ik echt!!!!!
    Bergfex, snowplaza buienradar....
    En op de site van het gebied, daar vond ik net een iets positiever bericht. Ga die dus gewoon volgen... :)

Jessi79 vindt dit leuk.
  5. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    ik heb ook een bril (-9 sterkte) en mijn advies is echt om te gaan passen in een wintersportzaak. Mijn helm is groter dan moet voor mijn hoofd om over mijn bril te kunnen. Je kan hem in de nek vervolgens aansluitend aandraaien dat hij niet van je hoofd schiet. En heel goed opletten dat het rubber aan het vizier goed aansluit op je gezicht. Anders beslaat je bril tijdens het skiën.
    Ik was er wel €400,- aan kwijt maar wil niet anders meer. Wij skiën erg veel (hebben een eigen chaletje in Oostenrijk) en wij skiën allemaal met een meekleurend vizier. De kinderen een meekleurende bril. Zo hebben we bij zon als sneeuw of bewolking altijd perfect zicht.

6. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Welke skibrillen heb jij voor de kinderen? En dragen ze ook rugbeschermers?

7. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Bedankt voor de tip!
    Het is nu onze eerste wintersport, dus eerst maar eens kijken hoe het bevalt. Als we dit vaker gaan doen, dan vind ik het zeker wel waard om te investeren in goede materialen.

8. Krulpeterselie

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    De kinderen hebben brillen van Salomon. Dat meekleurende heet dan een ‘fotochromatische goggle’
    Wij hebben beide een vizierhelm met ook dat meekleurende. Mijn man heeft een CP, ik een van Slokker. Voor de kinderen kiezen we voor brillen omdat je die langer kunt dragen dan de helm qua grootte dus die verhuizen dan mee naar de volgende maat helm.

Wij dragen geen rugprotectors. Bewust. Onze jongste is echt een stuntpiloot die het liefst de hele dag in het funpark doorbrengt. Maar hij is ook het type dat roekelozer wordt als hij een protector zou dragen. Met de gedachte ‘ik heb zn ding dus het maakt toch niet meer uit als ik val’. Hij is nu 7 dus wellicht dat we het later alsnog doen maar voor nu niet. die kleintjes staan ook heel anders op de latten dan wij. Soepeler, zien geen gevaar of angst en vallen daardoor minder raar dan wij dat doen.

Jessi79 vindt dit leuk.
  9. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    @MissXray @cw26 goede reis!
    Vertrekken jullie tijdens de storm? Wij gaan vannacht rijden. Hoop dat het dan weer wat rustiger is.

10. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.081
    309
    83
    Goede reis allemaal.
    Wij zijn net op weg... waait al best hard.....

11. MissXray

MissXray Niet meer actief

Wij zitten al in Zuid Duitsland, morgen nog 2 uurtjes en dan zijn we er. Wij hebben dus echt helemaal niets mee gekregen van de storm.

12. MissXray

MissXray Niet meer actief

Welk skigebied gaan jullie naartoe? Goede reis alvast!

13. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.081
    309
    83
    Wij nog 150 km... zugspitz arena...
    Ook geen storm hier ook niet onderweg.. schijnt in nl echt wel heftig geweest te zijn!!

MissXray vindt dit leuk.
  14. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Wij ook. We hebben vanavond zelfs op het terras gegeten. Morgen nog 190 km te gaan, maar dan is het vast niet meer zo rustig als vandaag. Kwartiertje file gehad door een ongeluk, meer niet.

15. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Wij waren met 11 uurtjes ook al over. Ging super snel. Ook totaal geen file gehad, alleen wat langzaam rijden bij de grens.

Die storm was wel heftig idd. Eerste 2 uur in de auto, met dakkoffer, was niet echt lekker rijden.

Veel plezier allen!

16. Butchke

Butchke Niet meer actief

Veel plezier allemaal!:thumup:

Feye vindt dit leuk.
  17. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.081
    309
    83
    Hoe gaat het bij jullie ?

Hier al 2 dgn op de latten gestaan, gisteren weer de jaarlijkse chaos bij de skischool. Blik als de groepjes weer vertrokken zijn.

Wel vind ik het met de drukte meevallen, zitten in lermoos , Nederlands enclave, en klein gebied, dus had verwacht bij de liften echt te moeten wachten. Maar dat viel gisteren mee, alleen bij de lift in de buurt vd skischool nadat iedereen zijn kind had weggebracht.

Weet nog niet echt wat ik van het gebied vind. Mis het drankje doen na afloop vd les , dat de kinderen nog even spelen met elkaar. Doordat de lessen pas om 16 uur klaar zijn gaan de meeste ouders richting hun hotel.
    Maar het is wel allemaal overzichtelijk.

Nog maar even bekijken hoe me gedachtes aan het einde vd week zijn.

18. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    De kinderen hadden gisteren de eerste skiles, de jongste stond voor jet eerst op de latten. Zonder jas, want wat was het warm in het dal! De hele dag zon gehad. Volgens mijn man was het rustig op de pistes.

De lessen zijn hier om 14.30 uur afgelopen. De kinderen hebben daarna nog ruim een uur gespeeld met de sleetjes. Om 16u zijn we naaf de apresski gegaan. Wat valt dat tegen zeg dit jaar! Je mag niet dansen en zingen, dus iedereen zit aan tafeltjes en de muziek staat zacht. Wij zijn normaal van een uurtje flink dansen en zingen, dus dit is echt heel saai.

Vandaag sneeuwt het heel hard, horizontaal. Ik sla de wandeling en speeltuin maar over. Skiles van de jongste is pas om 12.30 uur dus vanochtend spelen we lekker binnen.

19. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Hier storm. Skilessen gecanceld en liften dicht. Balen! De jongste heeft nog plezier op de oefenpiste, maar de oudste is dat wel ontgroeid.

Gister wel een hele mooie dag. Lekker zonnetje. Jongste voor het eerst in de sneeuw skiën, vond het leuk maar door zijn skilessen op de rollerbaan was hij wel wat verder dan de rest en vond het wel wat saai.
    Oudste had er ook veel plezier in!
    Zelf skiën ging ook erg lekker!

Ik vond qua drukte wel meevallen ook.

20. Krulpeterselie

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Best kans dat de lessen niet doorgaan. Hier stormt het flink en zitten nagenoeg alle liften dicht.

Deel Deze Pagina