Voor degenen die in Zwitserland gaan skiën, hou er rekening mee dat je moet annuleren . Belgen zijn al niet meer welkom vanwege 1 omikron besmetting. Zwitserland weigert alle reizigers uit landen waar deze variant heerst.
Update: Nederland staat op de zwarte lijst in Zwitserland. Verplichte PCR en 10 dagen in quarantaine ook al heb je een coronapas. Er wordt zelfs gekeken of de grenzen ook gaan sluiten voor reizigers uit variant landen, waardoor doorreizen ook niet mogelijk is
De besmettingen in Oostenrijk zijn aan het dalen. Wij hebben dus nog steeds een beetje hoop dat we kunnen gaan en gaan pas de laatste week besluiten, denk ik.
Wij gaan ook 24-12. Hier kun je de oostenrijkse cijfers goed volgen. https://orf.at/corona/daten/oesterreich
Denk echt dat heel Europa op slot gaat vanwege deze variant 》 in ieder geval de toeristische sector. En dat we nergens welkom gaan zijn
Maar die is allang in heel Europa, daar lijkt het iig wel sterk op. Maar dar zal de komende week wel blijken. Wij hebben nog 4 weken.
Dat kan best zijn. Nu pas anticipatie/ wordt het gebruikt om lockdowns er langer in te houden. 4 weken is niets....
Nou heb een andere vakantie geboekt. Naar Oostenrijk, Kaunertal. Zijn we al vaker geweest en we kunnen tot 20 december kosteloos annuleren. Fingers crossed! En hopen dat we nog wat geld van onze boeking in Zwitserland terug krijgen.
Ja en op 1300 meter en er ligt al sneeuw. Hopen dat we in fendels kunnen skiën. Al veel vaker gedaan maar blijft leuk. Ik wil echt naar de sneeuw.
Oh ja. Wij zijn een aantal keer in de zomer naar Fiss geweest. Dan zag je Fendels altijd liggen. Dit weekend is er super veel gevallen in Oostenrijk.
Ja zat ook al op de webcam van Feichten te gluren. Zolang we niet 10 dagen in quarantaine moeten gaan we er gewoon heen.
Ja wij gaan ook gewoon als we niet in quarantaine hoeven of als we telkens moeten testen. Wij zitten dan 6-7 weken na onze besmetting en kunnen nog positief testen dan en met testen doe ik de jongste zeker geen plezier.
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar wij gaan met de kerst met schoonfamilie. Oostenrijk. Hoop dat het allemaal door gaat, want ik heb er wel veel zin in.
Ik hoop het ook voor jullie. Waar gaan jullie heen? Naast het skiën wat heerlijk is, vind ik de tijd met de familie altijd zo fijn tijdens de skivakantie.