Hier in iets lager gebied (Lermoos) was het vanmiddag hard werken op de pistes hoor. Maar wat een fantastisch weer is het geweest deze week! Toen wij hier zaterdag aan kwamen is de 2 dagen er voor verse sneeuw gevallen en was het dal dus ook aardig wit. Inmiddels is het echt groen. Het moet hier nu wel echt gaan sneeuwen komende week. Wij gaan morgen weer op huis aan.
Hier is de auto gepakt en gaan we morgen rijden. Qua drukte denk ik dat het wel te doen. Wij zijn midden, officieel heeft zuid, maar hebben in veel gevallen doorgeschoven. Vlaanderen ook pas met carnaval en maar twee niet al te grote Duitse deelstaten hebben ook volgende week vrij.
Vandaag (delen van) pistes gesloten in ons gebied. Wordt toch wel snel slecht nu. Morgenochtend terug naar huis. Goede reis voor diegene die morgen ook op de weg zitten en veel plezier voor diegene die nog gaan!
Zat je in heel laag gelegen gebied dan? Wij zaten dat wel, maar alles was gewoon open. Pas in de middag werd het echt lastig skien. Sneeuw ging zeker hard achteruit. Wij hadden tot vrijdagochtend geboekt dit jaar dus heerlijk fileloos terug naar huis gereden vanochtend. Voor wie nog gaat: heel veel plezier en hopelijk valt er nu heel snel veel nieuwe sneeuw.
Dit waren zelfs pistes op hoogte, ca. 2000m. Gister was het nog prima, maar vandaag ging echt hard. Dalafdalingen (850m) wel papperig, maar prima te skiën.
Dan is het te hopen dat er veel sneeuw aan gaat komen! In ons gebied pas woensdag verse sneeuw. Gok niet prettig skiën tot die tijd.
Hier een vrij hoog gebied. Gister ochtend was het goed te doen, maar gister middag was het weer hard werken. Wij skieen vandaag nog tot een uur of 15. Auto zetten we neer bij de bergbaan. Snel omkleden, spullen in de bak en hopelijk zo rond 2 a 3 uur thuis vanacht. Kunnen we nog iets van een redelijke nacht maken. Goede reis voor diegene die al in de auto zitten.
Ik heb snel last van mijn schenen, het voelt echt als blauwe plekken. Nu adviseerde iemand mij de scheenbeschermers van Sidas. Wie heeft hier ervaring mee? Helpen ze echt? En hoe vaak kan je ze gebruiken?
Wintersport 2026 openen leek me vrij hysterisch, dus ik stel mn vraag hier even. Mijn oudste wil volgende voorjaarsvakantie liever naar de zon. Man en jongste willen absoluut weer naar de sneeuw. Prima, kunnen we regelen. Nu zoek ik een gebied die makkelijk met de trein te bereiken is vanuit Nederland en waar je zonder auto ook zo naar de pistes wandelt. Zo hoeft man niet in zn eentje het stuk naar Oostenrijk te rijden. Iemand een goede tip? Het gebied hoeft niet mega groot te zijn, ze hebben overal plezier zeg maar.
Niet vanwege het milieu, maar ik zou het zelf fijn vinden als ze met hun voeten aan de grond blijven. Maar heb je een goede tip?
Misschien staan hier wat tips: https://www.snowplaza.nl/weblog/met-de-trein-op-wintersport/ Is een busreis wellicht ook een optie?
Hebben jullie dat ook dat als je terugrijd van de wintersport je jaloers kijkt naar al die Nederlanders die nog de Alpen in rijden? Elk jaar weer dat ik denk: kunnen we de tijd niet even een weekje terugspoelen...
Ja goed. Al twee dagen kunnen skien. Gisteren wel pappiger dan zaterdag, maar we hebben zeker geen klagen. Woensdag wordt er nog wat verse sneeuw verwacht.
Iemand al eens in Kaltenbach geweest? Is het een gebied waar beginners ook terecht kunnen? Nee ik ski al 100 jaar en gewoon paralel hoor, maar ik ben bang voor afgronden en enorme hoogtes. Pistes op de zugspitze zijn dan dus perfect. Zoek nu alleen een keer een ander gebied. Ben wel eens in Avoriaz geweest, maar dat bv nooit meer. Bang dat mn kids in een ravijn storten. Verder overigens meest mooie skidorp ever.