Wintersport 22/23

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door nelta, 19 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissXray

MissXray Niet meer actief

De laatste skidag breekt alweer aan vandaag. Kind 2 heeft 6 dagen ‘s ochtends les. Had gezegd dat hij vandaag wel mocht missen, maar dat ging absoluut niet gebeuren volgens hem. Zitten met zn 2en in een snowboardklas met een toffe leraar dus hij moet en zal vandaag nog gaan. Leuk dat hij zo enthousiast is. Boarden als een gek na een weekje. Heel maf om zo’n klein mannetje op een board naar beneden te zien gaan. Je ziet ze weinig zo klein aan het snowboarden.

Hopelijk vandaag nog een dag dit lekkere weer op het terras, komen bruin terug! Hier wel de eerste groene plekken langs de pistes, hebben wij nog niet eerder gehad.

2. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.472
    3.928
    113
    Vrouw
    Hier zitten de skilessen er ook op voor de jongste (oudste had 3 ochtenden les). Weet niet of hij vandaag nog gaat skiën, hij is erg moe en vindt het ook wel leuk om thuis een dagje te spelen.

De sneeuwgrens ligt hier ook steeds hoger. En gister zaten we op een pad waar de sneeuw al had plaats gemaakt voor hele stukken asfalt... Volgende week gaat het weer sneeuwen dacht ik, dat kunnen ze goed gebruiken.

Hoe oud is je snowboardende zoon @MissXray?

3. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113

Ja, ik had het eerder ook al lange tijd niet meer gedaan. Heb toen in 2017 les genomen. daarna in 2020 pas weer en toen 1 ochtendje priveles en dat hielp ook goed. En nu weer 3 jaar niet gedaan. Lessen waren hier allemaal volgeboekt, dus geen optie meer.
    Ik ben wel gegaan, ging ook wel redelijk, maar ik ben gewoon een beetje bangig, dus dat helpt niet. Hele makkelijke blauwe pistes kom ik nog wel elegant af, maar zodra het wat moeilijker of steiler wordt, raak ik een beetje gestresst en dan gaat het allemaal wat stijfjes. Vandaag ga ik nog een paar uurtjes.

4. MissXray

MissXray Niet meer actief

8 jaar, maar heel klein haha. Hier in het gebied zijn de snowboardlessen overigens ook pas vanaf 8 jaar. Skiën kan hij al heel goed, maar nu dus op zn board achter papa aan.

Zat vanochtend naar de kids te kijken in de lift naar boven en ze konden hun mond niet eens meer dicht houden door de vermoeidheid :roflmao:. Maar toch nog een keer de piste op willen.

5. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.082
    310
    83
    En ons laatste dagje alweer.. nog ern paar uur de berg op en dan weer richting huis ):
    Ik vind dat altijd zo moeilijk... wil liefst nog langer blijven.....

Nu keuze maken, ik had al optie/ boeking staan voor Brixen im Thale , waar we al jaren heen willrn... en nu eindelijk een goedkoper haus dichtbij de lift hebben kunnen vinden. Maar nu bevalt dit gebied ook erg goed. Mooie rode pistes, goede uitdaging, leuk dorpje, veel eetgelegenheden, en geen vreet schuren...
    De mensen die nu ook hier zijn, waar de kinderen ern onwijze leuke klik mee hebben gaan volgend jaar weer hier heen...moeilijke keuze....

Eerst nog maar een paar uur ff skieen en naar huis....

Rijden jullie in de ochtend al weg? Of ook nog even skieen

6. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij gaan om een uur of 9 pas rijden. Staat nu al file tot munchen zag ik. Dus hoop dat dat straks minder is en we achter de grootste meute aan rijden.

7. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.526
    856
    113
    Wij gaan tegen twaalven rijden. Hebben voor volgend jaar weer geboekt, hadden het laatste appartement ondanks de hoge prijs. Wij hebben het erg naar ons zin gehad. De oudste en de middelste hebben uiteindelijk hele dagen geskied en waren de piste niet af te slaan.

8. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.526
    856
    113
    We zaten nu in het hoofdgebouw, die lift kon je zien vanaf ons balkon. Echt ideaal, ondergronds parkeren en een verwarmd
    Skiruim, geen gesleep met spullen

Bijgevoegde bestanden:

MissXray en Feye vinden dit leuk.
  9. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.082
    310
    83

Welk gebied zitten jullie?

Blijft een mooie hobby als de kinderen het ook leuk vinden!!!!
    Als zij het niet naar hun zin hebben dan wordt het lastig

10. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.472
    3.928
    113
    Vrouw
    Ik vind Brixental een beetje overrated. Tuurlijk, er zijn veel pistes en makkelijk aan te rijden, maar toch vind ik het niet heel denderd. Waar zaten jullie nu?

Wij rijden bijna bij Frankfurt. Vanmorgen vroeg vertrokken, maar druk op de weg... Hopelijk valt dat bij jullie mee.

Hier bij vertrek ook wel zo'n besefmoment dat we weer een jaar moeten wachten. Het is altijd zo gezellig en fijn (gaan met 20 man). We hebben een optie op hetzelfde huis als dit jaar. Moeten deze week beslissen of we dat wel/niet gaan doen.

11. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.282
    1.443
    113
    Naar welk gebied ga jij? Ik wil voor vlg jaar eigenlijk een appartement/huis voor 13 personen. Ik vind het lastig waar ik dat het beste kan zoeken.

12. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.082
    310
    83
    We zaten nu in bad hofgastein
    Echt mooi gebied met veel uitdaging. Veel rood en dan ook echt rood...
    Leuk dorpje ook.
    Wij rijden nu weg.
    Nog ff vandaag wat mooie pistes gepakt..

13. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier vinden dochters het geweldig, zoon minder, maar die gaat mee voor de apfelstrudel ;)

14. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier nu op de 61 onder Koblenz. Vind het juist wel meevallen qua drukte. Tot en met munchen was veel file, maar daardoor langer binnendoor gereden en dwars door munchen, schiet niet enorm op maat rijdt iig. Mijn broertje rijdt vandaag de andere kant op, maar die heeft al een uur stil gestaan.

15. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.082
    310
    83
    Zijn jullie vaker in brixen geweest?
    En wat vind je er overated aan? Altijd handig om wat meningen te hebben.

En iemand ook wel eens in Schruns geweest? Gebied Montafon?
    Daar hoorde ik ook wel goede berichten over

16. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.082
    310
    83
    Onze buren staan al 1.5 uur stil om jn Mayrhofen te komen.
    Schijnt een ongeluk gebeurt te zijn op een brug waar ze overheen moeten..

17. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Het zillertal in en uit is altijd drama op dit soort dagen.

18. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.472
    3.928
    113
    Vrouw
    Ik heb een keer in Soll gezeten en 2x in Hopfgarten. Kan pech zijn, maar die keren weinig sneeuw, waardoor de dalafdalingen heel slecht waren/dicht zaten. Misschien vind ik het ook gewoon wat te schreeuwerig Nederlands ofzo.
    Montafon ook eens geweest, maar toen maar 1 dag geskied en daarna ziek op bed. Rest van de groep was wel enthousiast over het gebied.

Wij zaten nu in de Wildkogel arena. Dat is maar een klein gebied, maar vanuit hier ook makkelijk naar Zillertal (Hochkrimml) en Kitzski (Hollersbach).

Heb het idee dat hier wel allemaal Oostenrijk skiërs zitten? Ik zou wel een graag een keer naar Italië willen.

19. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.472
    3.928
    113
    Vrouw
    We hebben nu 600 km gereden in 10 uur...

20. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.472
    3.928
    113
    Vrouw
    Ah, daar ben ik nog nooit geweest. Wel leuk om te onthouden dus :)

Deel Deze Pagina