Wintersport 22/23

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door nelta, 19 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.321
    8.798
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    St Johann en dan bij de Eichenhof liften. Gewoon bij iemand die 1 appartement heeft, maar zo zijn er heel veel. Vaak via de plaatselijke vvv te vinden.
     
  2. februarimama

    februarimama Fanatiek lid

    23 okt 2014
    1.413
    783
    113
    Ik kan denk ik niet zoeken, heb je misschien een voorbeeld? Ik kan niets vinden voor die prijs in de vakantie op loopafstand van een lift.
     
  3. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.321
    8.798
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier zaten wij een paar jaar terug:
    https://www.appartmenthausunterweger.at/
    Ik zie er nu alleen geen prijs. Maar dat kun je altijd aanvragen.
     
  4. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.678
    1.608
    113
    Vrouw
    Heel eerlijk? Het zou me verbazen als je nu nog zo’n goede deal zou vinden hoor. In het gebied waar wij zitten kan ik nauwelijks iets vinden nog.
     
  5. cw26

    cw26 Fanatiek lid

    6 mrt 2015
    1.004
    290
    83
    Ik heb 2 wkn terug nog een redelijk goede deal gevonden. Via plaatselijke vvv. Appartement met 2 slaapkamers op 900 'm van de lift. 850 euro in de voorjaarsvakantie. Wel jaren 60 meubels en inrichting.... maar we wordt alleen maar geslapen en gegeten.

    Dit heb ik voor vrienden geboekt. Voor onszelf had ik al in feb 2022 voor feb 2023 geboekt .
    En ben meestal al vanaf dec ( dus zo'n 14 maanden van te voren) al aan het zoeken, benaderen.
    Meestal via de plaatselijke vvv, soms via Booking.com.
     
  6. februarimama

    februarimama Fanatiek lid

    23 okt 2014
    1.413
    783
    113
    Ik heb even op de VVV van ons skigebied gekeken en het goedkoopste wat ik kan vinden is 2000 euro en dan heb je geen zwembad en zit je volgens mij niet zo dicht bij de piste.

    Wij zijn best wel verwend dus, ik wil met jonge kinderen aan de piste zitten en ik wil een zwembad hebben omdat ze niet de hele dag in de sneeuw zijn. Ook zit er een restaurant bij de accommodatie en kan je broodjes laten bezorgen. Dat is erg kostbaar maar als iemand nog een goedkope optie met al deze services graag!
     
  7. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.321
    8.798
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja dat hebben wij idd niet. Maar er is een wel een zwembad in de buurt, dus daar kunnen we sowieso heen.
     
  8. cw26

    cw26 Fanatiek lid

    6 mrt 2015
    1.004
    290
    83
    Nee wij ook geen zwembad bij het appartement.
    Maar onze kids zwemmen ook niet. Ook niet toen de jongste 3 was. Meestal sliep ze dan in de middag na de les. Rond een uur of 16 gingen we dan weer de mannen vd piste af halen.

    Hier totaal niet verwend. We gaan voor het goedkoopste van het goedkoopste ( wat mogelijk is), omdat we toch de hele dag weg zijn.
     
  9. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.678
    1.608
    113
    Vrouw
    Met zwembad begrijp ik deze prijzen wel. Met kinderen in de leeftijd zoals jij die hebt, begrijp ik dat je andere eisen hebt. Hier zijn de kinderen al ouder die willen echt de hele dag de piste op dus wij hebben geen zwembad nodig. Wij zitten overigens voor die 1200 euro niet aan de piste hoor. Wel stopt de skibus letterlijk voor de deur. We stappen in en zijn met 5 minuten op de piste. Pakken we niet eens de eigen auto voor.
     
  10. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.023
    2.159
    113
    Hebben jullie met zo’n skibus dan goede ervaringen?

    Onze eerste wintersport was naar Schlick2000. Wij stonden op een camping een dorp verderop en gingen met de skibus. Dat is welgeteld 1 dag goed gegaan. De andere dagen kwam hij niet, te laat, zat vol en reed door etc. Elke keer was het drama om op tijd bij de lessen te zijn. Hij ging ook maar eens per half uur en wij namen al de eerste. Sindsdien wil ik niet meer ergens staan waar we met een skibus moeten. Met de auto is geen optie omdat we met onze camper gaan en dan moet je elke keer alles helemaal opruimen en opbreken voor een ritje van een kwartier.
     
  11. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.947
    1.305
    113
    Daar gaan wij ook heen! We hebben ook een fortuin betaald....
     
  12. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.947
    1.305
    113
    Wij gaan in feb voor het eerst skiën met ons gezin (landal brandnertal). Mijn man kan het goed en de kinderen en ik hebben het nog nooit gedaan. Kids zitten nu op les in zo een rollerbaan en hebben ter plekke nog les. Ik heb ook 10 lessen geboekt op de rollerbaan. Zou ik daar ook nog les nodig hebben?

    Ik zie er eerlijk gezegd wel tegen op. Ik vind skiliften eng en ben ook bang om hard te vallen. Mijn man wilde zo graag dat ik heb ingestemd. Ik moet ook voor de kinderen en mij alles nog aanschaffem want we hebben niks.

    Wilde deze week misschien naar de decathlon gaan en al eea kopen. Is er ergens een lijst te vinden wat je allemaal nosig hebt?
     
  13. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.321
    8.798
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik zou daar ook nog wel skiles doen. Gewoon ene paar ochtendjes.

    Ik vond het vroeger ook eng en ben zeker geen held, maar heb geen moeite met de rode piste. En op de stijle stukken maak ik gewoon lange slaloms.

    Lidl heeft in oktober vaak ook skikleding en op mp is ook veel te vinden.
     
  14. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.678
    1.608
    113
    Vrouw
    Echt nog nooit problemen mee gehad. Rijden af en aan in het gebied.
     
  15. februarimama

    februarimama Fanatiek lid

    23 okt 2014
    1.413
    783
    113
    Leuk! Het is een redelijk tam gebied dus perfect voor gezinnen en beginners. Ik heb veel op Vinted gekocht maar lidl en decatlon hebben ook prima spul. Helm, skibroek/jas handschoenen en wat thermokleding. Ski's en schoenen hebben wij (tweedehands) gekocht maar kan je ook huren.
     
  16. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Hier ook alleen maar goede ervaringen met de skibus. Zowel in Oostenrijk (Filzmoos) als Frankrijk (Valloire). In andere plaatsen zaten we op loopafstand van de liften of namen we de auto.
    Wij zoeken ook gewoon goedkope accomodaties en gaan zelf wel een keer apart naar een zwembad. Of een appartement waarbij je tegen een kleine vergoeding kon zwemmen in het hotel er tegenover. Kijk, dan betaal je in verhouding al veel minder, terwijl je als je oversteekt kunt zwemmen, een restaurant hebt en broodjesservice bieden veel appartementen.
    Ik boek meestal via Home-Away enz. of via appartementen zelf. En tot nu toe altijd tussen de 700-900 Euro gebleven voor ruime en vaak luxe appartementen. Ik wil alleen geen uitklapbedden of slaapbanken, slapen vaak vervelend en staan in de weg.

    Koraal, wat je met de kinderen ook kunt doen is voor jullie drie een privéles boeken. Vaak betaal je echt niet zoveel als je met meerdere bent in verhouding. Gewoon 2 uur ofzo, een leraar die je echt in de sneeuw even op weg helpt en met liften, zodat je daar wat meer vertrouwen in hebt.
    Ik heb voor de kinderen vaak inderdaad kleding en spullen van de Lidl/Aldi (Aldibroeken vind ik fijner) en de Decathlon. Verder tweedehands.
     
    Koraal82 en MissXray vinden dit leuk.
  17. ClaireDeLune

    ClaireDeLune Bekend lid

    12 okt 2021
    946
    1.673
    93
    Nederland
    Wij hebben een appartement met 2 slaapkamers, welness en op loopafstand van de pistes. 1600 Zwitserse Frank. Skipas is in Zwitserland net zo duur ( of voor ons nu zelfs goedkoper ) als in Oostenrijk.
    Skibus altijd goede ervaringen mee gehad. Sowieso in Oostenrijk en Zwitserland echt top geregeld.

    We gaan niet op skiles hier. Wel een paar keer skieen in de indoor ski hallen. En verder daar maar weer los. Leer je snel genoeg en anders even een dagje of 2 privéles. Ik ben best een bange schijterd nu ik ouder word maar met een blauwe of rode piste heb ik niet zoveel moeite. En anders doe ik ‘m lekker niet haha.
     
  18. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
    Wij gaan naar Oostenrijk, we hebben een appartement voor 1.350 euro aan de piste. @cw26 toen jouw jongste 3 was, lukte het toen al met lessen?
    Ik hou er rekening mee dat mijn man en ik om en om de berg op gaan (er zit meer familie als wij er zijn waar we op aan kunnen sluiten) en de ander bij de kinderen blijft. De oudste krijgt vanaf eind november 11 skilessen in NL zodat hij niet vanaf het begin hoeft te starten en zal daar 5 dagen les krijgen.
    Mijn man en ik zijn van plan samen met een skipas van 6 dagen te doen, ik weet niet of ze hem personaliseren en of dat dan een probleem is. Bij mij gaat hij in mijn jas en haal ik hem er nooit uit. Voor mijn zoontje is het gelukkig 50% goedkoper en de jongste mag nog gratis mee de berg op.
    Ik heb er heel veel zin in! Ik wil in NL nog skilessen gaan volgen, aangezien ik de laatste 25 jaar alleen op een snowboard heb gestaan. Het lijkt mij zo leuk om met mijn zoontje naar beneden te gaan!
    Snowboards gaan vast ook wel mee, we hebben eigen materialen en daar voel ik mij zekerder op. Anyway, heel veel zin in!
     
  19. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.678
    1.608
    113
    Vrouw
    @Dubbelgeluk, ik heb echt nog nooit een pas op naam gehad in Oostenrijk. Als wij met de hele familie zijn dan kopen we vaak 1 pas minder. We geven de passen dan door. Er is altijd wel iemand die een dag wat anders wil doen bij ons.
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  20. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
    Ah top! Dan gaan we dat zo doen :) Ik heb in Zwitserland volgens mij wel eens een skipas met foto gehad.
     

Deel Deze Pagina