Wintersport 22/23

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door nelta, 19 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.058
    3.528
    113
    Vrouw
    Dat wordt in Oostenrijk ook in meerdere gebieden wel gedaan. Geen idee of er op gecontroleerd wordt.
     
  2. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.695
    1.613
    113
    Vrouw
    In welke gebieden is dat en hoe controleren ze dat dan? Ik ben echt in veel gebieden geweest, maar heb dit nog nooit meegemaakt. Daarnaast doen wij de passen allemaal in de mouw van onze jas en zie je die hele pas niet.
     
  3. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.058
    3.528
    113
    Vrouw
    Digitale foto wordt gemaakt bij het kopen van de pas. Als je de pas scant bij een poortje, ziet het liftpersoneel op een scherm de foto's van mensen die de passen scannen. Maar met alle gezichtsbedekking lijkt het mij ook lastig te controleren.
    Bij Montafon en Ski amade ben ik sowieso op de foto geweest, maar ik dacht wel bij meer gebieden.
    Heb ook weleens gehoord dat er bij de eerste incheck een foto wordt gemaakt of bij elke incheck en dat ze dan vergeleken worden, maar vraag me af of dit echt zo is.
     
  4. cw26

    cw26 Fanatiek lid

    6 mrt 2015
    1.008
    290
    83
    Het eerste uur was het brullen..... dus ben ik er even bij gebleven. Ook omdat ik van te voren had gezegd, je zult een hele lieve juf krijgen. Begonnen we, stond er een meester voor dr... ( ook heel lief hoor, maar dat was dus ff schakelen).
    Er was nog een oma aan het kijken, die zei, loop maar heel voorzichtig weg, ik pak dr wel op als ze valt of huilt.
    Ik heb daarna nog een half uur verstopt gezeten en gekeken. Niks meer aan de hand.
    Ze ging 2 uur in de ochtend en dat 5 dgn lang. In de middag sliep ze nog. Na het slapen gingen we vaak sleeën, spelen, of bij de lesjes kijken.
    Het jaar daarop dat ze 4 was, kwam ze bij een Oostenrijkse " tang " terecht... kinderen werden afgesnauwd, en begonnen allemaal te huilen.
    Lessen lukte niet meer, ze was echt bang voor de juf.
    uiteindelijk heb ik 5 dagen met haar geskied en kwam ze redelijk de berg af. Ze wilde echt wel, want als ik zei we stoppen we gaan even boodschappen doen, dan begon ze te huilen en wilde ze doorgaan.

    Nu is ze wat ouder en is het geen probleem meer... maar een beetje een leuke juf of meester moet je dus wel treffen!



    QUOTE="Dubbelgeluk, post: 24357246, member: 75751"]Wij gaan naar Oostenrijk, we hebben een appartement voor 1.350 euro aan de piste. @cw26 toen jouw jongste 3 was, lukte het toen al met lessen?
    Ik hou er rekening mee dat mijn man en ik om en om de berg op gaan (er zit meer familie als wij er zijn waar we op aan kunnen sluiten) en de ander bij de kinderen blijft. De oudste krijgt vanaf eind november 11 skilessen in NL zodat hij niet vanaf het begin hoeft te starten en zal daar 5 dagen les krijgen.
    Mijn man en ik zijn van plan samen met een skipas van 6 dagen te doen, ik weet niet of ze hem personaliseren en of dat dan een probleem is. Bij mij gaat hij in mijn jas en haal ik hem er nooit uit. Voor mijn zoontje is het gelukkig 50% goedkoper en de jongste mag nog gratis mee de berg op.
    Ik heb er heel veel zin in! Ik wil in NL nog skilessen gaan volgen, aangezien ik de laatste 25 jaar alleen op een snowboard heb gestaan. Het lijkt mij zo leuk om met mijn zoontje naar beneden te gaan!
    Snowboards gaan vast ook wel mee, we hebben eigen materialen en daar voel ik mij zekerder op. Anyway, heel veel zin in![/QUOTE]
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  5. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.126
    2.853
    113
    Op verzoek van @cw26 heropend.
     
    cw26 vindt dit leuk.
  6. cw26

    cw26 Fanatiek lid

    6 mrt 2015
    1.008
    290
    83
    Goedemorgen allemaal,

    Ik zag vanmorgen in de lidl folder dat de ski spullen vanaf vandaag in de aanbieding zijn

    Hier ooit een skibroek voor de kinderen aangeschaft die erg goed was... warm en waterdicht...

    Misschien een tip voor jullie...
     
    ClaireDeLune en Feye vinden dit leuk.
  7. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.345
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier ook voor de kids van Lidl. Bevalt prima. Maar gelukkig passen ze allemaal nog van vorig jaar.
     
  8. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.058
    3.528
    113
    Vrouw
    Dank voor tip! Heb zojuist het eea besteld.
     
  9. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Oh wat goed,dank je.
    Wij hebben de knoop doorgehakt en we gaan in januari met een stel vrienden en kinderen naar Frankrijk. Wel iedereen een eigen appartement, er zijn veel kinderen bij, voor een week heb ik dan liever een eigen huisje.
    Nu bezig met het verzamelen van de spullen. Gelukkig bleek veel nog te passen. Ik wacht nog even af of het echt koud wordt daar (geen heel hoog gebied) en bestel dan nog thermokleding. Vorig jaar was dat echt onnodig met snachts 3 graden onder nul en overdag 0. Dus dat hebben we verder nog niet.
    Ik ga eens bij Lidl kijken :thumup:
     
  10. cw26

    cw26 Fanatiek lid

    6 mrt 2015
    1.008
    290
    83
    Onze dochter trok 3 wkn terug haar broek aan omdat we gingen schaatsen ( 110 116) nou dat ging echt niet meer.. ze zit al in 128 :) ....
    Hier ook besteld....
     
  11. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.345
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier paste het 110/116 nog en 122/128 heb ik nog liggen van de middelste. Broeken had ik vorig jaar van de decathlon en die kan je langer maken.
     
  12. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.483
    113
    Hier hangt er ook weer veel wintersportspul bij de kringloop. 2 skibroeken van Ice Peak gekocht voor ca. 5 Euro samen.

    Moet zeggen dat de broeken van de Aldi trouwens fijner zijn dan die van de Lidl. Die komen ook elk jaar weer in de winkel. Helaas gaan hun kindermaten maar tot 158 of 164 ofzo.
     
  13. ClaireDeLune

    ClaireDeLune Bekend lid

    12 okt 2021
    968
    1.694
    93
    Nederland
    Ik haal voor de kinderen heel veel van Vinted. Een bijna nieuwe set van Protest voor 30 euro ( maat S ) en een bijna nieuwe set van Icepeak voor 25 euro. Perfect.
    Maar Lidl heeft ook zeker fijne kleding. Heb er nog steeds een jas was. Jammer genoeg is ‘ie wat te klein geworden.
     
  14. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    Ik probeer altijd een extra jas te scoren en mee te nemen. Als je een volle week hele dagen sneeuw treft zijn ze met kleding van de lidl echt tot op de draad doorweekt en krijg je het nooit goed gedroogd in de nacht. Bij ons gaat er ook altijd een fles spray mee om de kleding dan nog een keer te behandelen zodat het weer waterdicht wordt. Eigenlijk is een waterkolom van 20.000 of hoger het meest ideale bij dat soort weer maar dan kom je echt in de dure merken uit zoals CMP, Spider etc. dat is niet te betalen. En het weer kunnen we niet voorspellen zo vroeg :) daarom nemen we altijd een extra jas en zn spuitbus mee. Wel een voor skikleding die je bij een wintersportzaak koopt. Die voor schoenen van de scapino ofzo werkt niet weten we uit ervaring.

    @skilessen. De rollerbaan is echt prima voor het aanleren van de eerste technieken, maar het gevoel op de berg is hee anders omdat je op een baan ‘stil’ staat tov je omgeving, geen buckels, ijs, poeder etc. Persoonlijk zou ik dus altijd kiezen voor les in de echte sneeuw zodat je alle omstandigheden voor je kiezen krijgt met behulp van een leraar.

    @skipassen: gebieden die werken met een foto hebben nog wel eens een familiekaart die dan wel overdraagbaar is tussen papa en mama als er jonge kinderen zijn. Even goed kijken op de website van het skigebied waar je een accommodatie op het oog hebt.

    nog 5 weken tot de kerstvakantie! Wij hebben er weer erg veel zin in! Zeker nu aankomende week de eerste serieuze sneeuwval voorspeld wordt.
     
  15. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    @ClaireDeLune ik vond het juist op Vinted nog erg duur. Ik kon echt niet slagen. 70 - 80 euro voor een set mt 140 (die dan naar mijn zin was).

    @Krulpeterselie limango heeft de merken die jij noemt vaak in de aanbieding.

    Dank voor je reactie. Wat betreft de rollerbaan, ik heb al heel veel jaren snowboarden op de piste erop zitten, van groen tot zwart, alleen skiën is 30 jaar geleden, dus ik hoop dat het vooral om de techniek gaat :$:D
    Ik ga in de kerstvakantie een keertje met mijn zoontje in snowworld skiën, kijken of dat na onze eerste lessen een beetje lukt. (Of samen een les daar nemen).

    Jullie kunnen echt gaan aftellen! Hier duurt het nog wel even, maar nu de lessen begonnen zijn, gaat het wel meer leven. (En het was serieus koud!)
     
  16. ClaireDeLune

    ClaireDeLune Bekend lid

    12 okt 2021
    968
    1.694
    93
    Nederland
    @Dubbelgeluk ik moet zeggen dat ik dit in september al heb gekocht ;) dat zal ook wel wat schelen.

    Ik heb dit weekend voor mezelf een nieuwe set van Icepeak gescoord ( jas Ecorse en bijpassende broek ).
    Past nu perfect bij de nieuwe ski’s :D

    Voor de kinderen huren we elk jaar nog, maar eigenlijk wil ik de oudste volgend jaar zijn eigen set geven. Hij is dan 16. Dan zijn voeten toch wel aardig uit gegroeid toch?
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  17. ClaireDeLune

    ClaireDeLune Bekend lid

    12 okt 2021
    968
    1.694
    93
    Nederland
    #77 ClaireDeLune, 21 nov 2022
    Laatst bewerkt: 21 nov 2022
    Mochten er nog dames interesse hebben, ik heb een zwarte Icepeak jongensjas maat 146 voor een tientje. Alleen 1 van de dingen waar je je hand door kan steken moet even opnieuw genaaid worden.
    Ook heb ik nog een zo goed als nieuwe jas van Crivit ( dames zwart maat 38 ) en een zo goed als nieuwe knalroze Falcon skibroek maat 36. Ik zet ze op Vinted straks, die link kan ik ook wel plaatsen.
     
  18. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.483
    113
    Deze week weer een z.g.a.n. skijas van Protest gevonden bij de kringloop voor 6 Euro. Verder hingen er nu vooral wat ouderwetse skijassen en weinig broeken. Maar het verschilt nogal per week wat ze hebben.
     
    nelta vindt dit leuk.
  19. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.345
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij hadden vorige week ook een paar ski s en schoenen staan, maar die waren wel heel oud. Maar je kan idd mazzel hebben.
     
  20. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.959
    1.313
    113
    Dames ik heb nog even een paar vragen aangezien ik nul ervaring heb:
    - ik heb voor de kids een hele berg kleding bij de lidl besteld (is gisteren aangekomen). Hebben ze 1 broek en 1 jas nodig of 2?
    - ik had voor mezelf een broek en jas besteld (vlg mij 20 en 60 euro). Is dat voor mij ook goed spul of kan ik beter bij intersport iets halen? Omdat ik toch aan het bestellen was heb ik het maar ff mee besteld
    - de man van de skiwinkel zei dat ik sokken moest kopen van falke. Ik dacht iers van sp2 ofzo. Maakt dat idd iets uit welke sokken je aan doet? Heb skischoenen moetem kopen omdat ik nogal uhhm speciale voeten heb :oops:. Wilde liever huren omdat het de eerste x is maar ja dan liep ik een risico dat er niets voor mij was. Had bij de lidl.ook sokken besteld (meisjessokken maar heb een hele kleine maat) alleen dat is dus geen falke sp 2.

    Heb bij de decathlon handschoenen enz gekocht. Moet nu alleen nog een bril. Bij de decathlon hadden ze allleen slecht weer of goed weer.en vlg mijn man moet ik iets kopen voor elk weer (ook voor de kids). En ik moet voor mezelf nog kleren en snowboots (voor mezelf en kids).
     

Deel Deze Pagina