Wintersport 22/23

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door nelta, 19 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik heb voor iedereen 2 broeken en 1 jas.
    Ik heb mijn broeken en jas via mp en dat gaat ook prima. Als het echt koud is is thermokleding wel fijn en de jongste heeft sowieso meestal een legging onder haar skibroek aan.

    Lidl sokken bevallen hier prima. Ik heb voor ieder 3 paar mee; voor 6 skidagen.
    Helmen kunnen je vaak gratis meehuren. Zelf hebben we wel helmen en ik twijfel om voor de oudste al een helm te komen.

    Verder zijn wanten, een buff en skibril ook een must.
     
    Koraal82 vindt dit leuk.
  2. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.588
    10.485
    113
    Vraagje:
    Mijn zoontje is 1.40 maar heel slank. Zouden jullie thermokleding van de Lidl in Mt 134/140 of 146/152 kopen?
     
  3. cw26

    cw26 Fanatiek lid

    6 mrt 2015
    1.007
    290
    83
    @Dubbelgeluk , hier ook een magere lat van ongeveer 146 cm.
    Ik heb bij lidl 146 gehaald. Ga er vanuit dat dat moet passen.

    Verder hier voor de jongste (7 jr) 2 broeken en 1 jas. Voor de oudste ( 10) en wij 1 broek en 1 jas.
    Ook ski sokken bij de lidl vandaan.
    Voor ieder 2 normale ski pullys en 1 fleece ( voor de kids), als het aan hun ligt trekken ze elke dag dezelfde kleren aan.

    Ski bril en gewone zonnebril bij decathlon gehaald, en we hebben ook wel eens bij de kringloop skibril gehaald.Onze oudste laat ongeveer al zijn brillen achter bij de lunch in een restaurant met zijn klasje, zelfs als deze bevestigd is aan zijn helm... geen idee wat hij er allemaal mee doet...
    1 paar wanten en 1 paar handschoenen gaan ook altijd standaard mee.

    Ik zou zeker niet teveel en niet te dure spullen aanschaffen als dit jullie eerste keer is...
     
    Koraal82 vindt dit leuk.
  4. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.688
    1.612
    113
    Vrouw
    Mijn kinderen hebben het in de Lidl kleding nog nooit koud gehad en we hebben heel wat meegemaakt aan weer. Wel heb ik altijd sets thermokleding mee altijd. Hier gebit voor zoon een reservebroek mee altijd. Is overigens op plaatselijke verkoopgroepen een levendige handel in voor 5 euro per stuk ofzo. Dochter (11)
    ligt niet de halve dag in de sneeuw meer te rollen en heeft dus gewoon 1 set. Sokken van de Lidl zijn ook echt prima warm.

    Overigens is mijn broek van de Lidl, sluit super mooi aan en ook nooit last gehad van de koud.
     
    Koraal82 vindt dit leuk.
  5. ClaireDeLune

    ClaireDeLune Bekend lid

    12 okt 2021
    963
    1.690
    93
    Nederland
    Hier altijd 2 skibroeken en 2 jassen mee. Voor iedereen. Gewoon alles in vacuumzakken doen :thumup:
    Ik heb altijd wel compressie skisokken voor iedereen, merk verschilt. Man heeft Falke, ik Stox en de kinderen de Lidl.
     
    Koraal82 vindt dit leuk.
  6. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.747
    736
    113
    Voor de kinderen hebben we altijd 2 skibroeken en 1 skijas mee. Al hebben we voor de oudste al een keer op stel en sprong een nieuwe jas moeten kopen omdat haar jas stuk ging. Voor de jongste nemen we dit jaar 2 jassen mee (hadden we nog van de oudste). De oudste maar 1.
    Skisokken hadden ze eerst van Decathlon. Maar vorig jaar voor M van Falke bij gekocht op vakantie en ze wilde alleen die nog maar aan. Met wandelen hebben we ook allemaal Falke sokken en dat verschil merk je erg goed. Nu dus maar voor iedereen ook Falke skisokken gehaald (leuk Sinterklaas cadeautje).
    Verder zou ik minimaal 2 paar handschoenen / wanten meenemen. Ze vinden het skiën super, maar als ze natte en koude handen hebben is de lol eraf.

    En verder voor laagjes zorgen. Vooral M heeft het snel warm. Ze begint met een thermo shirt, vest en jas, maar halverwege de ochtend wil ze haar vest echt uit. Soms wil ze ook alleen een t-shirt onder haar jas aan.

    Afgelopen zomer hebben we een shoefresh gekocht. Hier kun je de wanten en mutsen ook op laten drogen. Die gaat dit jaar dus ook zeker mee.
     
    Koraal82 vindt dit leuk.
  7. Noordeling

    Noordeling Fanatiek lid

    5 aug 2014
    1.223
    103
    63
    Nog 4 weken! Wij gaan dit jaar 2x, nieuwjaarsweek en voorjaarsvakantie.
    Meiden (6 en 8) kunnen al aardig skieën, ze lessen al voor 4e en 5e hele seizoen op de borstelbaan, echt al veel geleerd!
    Op vakantie gaan ze dan nog de ochtenden op les, zodat wij even kunnen knallen.

    Kleeding koop ik voor de kinderen liefst tweedehands, protest vind ik een fijn merk, voor de jongste nu ook een Roxy jas. Ik neem ook altijd nog een ouder/goedkoper pak mee (2e hands Decathlon voor n tientje gekocht). Nog nooit hoeven gebruiken, maar k vind het toch een fijn idee, we zuigen ze vacuüm dan neemt t niet zoveel ruimte in.
    Ski's moeten nog even een beurtje krijgen, volgende week even wegbrengen. Man gaat morgen de winterbanden op de auto zetten, zo schiet het al lekker op.
     
  8. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ah heerlijk. Vorig jaar gingen wij ook met kerst. Dit jaar 'pas' met de voorjaarsvakantie. Al begint het al behoorlijk te kriebelen en zeker als ik al die sneeuwfoto's langs zie komen op insta.
     
  9. ClaireDeLune

    ClaireDeLune Bekend lid

    12 okt 2021
    963
    1.690
    93
    Nederland
    Hier nog 3 weken! Dan zitten we in Freiburg op de kerstmarkt. En de dag er na door naar Zwitserland. En het gaat heel hard sneeuwen aankomende week waar wij heen gaan :D
    Zo veel zin in!
    En misschien dat we in maart ook nog wel even een lang weekend pakken.
     
    Noordeling vindt dit leuk.
  10. Noordeling

    Noordeling Fanatiek lid

    5 aug 2014
    1.223
    103
    63
    #90 Noordeling, 2 dec 2022
    Laatst bewerkt: 2 dec 2022
    Welk gebied in Zwitserland gaan jullie, wij gaan in de voorjaarsvakantie naar Zwitserland.
     
  11. ClaireDeLune

    ClaireDeLune Bekend lid

    12 okt 2021
    963
    1.690
    93
    Nederland
    We gaan naar Saas Fee.
     
    Noordeling vindt dit leuk.
  12. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.688
    1.612
    113
    Vrouw
    Wie heeft er hier de ultieme tip voor echt warme wanten/handschoenen voor een snowboarder? Ze moeten onder de boom straks dus ik ben hard op zoek.
     
  13. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.588
    10.485
    113
    Ik heb al 15 jaar dezelfde handschoenen van Burton en die vind ik echt heel fijn. Maar of ze iets bijzonders hebben tov andere handschoenen weet ik niet. Ik heb nooit koude handen, alleen als er per ongeluk sneeuw mee de handschoen in gaat.
     
    MissXray vindt dit leuk.
  14. ClaireDeLune

    ClaireDeLune Bekend lid

    12 okt 2021
    963
    1.690
    93
    Nederland
    Volgende week gaan wij al! Eerst een dagje freiburg naar kerstmarkt en dan door naar Saas Fee.
    Ik word alleen niet erg blij van de weersvoorspellingen :| ook daar wordt het (opnieuw) warm.
    Hoop dat de kaarten wat bij draaien.
     
  15. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.047
    3.512
    113
    Vrouw
    Veel plezier alvast!
    Kerst is altijd een beetje geluk hebben met het weer en sneeuw heb ik het idee, klopt dat?
     
    ClaireDeLune vindt dit leuk.
  16. ClaireDeLune

    ClaireDeLune Bekend lid

    12 okt 2021
    963
    1.690
    93
    Nederland
    Ja eigenlijk is het altijd spannend haha. Daarom zitten wij altijd minimaal op 2400 meter te skiën.
    Maar elk jaar heb je wel de beruchte kerst depressie :roflmao: het leek dit jaar goed te gaan. Maar goed, de kaarten wisselen op dit moment nog en het zou nog de koude kant op kunnen vallen. We houden hoop.
    Zodra we zonder de kinderen op skivakantie kunnen over een paar jaar gaan we eind januari.
     
  17. Afua32

    Afua32 Bekend lid

    21 okt 2018
    567
    239
    43
    Vrouw
    Wij gaan dit jaar voor het eerst naar åre in Zweden
    Heel benieuwd hoe dat gaat zijn gezien de temperaturen daar een stuk lager zijn dan in de Alpen.
    Iemand ervaring met wintersport in Zweden?
     
  18. Afua32

    Afua32 Bekend lid

    21 okt 2018
    567
    239
    43
    Vrouw
    @Luppy wat leuk dat jullie winter camperen.
    Dit willen wij ook graag proberen maar nog niet gedurfd.
    Heb je nog tips voor een leuke camping en waar moeten we nog meer aan denken?

     
  19. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.594
    3.976
    113
    oh dat is ook best wel hoog. halverwege zweden ofzo. wel mooi lijkt me!
    Wij gaan in de kerstvakantie naar noorwegen, maar erg zuidelijk 2 uur van oslo af. maar ik ben ook wel bang voor de kou, en vooral ook omdat het er veel donker is, dus ook niet echt opwarmt. (vorig jaar in frankrijk kon je echt met een t shirt aan skien, onwijs felle zon op je gezicht) maar we gaan het meemaken.
    veel warme laagjes over elkaar heen, merino wol! fijne handschoenen eventueel met extra laag handschoenen (liners, of onderhandschoenenn)
     
  20. Afua32

    Afua32 Bekend lid

    21 okt 2018
    567
    239
    43
    Vrouw
    Oh wat gaaf Noorwegen.
    Wist niet dat je daar ook kon wintersporten.
    Zijn jullie daar al vaker geweest en gaan jullie met de auto of vliegen?

    wij gaan zelf rijden dus ben ook benieuwd hoe dat gaat.
    qua kleding heb ik gekozen voor merken die ze in Scandinavië ook dragen zoals Reima en North Face, hopelijk is dat kwalitatief wat beter dan de decathlon, lidl etc.
    inderdaad minimaal 3 laagjes met merinowol schijnt goed te werken.
    alleen jammer dat het zo prijzig is.

    En dat donker lijkt me ook erg wennen.
    Als het goed is zijn de pistes wel goed verlicht.

     

Deel Deze Pagina