Wintersport 23/24

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Feye, 8 nov 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Butchke

Butchke Niet meer actief

Zo hebben wij het ook ervaren.
    Schladming is een topgebied:thumup:
    We zijn er ooit de 3e week van januari geweest en hadden bakken met sneeuw. Genieten met de hoofdletter G. De infrastructuur vd liften, horeca, fantastische pistes etc. alles klopt.
    Jammer dat het zo'n bekend gebied geworden is;)

2. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.080
    308
    83
    @Feye duidelijk!! Bedankt voor jullie comments ik ben even in de Maria alm kaart gedoken en inderdaad, ik zie het.. 1 weg heen en 1 weg terug met af en toe een zijpiste.

Fijn te lezen dat jullie enthousiast zijn over schladming.... :) gaat me focus daarheen.

@Butchke gastein vind ik ook een leuk gebied!! Dit jaar de tweede keer... en wat ons vorig jaar erg opviel was dat het er nog best rustig is in de voorjaarsvakantie.

Butchke vindt dit leuk.
  3. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.080
    308
    83
    Wij gaan met 4 personen, tot nu toe zitten we vaak rond de 700 a 900 accomodatie met 2 slaapkamers in de voorjaarsvakantie. Ik verwacht dat we in 2025 meer budget nodig hebben voor de accomodatie .
    1100 euro voor 4 x skipas
    600 euro voor 2 x skilessen
    Op de berg eten, 300 tot 400 euro in de week
    En avond eten in vaal simpel, soepje, macaroni, halen keer een pizza .
    Meestal neem ik dat eten mee vanuit nl, zelfde als afbak broodjes en beleg.

4. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Dus ongeveer 3000 voor 4 personen voor een week? Welk land is dat?

5. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.080
    308
    83
    Hmmm meestal gaan we wel richting de 3500... ik denk dat ik de drankjes op de berg niet heb mee gerekend.....
    En benzine komt er ook nog bij.
    Oostenrijk

6. Butchke

Butchke Niet meer actief

Je kan een wintersportvakantie zo duur maken als je wil. Zwitserland is kneiterduur, Frankrijk en Oostenrijk iets voordeliger, Italië er tussenin.
    Low budget is mogelijk in Tsjechië of Slovenië.

Wij redden het al jaaaren niet meer voor €3000. Dat was nog in de tijd dat we met z'n 2 gingen;). Daarbij moet ik wel zeggen dat we altijd een hotel kiezen met ontbijt (soms halfpension), altijd op/ aan de piste. Dus ski in ski out.
    Daar zijn we rond de €2500-4000 voor kwijt tijdens de kerstvakantie of carnaval.
    Voor de 7 daagse skipassen voor ons 4tjes zijn we tussen de €1300-1650 kwijt.
    Voor dagelijkse lunch en eventueel diner incl drankjes houden we ongeveer €250-275 per dag aan. (Noorwegen afgelopen kerst was aanzienlijk duurder, ik denk rond de €350 per dag)

We hebben eigen materiaal en de meiden hebben geen les meer.

7. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Wij vinden hochkonig gebied wel leuk, maar zaten in Dienten.
    Wij gaan vanwege de drukte al tijdje niet meer naar Oostenrijk, Hoewel k misschien nog wel eens terug wil.
    Met de kerst in Frankrijk geweest, over 3 werken naar Zwitserland, klein gebied, maar zeker niet duurder dan Oostenrijk. Alleen eten op de piste is wel echt duurder, maar dat doen we dan ook bijna niet (nemen broodjes mee in de tas, maximaal 2x uit eten). Op die manier kunnen we 2x gaan in een jaar.
    We gaan nu voor de 2e keer naar t zelfde gebied, dat vind k prima, geen probleem met 10x dezelfde piste hoor. Maar na 2x wil k wel weer wat anders, al zal t niet meevallen iets te vinden waar t zo rustig is in de vakantie.

8. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Wow. Ik schrik vooral ook van het bedrag voor eten per dag

9. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier rond een kleine 4000 euro.
    1500 appartement
    1000 skipassen
    500 skihuur

1000 euro zakgeld voor heisse choco’s, apfelstrudels enz en wij gaan ook maar 1-2 keer uit eten en nemen vaak broodjes en zo mee en een thermosbeker koffie mee.
    Dit jaar hadden we 300 euro over.

10. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Naar welk land gaan jullie? Wel veel geld maar ook supertof natuur. Gaan jullie dan ook nog op zomervakantie?

11. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Oostenrijk, ja in de zomer gaan we ook weg. Dan reizen we rond in Europa. Dit jaar toevallig ook Oostenrijk en Duitsland. (Dan betaal je ineens de helft voor hetzelfde appartement :|)

volgend jaar zal de wintersport wel wat goedkoper uitvallen omdat zoon niet meegaat en man pas halverwege komt.

12. Butchke

Butchke Niet meer actief

Eten en drinken is best duur en alcohol vanaf februari nog duurder in Oostenrijk.

Wij nemen overigens nooit broodjes e.d. mee de piste op en lunchen altijd "uit' in een berghut. 4 gerechtjes incl drankjes kost ons meestal tussen de 75-125 euro in Italie/Frankrijk/Oostenrijk. Zwitserland +Scandinavië zijn aanzienlijk duurder.

Tel voor een heisse choco of een cappuccino gerust op een bedrag tussen de 4,50-6,50 per kop

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    We zien elkaar jaar de prijzen omhoog gaan; accommodatie, skipassen, skihuur enz.
    Het is gewoon een prijzige vakantie, daarom gaan we om het jaar.
    4-persoon appartement wat een paar jaar geleden goed gerenoveerd is voor ca. 1000 Euro voor een week (was een paar jaar geleden 750 Euro ofzo) en de gratis skibus stopt op een halve minuut lopen. Ideaal.
    We eten tussen de middag vaak ook in het appartement, ontbijten er (je kunt ook gebruik maken van broodjesservice) en 's avonds eten we er meestal ook. En een keer 5 nemen we wat buiten de deur, 1 x avondeten, verder gewoon meestal een drankje en wat lekkers bij een skihut of de banketbakker.
    We huren een klein deel van de spullen, de rest hebben we zelf, maar ja, een beurtje enzo kost ook geld.
    Skikleding deels nieuw, deels tweedehands.

We gaan ook elk jaar op zomervakantie, vandaar dat we niet elke winter op de wintersport gaan.
    We gaan trouwens al jaren naar Oostenrijk, 1 x naar Zwitserland geweest en 1 x naar Frankrijk, maar Oostenrijk vinden we gewoon gezellig.

14. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Qua kosten ziet het er bij ons als ongeveer als volgt uit:
    Kerst:
    Appartement €750
    Skipassen (7 dagen) €850
    Skilessen €350 (omdat ze zo graag willen, ze lessen in Nederland ook hele jaar, maar dat zien we als hobby)
    Eten+drinken op de piste: €350 ongeveer?
    Onderhoud materiaal €100
    Ongeveer€2500 dus.

Voorjaarsvakantie
    Appartement€1100
    Skilessen€400
    Skipassen:€900
    Onderhoud materiaal €100
    Eten en drinken op de piste€250
    Totaal€2750

Dan reken ik niet de aanschaf van eigen materiaal etc, dat hebben we nu toch al

15. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Dat klinkt wel heerlijk 2 keer per jaar!!!

Noordeling vindt dit leuk.
  16. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Wij gaan dit jaar naar maria alm, ben benieuwd. Voor mij maakt het niets uit als hrt eentonig is want ik kan er helemaal niks van :cry:. Het moet voor mij vooral makkelijk zijn. Ik maak me op dit moment vooral zorgen hoe ik vanuit het appartement op de plek van de lessen kom. Je kunt er "makkelijk " naar toe skieen maar ja als je niet goed kunt skieen....kan wel nog de skibus nemen maar lijkt me onhandig.

17. Butchke

Butchke Niet meer actief

Het is geen beginners beginners gebied zeg maar. Veelal rode pistes.
    Maar de blauwe afdalingen zijn in het algemeen prima te doen. Vooral de drukte is echt wel een ding. De pistes zijn in de vakanties overvol:(

Aan welke kantvan Maria alm zit je? Bij de huisberg Natrun of aan de kant vd Aberg?

18. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.076
    12.030
    113
    Mooi overzicht, ik mis alleen nog wel het avondeten (als we met zijn 4-en uit eten gaan kost het gemiddeld 100,- per keer), de boodschappen en benzinekosten. Ik heb een leaseauto en tanken wordt bruto netto in het buitenland vergoed, maar toch vind ik dat ook wel een kostenpost.
    Voor ons zijn die kosten toch nog wel zo € 700,- extra (3x uit eten, € 150,- boodschappen (is een beetje krap) en benzinekosten)

19. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Wij zitten in landal maria alm. Heb eerlijk gezegd geen idee aan welke kant van de berg dat is. Moet wel naar natrun voor de lessen. Zag wel een paar blauwe pistes dus daar ga ik wel heen. Alleen kwam je bij sommige alleen via een rode piste :eek:. Nou ja we zijn met zn 12en en uiteindelijk is het dit gebied geworden omdat het aan de meeste eisen voldeed maar denk idd dat er betere gebieden zijn.

Mijn man zit as we speak in frankrijk (val thoran) en daar ziet het er goed uit! Lijkt ook helemaal niet druk.

20. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.076
    12.030
    113
    Mijn overzicht is als volgt:
    Lessen en skihuur € 600
    Appartement € 1.350
    Skipassen € 480 (man en ik delen hem en de jongste is 4)
    Uit eten € 500
    Boodschappen € 200 (ontbijt, drinken, lunch en avondeten)
    Benzine € 200 (netto)

Totaal € 3.330

Deel Deze Pagina