Dan zit je in het dorp aan de huisberg kant Natrun dichtbij de natrun lift. Hou er rekening mee dat als je het grotere gebied in wil, je via een blauwe verbindingspiste/pad van natrun naar aberg moet. Deze is blauw gemarkeerd maar er zitten stukken rood en zwart in met een steiltepercentage van 67% Natrun is de kleine huisberg waar veel klasjes beginnen maar wel erg beperkt en klein Omdat het nu geen vakantie tijd is, is het overal rustig dus ook in valtho
Oh dat klinkt eng denk dat ik .gewoon op het simpele stuk blijf. Vind het doodeng om te skieen. Het liefst ga ik gewoon met een klein sleepliftje omhoog en dan stap ik na een klein stukje uit en ski ik omlaag en dat gewoon de hele tijd. Kun je aangeven of die verbindingsweg die jij bedoelt op dit kaartje staat? Dan weet ik wat ik moet mijden.
Ga je op privé les of in een groep? Privé les kan nog wel eens een uitkomst voor je zijn wat betreft ski angst. Natrun is heel beperkt qua pistes, ook best wat rood en de afdalingen zijn kort. Je gaat met een sleeplift of gondel omhoog. Het pad naar de Aberg is behoorlijk druk omdat het hele dorp er in de ochtend overheen moet, ook om bij de skilessen op de Aberg te komen. Als je het blauwe pad naar de Aberg/het hoofdgebied niet aandurft, kun je volgens mij ook met de gondel omlaag tot aan de Aberglift. Dan ben je toch in de buurt van je gezelschap.
Ik heb privé les geboekt en hoef zelf ook niet de hele dag te skieen. Als de lessen een beetje gaan ben ik al dik tevreden. De rest van de tijd ga ik gewoon op het terras zitten. Mijn man en kids skieen tot de liften dicht gaan.
We kijken s avonds zelf. Reiskosten komen hier inderdaad nog wel bij. Boodschappen moet ik thuis ook doen, dus dat zal niet veel uitmaken qua kosten.
@Koraal82 Even zien.. het gaat om de blauwe 9 Sonnenbergabfahrt. Onderaan het plaatje naast de sonnenbergbahn. Je kan dus met de gondel. Het onderste plaatje geeft aan hoe steil de piste is.
Oh maar Maria alm is nog steeds wel leuk skiën hoor en het dorp zelf vond ik ook gezellig. Maar als ik zou mogen kiezen tussen Maria alm en Schladming, heeft Schladming wel echt de voorkeur.
Die keuze voor piste kleur is soms echt wel bijzonder. Op basis van jouw plaatje is het toch echt meer rood dan blauw, maar dat maakt een gebied natuurlijk minder aantrekkelijk.
Precies, en zeker in het geval van de enige verbinding naar het hoofdgebied. Maar omdat er ook een gondel gaat, vind ik het persoonlijk ook vragen om problemen omdat beginners al snel denken, oooh blauw, dat doe ik wel even. En dit is echt geen blauwe piste. Hij ligt ook nog eens laag en is vaak super ijzig of slush vol met bulten.
Ik kan me die piste idd herinneren met slechte condities en enorme drukte. Die gondel herinner ik me eigenlijk niet. Zie dat die van 2018 is, wij waren er een aantal jaar daarvoor. Wij pakten, als we geen zin hadden in die piste, gewoon de bus.
Wij zijn net vandaag teruggekomen van een korte skivakantie in Oostenrijk. Vooral donderdag en vrijdag was het heerlijk rustig op de pistes. Maar het weer, oei, het is al 10 graden overdag en het vriest ook niet meer ‘s nachts. De pistes zijn al behoorlijk papperig aan het worden. Deze condities ben ik normaal gewend eind februari, begin maart. De voorspellingen voor komende week zijn zelfs 13 graden overdag. Als het zo doorgaat wordt het een kort seizoen
Wat waardeloos zeg! Ik zie idd dat er nog weinig verder sneeuw aan komt. Duimen dat er toch nog wat gaat gebeuren voordat we die kant op gaan (en als we er dan zijn graag zon )
De kerstweek was inderdaad ook warm overdag, maar wel vorst en in de nacht, waardoor ze elke nacht een beetje bij konden spuiten. Al is dat wel poeder op een harde ondergrond en hopen in de middag.
Over de kosten: Het scheelt ontzettend veel of je een huis/appartement neemt of een hotel. In een huis/appartement kun je namelijk zelf koken en dat bespaard echt heel veel geld. Buiten dat zijn hotels sowieso al vaak duurder. Wij zijn met 5 personen maar hebben jaarpassen. Dit kost ons €2250,- maar dat is ook inclusief het zomerseizoen. Het kost omgerekend zn €380,- per persoon voor de hele winter. Als wij op de berg eten dan eten eigenlijk altijd simpel zoals een broodje met Frankfurter of een kop soep met een broodje. Dan zijn we inclusief een keer extra stoppen voor drinken rond de €60,-/€70,- per dag kwijt totaal. Gaan we naar een Gletscher of een groot gebied dan kun je je portemenee trekken en ben je gerust €150,- per dag kwijt. Uit eten doen we eigenlijk altijd max 2 keer. Voor ontbijt/diner moet ik thuis ook boodschappen doen dus dat tel ik niet mee. Het is inderdaad frustrerend hoe ze in Oostenrijk de boekingen doen. Als je langer wilt wachten maar je in andere landen veel meer kans om nog wat te vinden. Wij zijn momenteel in Oostenrijk en de condities zijn echt niet optimaal. Vorige week moest je schaatsen bij je hebben voor veel pistes. Nu is het erg warm en is de sneeuw zoals die normaal eind van het seizoen is. Ik hou mijn hart vast voor de voorjaarsvakantie zo. Het is dat het rustig is anders had je tegen het eind van de ochtend al mega bulten gehad. Maar we klagen niet want de zon is heerlijk na al die maanden regen in Nederland! Het is nog wel even hopen op sneeuw en vorst want anders is dit seizoen snel afgelopen. Wij zeiden al: als al die neerslag als sneeuw was gevallen dan had het letterlijk huizenhoog gelegen.
Wie zit er over een week in de auto?? Of hoopt er al te zijn?? Wij gaan de week erna pas.... Wordt wel spannend met het weer!!!!! Hoop toch echt op iets sneeuw en kou er bij! Volgens Bergfex komt er volgende week zaterdag en zondag wat aan.. maar ja wat daarna.. en het is natuurlijk ook nog ver weg... @Butchke, jullie naar Noorwegen toch? Hoe is het daar met de weersverwachting? Deze week was het in Finland ( zit kennis) boven 0. Maar dat is natuurlijk geen Noorwegen..
Wij zijn met kerst/nieuwjaar 2 weken in Noorwegen geweest. Het was de koudste periode ooit sinds de weerkundige metingen. Overdag -35 en in de nacht -45 en bakken met sneeuw. Tijdens het skiën stonden we tot aan onze heupen in de poeder sneeuw Zelfs de laatste dagen in Oslo was het nog -20/-25 Echt diepvries koud dus. Maar het was echt super gaaf. 3 skigebieden gehad, snowraften, snowmobile safari en ook het race sleeën in Dagali was super. Kan het iedereen aanbevelen, maar het is wel auw voor de portemonnee
Niet te ver vooruit kijken met de weersvoorspellingen, maar begin volgende week lijkt er sneeuw te kunnen gaan vallen!