Ik ga ervan uit dat ze officieel geopend zijn. Op wintersport.nl geven ze aan dat ongeveer 1/3 van alle pistes geopend zijn in Winterberg maar dat het aantal snel daalt. Dmv snowfarming probeert men enkele verbindspistes open te houden maar ook dat wordt de komende dagen lastig met +15 graden.
Niet te doen toch? Zou dit met eigen materiaal niet willen proberen. En toch begrijp ik die mensen wel. Kids beloofd te gaan skiën, wellicht veel geld betaald…winterberg is gewoon echt te onzeker de laatste jaren dus ik zou dat echt niet boeken met een gezin. Leuke bestemming om last minute buiten skivakanties lekker te gaan skiën als je ziet dat er veel sneeuw gevallen is.
Wij zaten er vorig jaar in de voorjaarsvakantie. Geboekt met het idee dat er in de omgeving nog veel meer leuks te doen is en we er toch even uit waren. Maar we hadden echt geluk, vlak voor we kwamen viel er flink sneeuw en wij hadden bijna de hele week prachtig weer en supercondities. In 2020 en 2013 waren we er ook in de schoolvakantie. 2020 wel lastminute, 2013 was vooraf geboekt en beide keren veel sneeuw en kou. Winterberg is niet per definitie kansloos, alleen wat onzeker.
wij zitten nu in landal winterberg maar hebben gewoon sneeuw op de pistes hoor! skilessen van de Kids gaan ook door en hebben vandaag echt heerlijk kunnen skiën. het is idd groen erom heen maar ze weten het hier echt goed te houden.
Fijn dat jullie kunnen skiën , maar wees wel zo reëel dat de omstandigheden gewoon ruk zijn. Het internet wemelt vd filmpjes, foto's en webcams die bevestigen het beeld. En ook lokale mensen klagen steen en been over de belabberde omstandigheden. Dat er een handjevol pistes (6 km volgens hun eigen website) open zijn dmv snowfarming klopt, doen ze goed daar. Maar kom op..... 6 km, dat kun je niet en open skigebied noemen. Dat ski je in een paar minuten en is in de Alpen vaak 1 afdaling
als je naar winterberg gaat moet je gewoon niet te hoge verwachtingen hebben en blij zijn met wat er beschikbaar is. ik ben ook eerder ij Oostenrijk en Frankrijk geweest en dat moet je gewoon niet vergelijken. ik meen het echter wel dat wat beschikbaar is gewoon prima onderhouden is en ook de Kids genieten van hun skiles in de sneeuw. vandaag regent het meer en wordt de kwaliteit van sneeuw idd minder maar dat mag de pret niet drukken. naar mijn mening wordt er momenteel wel erg negatief gedaan en wellicht ligt het aan de plek waar je hier op dit moment zit maar de plek bij landal winterberg is prima te doen en verdient het niet om zo negatief neergezet te worden.
Ieder zijn ding…. Maar daar zouden wij persoonlijk idd voor passen. Alleen die mensenmassa en dikke rijen al op jouw foto , en dan moet alles op die paar afdalingen die geopend zijn. Winterberg vinden we leuk voor een dagje en we rijden er geregeld naar toe op een rustige dag, maar dit zou me echt afschrikken. In Landgraaf ski je tenminste nog droog
Dat is niet helemaal waar. Als je kijkt naar de afgelopen 122 jaar (zo lang wordt het ongeveer bijgehouden) waren qua sneeuwhoogtes, sneeuwval, sneeuwbedekking en temperaturen de winters van bijv. 1989/1990, 2006 en 2015 nog slechter. Bij de Hydrografischer Dienst van bijv. Tirol kun je de grafieken terugvinden. Je ziet in die grafieken door de jaren heen een redelijk constante lijn van schommelingen. Een aantal jaren slecht, een aantal jaren heel veel sneeuw. Met uitschieters naar extreem slecht of extreem veel sneeuw. Het is nu zoals het is, er komen vast weer jaren aan dat we ‘verzuipen’ in de sneeuw. voor iedereen die er nu is of gaat: geniet ervan! Ook met minder sneeuw is het altijd heerlijk in de bergen te zijn.
Deze tabel over de sneeuwbedekking is deze week gepubliceerd op wintersport.nl, check de website maar Zuig het niet uit mijn duim..... En helemaal eens dat de bergen altijd geweldig zijn!!!We rijden tenslotte al 25 jaar, minimaal 3x per jaar die kant op. Maar als je met de insteek gaat om te skiën , dan wil je liever niet hoeven wandelen omdat er een gebrek aan sneeuw is..... En ik zie wel duidelijk verschil in de lengte van de seizoenen en de dikte van de sneeuw gemiddeld genomen. En dan heb ik het niet over de uitzonderingen die eens in de zoveel jaar voorkomen, die zullen er altijd zijn
Zo maar eens de tassen gaan inpakken. Vannacht vertrekken we. Wie is er al onderweg of gaat er vannacht/morgen vertrekken?
Wij net aangekomen in inglostad. Erg erg druk onderweg...... Maar we zijn dr. Nu ff pizzaatje eten, lekkere nacht maken. En morgen na het ontbijt weer verder...... Goede reis morgen!
Balen voor jullie dat het zo druk was. Veel Nederlanders? Hoop dat het voor ons vannacht dan wat rustiger is
Ik hoor van de familie/ vrienden die vandaag gingen rijden juist dat er geen files waren. Zal dan net afhankelijk van de route en de bestemming zijn!
Echt?? Wij zijn 8 uur weggereden uit nh. Om 1830 in inglostad. Echt mega veel file. Maar kids waren blij, geen last van ze. Wij wij gewoon rustig aan door. Het was geen " vervelende" rit. Soms hik je er echt tegen aan, maar nu kon ik me eigen gedachte ff beter los laten, dus dat werkt gelijk ff beterder. En ja het leek wel of heel Nederland bij de rij in de wc stond en op de 3 reed Hopelijk dat jullie vanacht sneller kunnen rijden
Fijne wintersport voor diegene die morgen vertrekken! Wij gaan morgen weer naar huis. Ondanks de hitte (vandaag 17 graden!) Hebben we een fijne vakantie gehad en veel kunnen skieen. Sneeuw was niet in top conditie maar was goed te doen.