Oei, dat is inderdaad een lange rit! Wij waren woensdag al vertrokken, hebben al heerlijke dagen in Duitsland gehad en moeten nu nog 150 km goede reis!
Nou we zijn er hoor. De laatste 350 km in 6 uur... wat een file.... vooral voor de tunnels... werden we via de Tom Tom er afgeleid ( binnendoor) omdat de 10 afgesloten even was.... werd de afrit ook afgesloten!!! Uiteindelijk ( stonden al 3 kwartier voor deze afrit) gesmeekt of we het dorp in mochten ( onderaan de afrit) omdat de kinderen moesten plassen ( lees ik moest giga nodig!) Toen mochten we door .. uiteindelijk konden we dus redelijk door rijden. Maar wat een triest blik... alles groen, regen, warm.. Pfffff
Hier liep de reis voorspoedig. Tot aan München geen files, daarna wel wat langzamer rijden. Uiteindelijk 12 uur (incl. stops) gedaan. In het dal alleen maar regen... Ben heel benieuwd hoe het boven is.
Ja het ging goed! Vorig jaar stond ik huilend op de piste en was daarom erg zenuwachtig. Maar heb 3 dgn priveles gehad en kon daarna zonder leraar van de blauwe piste af . Ben wel steeds van dezelfde afgegaan want ik had nou ook weer niet zoveel zelfvertrouwen dat ik andere pistes ging verkennen. Volgens mijn leraar was ik technisch sehr gut maar moest ik minder nadenken en bang zijn . Maar ik was erg blij dat het goed ging, ik vond het zelfs leuk!! Alleen die sleeplift en stoeltjeslift vind ik eng (met het uitstappen) dus daar moet ik nog wat op oefenen. Bij de sleeplift laat ik dat ding steeds te vroeg los omdat ik bang bwn dat ik te laat ben. Welk gebied zit jij?
Super goed toch!! Maakt niet uit dat je telkens van dezelfde af bent gegaan... Je heb het maar wel ff mooi gedaan!! Denk dat je echt trots op jezelf kan zijn! Zo hier eerste daggie gehad.... was hard werken! Zweet overal .. veel te warm.. Morgen waarschijnlijk watsneeuw en kouder, dat is echt hard nodig!!
Wat een heerlijke eerste dag. Begon wat mistig, maar trok snel open en toen strak blauw en zon. Heerlijk! Piste kwaliteit viel me erg mee.
Zijn de pistes aan het einde van de dag nog goed? Hier echt enorme hobbels, waar ik echt veel moeite mee heb. Verder niets te klagen! Genieten volop, ook zo leuk dat mijn zoontje van 4 de smaak te pakken heeft!
@Dubbelgeluk, ook mooi op tijd wakker in je vakantie....... Liep hier ook al om 5 uur te draaien. Hier gister ook een zeer goede dag. Vooral boven, inderdaad hoe lager je komt hoe meer werken het wordt. Gister tijdens de laatste afdaling vroeg ik me echt af wat ik aan het doen was.. harken of skieen. Ik kan toch echt wel goed skieen maar op deze sneeuw niet. Vrijdag een klap met sneeuw, wij skieen zaterdag nog ben erg benieuwd hoe het de aankomende dagen gaat.
Haha gelukkig heb ik nog een uurtje geslapen! Ik hoop jij ook?! Ja inderdaad, onderaan is echt heel hard werken en heel veel mensen om mij heen die vielen. Ik ben geen hele goede skiër, ik heb jaren gesnowboard en sinds kort weer terug naar skiën en dan merk ik dat ik nog wel te kort kom… maar goed, inderdaad vrijdag heel veel verse sneeuw, wordt de wereld weer heel anders hier.
Wij zijn zondag begin van de middag aangekomen, reed prima door. De kinderen hebben de middag nog geskied. Maandag best veel regen en in de middag nogal papsneeuw in het dal. Gisteren lag er een laagje verse sneeuw en was het wat kouder, de pistes waren wel beter. In de middag vooral onderaan ook veel bobbels en je ziet best wat mensen onderuit gaan. Net wakker, zo ontbijten, het ziet er best licht uit buiten en volgens mij is het wel fris.
Mag ik vragen waarom je bent overgestapt van snowboard naar skies? Ik merk wel dat ik als snowboarder minder moeite heb met die prutsneeuw dan skiërs.
Ik vind het veel ontspannender, niet meer bindingen los, vast en je kan even bij prikken als het te vlak wordt. Ik heb het 30 jaar geleden wel geleerd, dus het was niet volledig onbekend.
Ja klopt allemaal toch vind ik snowboarden echt nog te leuk. Ik heb wel flowbindingen die zijn een stuk makkelijker.
Ik herken dit wel Ooit begonnen met skieen, overgestapt naar boarden en nu weer skieen. Het kostte me te veel moeite om inderdaad telkens te zitten, bindingen vast, prikken op vlakke stukken .. Denk wel dat met deze sneeuw inderdaad boarden makkelijker gaat.
Ik heb het zojuist ook in een ander topic gezegd, maar ik ben zo onder de indruk dat mijn jongste zoontje van 4 jaar het skiën zo leuk vindt en echt heel goed naar beneden gaat! Ik had in eerste instantie een halve dag les geboekt, met het idee: waarschijnlijk gaat hij alleen maar huilen en wil hij niet. Dat is een week geworden en van de miniberg naar de berg met een pannenkoekenlift en inmiddels ook een afdaling met de stoeltjeslift, en dan heel trots: ik ga van blauw de oudste gaat ook als een trein en ik heb superveel aan mijn privéles gehad! Vandaag was echt genieten, een topdag!
Nou het valt me echt heel erg mee. Dalafdaling aan het einde van de dag doe ik niet, maar boven blijft het erg goed.
Wij twijfelen ook nog om te gaan skiën op zaterdag. Verse sneeuw, rustige pistes... Maar dan wordt het 's avonds wel een latertje. Tot hoe laat skiën juliie dan door?