Ja klopt, Appartement 6 persoons €3518,75, alleen Logis in de voorjaarsvakantie Skiles €905 (5 dagen les, 3 uur per dag voor de oudste 2 en 2 uur per dag voor de jongste) Overnachting €200 Skipassen €1100 (jongste is nog gratis) Benzine ongeveer €300 als ik routenet mag geloven.
ons appartement is heel goedkoop (€1360), is niet superfraai, maar wel ski in/ ski out en dus aan de piste Skipas voor kids €160 Skipas voor vw €320 Skilessen €325 voor de oudste 4 uur, 6 dagen Skilessen €285 voor de jongste 2 uur, 6 dagen En dan zit ik nog wel met skihuur. Maar met name het appartement is dan bij jullie erg prijzig.
Daarom gaan wij niet meer met carnaval skiën, vaak 1,5 keer zo duur tov de kerstvakantie. Wij zitten normaliter ook altijd ski in ski out, maar dat bedrag zijn we in de Alpen toch echt niet kwijt voor ons 4tjes zonder eten en drinken. Zit je dan in een 6 sterren resort? Meestal zijn we in Zwitserland of Italië 4000-5000 euro kwijt incl ontbijt, soms ook HP. Dit komt ook omdat de meiden korting krijgen op skipassen ed. Daarnaast hebben we allemaal eigen materiaal en geen lessen, wat enorm verschil maakt op het totaalbedrag. Dit zit dus ook niet in het totaalbedrag nu in Noorwegen. Als je dat er nog bij zou boeken, ben je zo nog 1000 euro meer kwijt. Benzine ed heb ik ook niet meegerekend. Dus een beetje appels met peren
Wij kiezen dus niet voor ski in, ski out, scheelt gewoon zoveel geld. In de kerstvakantie 5 minuten lopen van de piste, appartement voor 4 personen voor€750. Voorjaarsvakantie 5 minuten met de auto met twee gezinnen €2100, €1050 per gezin. Skilessen is ook wel aardige kostenpost, maar meiden willen t echt graag nog en wij vinden even knallen zonder kinderen ook wel lekker, dus door jaar doen we t gewoon nog.
Ah, je schreef dit dus daar ging even vanuit 'Alles bij elkaar, incl. excursies kost dat voor ons 4 circa €6000-6500, exclusief eten en drinken (alleen ontbijt en oudejaarsdiner is inbegrepen)'' Materiaal huren wij trouwens ook niet, hebben nu een appartement, wel luxe inderdaad met ondergrondse parkeergarage en een zwembad en een persoon meer dan jullie. Onze kids zijn nog klein dus dan is lessen wel fijn voor ze, in Nederland hebben ze ook wekelijks les.
Als onze kids ouder zijn gaan we ook zeker wat verder van de piste zitten. Kerstvakantie is ook stukken goedkoper maar ik vind het nog zo donker dan. Ik vind het ook heerlijk om maar 8,5 uur te rijden naar het ski-gebied, Italië is vaak ook goedkoper dan Oostenrijk maar weer verder rijden.
Ja het is ook moeilijk te vergelijken. Zijn ook hele verschillende vakanties. Voor ons komen de benzinekosten, tolkosten (veel tolwegen in Noorwegen) e.d. er nog bij. Het eten en drinken is deze vakantie 1,5-2 keer duurder dan de Alpen. Onze oudste eet als een bouwvakker dus een kindermenuutje volstaat niet meer. Als ik dan een ruwe schatting maak met deze kosten erbij, denk ik dat deze vakantie in totaal uiteindelijk 8000-9000 euro gaat kosten.
De grotere gebieden in Italië zijn een stuk duurder dan Oostenrijk Vorig jaar nog zo ervaren omdat het eerder inderdaad wel goedkoper was, echt een opvallend verschil in 1 jaar tijd. Met name de prijzen van skipassen en horeca (wel veel betere kwaliteit) rijzen de pan uit. Wij zij behoorlijk geschrokken van de prijzen daar. Ook de accommodaties in de bekendere gebieden doen niet onder voor de Zwitserse prijzen
Hier rekenen ik op 4000-4500 Skipassen zitten wij voor 5 op ruim 1000 (297 voor volwassen en 147,50 voor de kinderen; kan evt iets goedkoper, maar nu kunnen we dag elders gaan skien. Appartement op 2 minuten lopen van de piste 1250 Skihuur 400 (een daar laten we dan ook de ski s en schoenen, zodat we makkelijk naar het appartement kunnen lopen). Les 500 Overnachting heen 220 Zakgeld 1000
welk gebied wilden jullie eigenlijk heen? wij zijn vorig jaar naar norefjell geweest, de eerste week van januari! Het was er echt prachtig! Heerlijke sneeuw! Mooie omgeving. Wel erg koud. de prijs van skihuur en skipassen is wel wat hoger dan in de alpen. Ook het eten en drinken is erg aan de prijs. Maar het is een fantastische belevenis.
@Butchke ik zie dat de noorse kroon tov vorig jaar een stuk gunstiger staat. Vorig jaar was het rond de 10 kronen voor 1 euro, nu zit je rond de 8/ 8.5 per euro. Dus dan heb je al 15-20% korting
Wij gaan dit jaar een keer niet. Met een grote lange zomervakantie volgend jaar hebben we er de dagen helaas niet voor Maar kijk graag mee voor ideeën voor 2025
We wilden eigenlijk naar Trysil of Kvitfjell. We betalen nu voor 9 dagen huur ski's 360 euro voor ons 4tjes. Daar krijg ik ze in de Alpen niet voor volgens mij. (Geen idee want we huren nooit) Skipassen zouden we ongeveer uitkomen op 11000 kronen. Echt super veel zin... niet eens voor het skiën maar veel meer de winterbeleving.
Pfoe wat een geld voor een weekje wintersport in verhouding. Wat ben ik dan blij met ons plekje op de camping. Wij zijn jullie budget ook kwijt maar dan voor een heel kalenderjaar. Stageld camping €3800,- (aanschaf niet meegerekend) voor een heel jaar. Er zijn ook kleinere plekken die €2500,- kosten. Liftpassen voor zomer en winter totaal €2500,- en dat komt omdat man een grote pas heeft die je in heel Oostenrijk kan gebruiken. Ander was het €1800,- geweest. Voor drie kinderen ski’s en schoenen nieuw materiaal €600,- voor het hele seizoen. Gebruikt materiaal kan ook dan is het €480,- Als we dit delen door het aantal weken wat we met de kinderen gaan dan is dat €1500,- per week en dan deel ik het alleen door de weken in de winter en tel ik de andere schoolvakanties dat we gaan niet mee. Man gaat ook vaak nog lange weekenden maar rijdt dan met andere mensen van de camping mee zodat de brandstofkosten gedeeld worden. Maar goed dat soort vrije tijd indelen moet wel kunnen met het werk wat je doet.
Wij hebben een camping met allemaal chaletjes maar even verderop is er een waar ook mensen met caravans staan. Dat is geen tobben hier hoor. De caravans die hier staan zijn winter uitvoeringen met centrale verwarming erin en de voortenten zijn geen normale tenten maar van die aluminium geisoleerde tenten. Zitten gewoon dubbel glas ramen in, vaste vloer, keuken etc dus niet zo op het gras. Meestal zijn ze denk ik rond de 9x4 meter groot. Het is heel anders als de caravan zoals we die in Nederland kennen.