Ja dit weekend komt er nog een dump, hopelijk niet als we onderweg zijn . Al lijkt het laag vooral regen en wij hoeven geen pas over of iets dergelijks.
Ja idd. En vrijdagmiddag lijkt het droog. Ik hoop dat wij dan al een flinke klapper kunnen maken. We vertrekken hier (Rotterdam) om 12.15.
de voorspelling is hier tot en met zondag regen tot 1100 meter hoogte en daarboven heel veel sneeuw. Daarna koud en zon. Ik hoop dus niet dat de dalafdalingen een grote ijsbak worden. We gaan het meemaken. Zit liever daar met regen dan hier in Nederland. Ben wel uitgekeken op mijn eigen vier muren inmiddels We gaan vrijdag sowieso niet skiën maar voor de kinderen ski’s en schoenen regelen en boodschappen doen voor de kerstdagen. Voor iedereen die zaterdag gaat rijden naar Oostenrijk: in Oostenrijk vieren ze kerst op 24 en 25 en 26 december. Supermarkten gaan dus zaterdag al rond 16:00/17:00 uur dicht ivm kerstavond en dan pas woensdag weer open. Zorg dus dat je eten bij je hebt voor de eerste dagen.
Voor diegene die een bergpas over moeten: sneeuwkettingen zullen nodig zijn lees ik net. https://fantastischoostenrijk.nl/weeralarm-storm-een-meter-sneeuw-en-veel-regen/
Hier gelukkig geen pas, collega moet wel zaterdag de fernpass over. Bij ons lijkt de neerslag mee te vallen:
Zaterdag gaan de winkels toch niet eerder dicht, zondag is pas heiligenabend. Wij zijn er morgennacht al dus gaan s morgens na uitslapen alles regelen en daarna nog even naar de kerstmarkt. Heb ook al een restaurant gereserveerd voor 1e kerstdag. Wij wilden eigenlijk ook een keer eten bij stanglwirt in going, maar die zit gewoon de hele week al vol.
wij gelukkig ook niet. Hier geeft bergfex boven op de berg ook sneeuw op. In het dal echter geven ze de aankomende drie dagen heel veel regen op. Bovenin kan je bij bergfex op ‘weer in vallei’ klikken. Dat wordt dus hoog blijven met skiën voor ons en geen dalafdalingen.
oh ja wat stom. Vergis me een dag. Maar in ons dorp gaat de supermarkt op zaterdag altijd vroeger dicht dan normaal. Maar we zitten in een klein dorpje. Dat zal ook schelen.
Hier is weer vallei en berg ongeveer gelijk en lijkt de regen zaterdagochtend klaar. Wij skien wel tot het dal op 700 meter en de top op 1700. Het zit er nu nog wit uit. Ook het dorp; zal vast goed komen.
dat is handig! Het duurt even maar blijkbaar gaan ze in Oostenrijk ook dan wat vooruit qua openingstijden haha.
Hoe is het de rest onderweg? Wij zijn inmiddels bijna bij Frankfurt en tot nu toe heel voorspoedig. Voorgaande jaren meer file gehad bij Koln. Weer valt tot nu ook mee, vooral veel wind.
Ja he. Wij hadden hem eerst een eind in de rug, maar nu pal zij. Wel super laag verbruik zo voor volbeladen auto, dakkoffer en winterbanden. Hier nog twee uur en dan zijn we. We hadden op aankomst 2.00 gerekend, maar de files zijn echt heel erg meegevallen.