Wij moeten nog even wachten maar over een paar weken gaan we weer naar Italië. Het is met 5 personen altijd een gepuzzel om alles in de auto te krijgen. Hebben jullie nog leuke inpaktips, of dingen die je altijd meeneemt? Ik neem dit jaar ipv die grote dikke strandlakens die veel plek innemen van die hamamdoeken mee. Kleding en handdoeken heb ik altijd teveel. Ik was op de camping maar dan nog neem ik teveel mee. Elk jaar denk ik, ik moet minder meenemen maar dat lukt nooit. De elektrische koelbox gaat in de auto. En verder heb ik 2 kratjes mee met etenswaren enz waar we niet zonder kunnen maar ook voor de eerste dag. Ik heb me al vaker gered met zoute crackers bij zieke kinderen of dichte supermarkt bij aankomst. Veel flessen water voor onderweg. Paar rollen wc papier enz. Wat nemen jullie mee? Ik maak ook even een topic aan voor wat je mee terugneemt. Ook altijd leuk om te lezen.
Qua inpaktips: ik gebruik big shoppers xxl i.p.v. koffers. Dit geeft toch meer ruimte in de auto met inpakken. Tevens zit in onze auto nog aardig wat ruimte bij het reservewiel. Deze ruimte gebruik ik voor de badlakens, schoenen. Vanuit thuis nemen we vooral dingen mee die je in het buitenland niet of niet makkelijk krijgt zoals hagelslag. Daarnaast boodschappen voor de 1e dag zodat we niet direct een winkel hoeven te zoeken. Wat wij sowieso altijd meenemen is onze eigen kussens. De kinderen nemen ze mee op de achterbank en die van ons liggen op de hoedenplank (als we ze niet meer in de laadplek gedropt krijgen)
Altijd plek genoeg, want we gaan meestal naar (apart)hotels. Dus handdoeken, beddengoed maar ook zaken zoals douchegel etc. hoeven we niet mee te sjouwen. Als we naar Oostenrijk gaan, dienen we wel voor alle weertypes kleding mee te nemen, dus ook softsheljacks, afritsbroeken, wandelschoenen, warm vest en lange broeken. Dat neemt aanzienlijk meer plek in beslag dan spul voor een zon/strandvakantie
Bij ons hangt er een sleurhut achter dus in de auto gaan nu alleen het zware kooktoestel en opvulmateriaal. Maar niks meer tussen de kinderen behalve eten voor onderweg. We nemen altijd eten mee voor dag 1 voor het geval dat, maar heel vaak nemen we het ook weer mee naar huis. Omdat we het niet nodig hadden én vers koken veel lekkerder vinden. De afgelopen jaren in Nederland gebleven dus was het sowieso niet nodig. Nu voor het eerst weer op vakantie naar het buitenland.
Hamamdoeken ipv badhanddoeken idd. Niet teveel kleding en handdoeken, we kunnen daar wassen. We nemen eigenlijk alleen voor de oudste een pot pindakaas mee en de rest kunnen we daar wel kopen. Ik zou daar dus eerst naar kijken. 2 kratjes is wel heel veel lijkt mij? Wij gaan met 5 man in een Peugeot 308 (geen station) en lukt eigenlijk altijd, gaat vaak ook nog een step oid mee.
Wij huren altijd beddengoed. Dat scheelt ook al erg veel bagage. Handdoeken van die sporthanddoeken, hamamdoeken en hydrofieldoeken. Die drogen ook snel. Wij gaan meestal naar zon-onzekere bestemmingen. We moeten daarom veel soorten kleding meenemen, maar we letten of het allemaal te combineren is. Boodschappen nemen we alleen mee voor de eerste 2 dagen, zodat we niet direct naar de supermarkt moeten. Het zijn vaak al aangebroken verpakkingen, laatste restje melk, brood, enz. Gewoon wat in de koelkast nog ligt. Maar dit zou geen absolute noodzaak zijn. We nemen het mee, omdat we ruimte hebben. Verder nemen we altijd veel te veel speelgoed mee. Mocht het nodig zijn, dan zouden we daar ook nog wat uit kunnen halen.
Etenswaren neem ik echt nooit mee. Alleen broodjes, snoep en voldoende drinken. Ik koop op de pl.ek van bestemming wel weer wat. Heb gewoon ook geen ruimte over hoor. Wel veel water. Wc papier. Tassen voor ongelukjes of als er iemand moet spugen.
Ohja verder nemen we tekenspul mee. Vouwblaadjes doen het ook altijd goed. Extra lamp om buiten spelletjes te doen. Tafelkleed voor op de tafel. Staat gezellig en ook lekker schoon.
Wij huren altijd huisjes. En wat ik altijd mee neem: Een goed koksmes, elektrische vliegenmepper, kleine elektrische bbq en verlengsnoer, een tafelkleed voor buiten, philips hue go (oplaadbaar (kleuren)lampje, zelfgemaakte kruidenmixen in kleine zakjes gevacumeerd (bv voor kruidenboter, fajita’s, bbq rub e.d.), en wat basics voor in de keuken bv peper en zout, olijfolie. Verder doen we boodschappen daar, en eten we de eerste avond lekker makkelijk (afhalen oid) Voor in de auto: Een rol pedaalemmerzakken, zowel voor afval als voor kotsende kinderen, wat lekker eten voor onderweg waarbij een enorme bak zelfgemaakte miljonairskoek inmiddels traditie is. En sushi eigenlijk ook Wij proberen van de reis ook alvast een feestje te maken .
Kleding, strandlakens, zwemspullen en schoenen zitten in de dakkoffer. Beddengoed en handdoeken zitten inbegrepen in de accomodatie. 1 bak met wasproduct, vaatwastabletten, poetsdoekjes, verzorgingsproducten (shampo, douchezeep,....). 1 bak met voeding (niets speciaal aangekocht) maar zaken die thuis nog aanwezig waren. 1 frigo zak met voeding voor onderweg. Iedereen heeft voor in de wagen een flesje water, rolletje mentos, koek die ze lekker vinden en potje met druiven. Dit jaar had ik een tgtg pak bij de bakker gehaald. Dus sandwiches met het beleg wat nog thuis lag en koffiekoeken voor onderweg. Zandspeelgoed, vliegen, skate spullen liggen in de koffer.
De snorkelmaskers, verder kleding en schoenen, strandlakens, speelgoed enzo ligt er al ter plekke. In de handbagage zit bij ons standaard een voetbal en een ballenpomp. De jongste kan niet zonder bal, en zo kan ze zich nog even vermaken bij de gate. Daarna laten we de bal leeglopen ivm de druk in het vliegtuig. Als we geland zijn dan pomp ik hem weer op zodat de kinderen even kunnen overspelen terwijl ik op de koffers wacht. Dus dat is misschien wel een tip voor andere mensen. Ook doe ik standaard zwemkleding in de handbagage, zodra we gearriveerd zijn kunnen de kinderen direct het zwembad in.
@luca75 ik ben wel heel benieuwd wat je dan allemaal meeneemt aan etenswaren. Want 2 kratten aan eten en een koelbox klinkt als mijn week boodschappen
wij gaan dus ook met 5 man in een vergelijkbare auto, heb jij nog tips hoe beste inpakken dan , ben nu al best aan stressen, gaat wel 1 tas bij me ouders in de auto
Ja wij gebruiken van die big shoppers, die zijn hoog en flexibel, kun je makkelijk wat aanpassen. Ligt er ook een beetje aan waar je naar toe gaat, maar in principe neemt de kleding voor de kinderen niet zo veel plek in, dus zij hebben ook de handdoeken in hun tas bijvoorbeeld. Schoenen/slippers gaan vaak los ertussen, we nemen een aparte tas mee voor de overnachting. Vaak hebben we ook nog ruimte voor een bal, step etc. We doen eigenlijk niet zoveel speciaals denk ik. Kleding gaat een keer in de was op de camping, dus kunnen we 2x aan. Voor zo'n 2 week nemen we elk zo'n 7 setjes mee denk ik. Vooral spul van de jongens weegt niks en neemt nauwelijks ruimte in, veel voetbalsetjes. Droogt ook altijd lekker snel. Niet te druk maken hoor, past vaak meer dan je denkt. Beddengoed leggen we bijvoorbeeld bij de voeten indien nodig of een slaapzak. We hebben niet echt ruimte voor een koeltas, maar daar gebruiken we het handschoenenvakje voor en we kopen ook vaak onderweg wat. Edit Wat ik ook heel handig vind en wat veel ruimte en gewicht scheelt is hydrofiele doeken (xl) meenemen ipv handdoeken.
Wij gaan meerdere weken weg en reizen rond. Maar ik pak met de jaren steeds efficiënter in en laat steeds meer thuis. In een noodgeval is alles wel te koop. En anders lossen we het creatief op. De hoedenplank (heet dat zo?) van onze achterbak kan gewoon dicht... - 1 vouwbare krat met buitenspeelgoed, drinken, kruiden, wc rol, handpompje zeep, doekjes, kleine olijfolie en nood/makkelijk eten zoals rijst, pastasaus, pannenkoekenmix etc. - Bordspellen haal ik uit de verpakking in een ziplockzakje. Zakje kleine vormpjes, gietertje etc ipv grote emmers en schep. Geen step meer mee (ivm terrein en heuvels zelden gebruikt). Kleine bakjes potloden van de action ipv een tekenkist. Voetbal bij de voeten op de achterbank. - 1 waterbestendige zwemtas met alle zwemkleding, zonnebrand, 1 badhanddoek voor mij en verder voor iedereen een reishanddoek (decathlon heeft diverse afmetingen en stoffen). Zelfdrogend en zeer compact. Kinderen liggen niet op een strandbedje maar spelen in het water of het zand. En hamamdoeken. - Een opvouwbare toilettas met haak (Vaude of Reisenthel heeft zeer mooie). Met shampoobar en mini's ipv grote flessen. Ook veel hygiënischer ivm de haak. - Geen koffers maar tassen. Goede weekendtassen met handige vakken vind ik ideaal. Neem niet teveel kleding mee! En kijk naar lichtgewicht kleding die qua kleur met elkaar te combineren is. Geen spijkerkleding of dikke stoffen en capuchons maar laagjes kleding. - big shopper als wasmand. Is die vol dan was ik op de camping. Ik heb wasmidel pods en kampeerzeep mee en een lichtgewicht kampeer waslijn van de action. - Wij huren altijd beddengoed. - teva's voor de kinderen ipv waterschoenen. Bij thuiskomst in de wasmachine. - 2 platte zitkussens met wasbare hoes (action). Huuraccomodatie heeft soms plastic buitenstoelen. - e reader ipv boeken. - compacte reisapotheek - packing cubes! Kijk kritisch wat je echt nodig hebt. Waar ga je heen? Wat gaan jullie doen en wat is de temperatuur? Laat spullen die groot, zwaar of weinig worden gebruikt thuis.
Wat nemen jullie mee aan reisapotheek dan? Ik denk altijd maar, als er echt wat is, koop ik het daar wel. Heb dus paracetamol, muggenspul, pleisters, uitzuigpen wespen e.d. En hoeveel handdoeken nemen jullie mee p.p.?
Heerlijk topic dit! Hier hebben we niet zoveel ruimte; ieder heeft een eigen bigshopper met kleding, schoenen, slippen, waterschoenen en sinds dit jaar badhanddoeken (2 pp) van de action, van Microvezel, ik ben groot fan! En handdoeken zitten bij de stacaravan. Dat scheelt zoveel ruimte! Ik heb ook al gevonden een wasserette in het dorp, 10 kilo voor 3 euro dus daar ga ik wel gebruik van maken. Verder heb ik een krat met nespresso en cupjes en wijn mee (1 staat al koud), kruiden, snoep en andere etenswaren voor onderweg. Ik koop daar wel afwasmiddel etc. In de reisapotheek gaan naast de gewone dingen (paracetamol, reispillen, wondspray, pleisters etc) ook dingen die ik nodig heb voor mijn neuropathie (zoals tramadol en amytriptyline). Ik heb voor onderweg een tas apart voor de overnachting en een tas met zwemspullen, want gebeurd wel eens dat we eerder aankomen dan dat we terecht kunnen bij de caravan, dan gaan de kinderen alvast zwemmen.
Veel te veel, wij zijn maar met 2 en de auto (Renault capture) zit meestal bomvol. Ik vraag me altijd af hoe mensen met kinderen dat doen en waar ze de kinderen dan nog steken Dus ik ga gewoon volgen voor tips