kruipen als kikker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door belize, 10 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    mijn zoontje zit sinds 2 weken op zijn handen en knieen met buik van de grond. tot nu toe deed hij een soort heen en weer wiegen.maar eergister begon hij met buik van de grond voort te bewegen maar als een kikker. hij maakt dan sprongetjes. dat is neem ik aan, niet echt kruipen. ik weet niet zeker, maar iemand zei dat dat dan zijn kruip-stijl zou zijn en dat hij waarschijnlijk zo zal kruipen en niet met echte stapjes zeg maar. is dat waar? het ziet er wel grappig uit en hij kan wel snel daarmee bewegen(tja achter elkaar rollend kwam hij ook overal waar hij wilde, maar goed)ik wilde weten of r andere babies zijn die dat deden, kruipen als een kikker, maar daarna wel anders leerden te kruipen. graag reacties!alvast bedankt. groetjes.

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Geen idee of het waar is maar L. doet het sinds een paar dagen ook.. half zijn knieën gebruiken om vooruit te komen;) Gaat ook een stuk sneller haha.. Hij begon met 6 maand al heen en weer te wiegen en doet dat nog steeds..

3. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    symetrisch kruipen of hazesprong heet t. onze fysiodame zal volgende week ernaar kijken. het kan verschillende redenen hebben, zwakke benen bij heupen bijvoorbeeld. t kan vanzelf weg gaan maar t kan ook zo zijn dat we hem moeten stimuleren. ik zal je laten weten wat onze fysio dame gaat zeggen. kun je me laten weten als L anders gaat kruipen?groetjes.

4. miffy11

miffy11 Niet meer actief

hey,

Fenne doet het ook ongeveer sinds een maandje, het lijkt een beetje op een kikkersprong, maar ze wiegt op handjes en knietjes en lanceert zichzelf dan naar voren zeg maar..
    hou dit topic ook even in de gaten, mocht ze normaal gaan kruipen laat ik het je wel weten!

5. bruce2004

bruce2004 Bekend lid

12 okt 2008
    708
    0
    0
    hoogvliet
    die van mij deed met de handjes/voetjes afduwen en lanceerde dan,vond het wel een grappig gezicht hoe hij zich voortbewoog. G heeft het een hele tijd gedaan (denk 2 a 3 mnd), tot dat ie doorkreeg dat ie het met zijn knieeen sneller ging en daarna heb ik het niet meer gezien,na het ontdekken van zijn knieeen ging ie vrijwel snel het lopen ontdekken

Moet wel zeggen door zo te kruipen heeft ie wel een sterke kracht in zijn armpjes gekregen, heeft de rest van wie de kindjes als een kikkertje kroop dat ook zo ervaren??

6. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    lijkt deze kikker beweging ook op een zeehondje zeg maar?????????

haha
    onze oudste zoon bewoog net zoals een zeehondje, hij is idd erg sterk in zijn handen
    toen hij al kon lopen ontdekte hij dat hij ook op handen en knieeën kon kruipen, onze jongste begint net zoals onze oudste te kruipen hij duwt met 1 been en zijn boven lichaam gooit hij een beetje in de lucht en met zijn handen trekt hij

7. bruce2004

bruce2004 Bekend lid

12 okt 2008
    708
    0
    0
    hoogvliet
    @ fokje : nu je het zegt, kon er niet opkomen, ik zei altijd "kijk daar gaat 't kikkertje weer" had beter zeehondje kunnen noemen 8)

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
  9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    dit noemen ze kikkeren en dat deed mijn zoontje ook. waarschijnlijk was jou kindje niet zo dol op buikliggen en gaan dan dit doen ipv kruipen. hij ging dan van zitstand in kruipstand zitten maar een beentje daarmee zette hij zich af en sprong vooruit. hij kwam zo heel snel vooruit. soms was het ook voortslepen.

mijn zoontje had blijkbaar een paar spieren niet goed ontwikkeld doordat hij niet vaak genoeg draaide van buik naar rug en omgedraait. kon verder geen kwaad. ondertussen loopt hij alweer een paar weken los.

hierbij een foto. dat linkerbeentje hield hij dus altijd zo en enkel met dan andere beentje zette hij zich af

10. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    @Lovewinnie: Als het ware op 1 knie en 1 voet kruipen? Het ziet er verdacht veel uit zoals mijn zoontje kruipt namelijk en die haatte het om op zijn buik te liggen. Inmiddels loopt hij al kleine stukjes los, dus maak me er verder niet druk om, maar vind wel toevallig :).

11. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    lovewinnie, ja dat is het wel maar met beide benen zich af zetten. echt n kikker!
    en hij kan nog niet zitten. mag van onze fysiodame t ook niet proberen, omdat hij zijn spieren moet ontwikkelen en elk fase van de ontwikkeling goed mee moet maken. volgens het boek komt zitten na het kruipen.

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg

mijn kids konden bijde al zitten voor ze gingen kruipen. mijn dochter kroop zoals het hoort gewoon op handen en knietjes en mijn zoon dus op een knie en een voet :D. bijde zo rond 9 maanden dat ze hiermee begonnen. dacht eigenlijk ook at ze eerst gingen zitten en dan kruipen maar dat is dus helemaal niet zo :(. bijde kids liepen ook met 12 maanden dus heb niet het idee dat het verder schade heeft opgeleverd ofzo ook al deden ze het andere dan het hoorde.

boefjesmama: inderdaad op een voet en een knie. als hij dit buiten deed haalde hij elke keer heel zijn beentje open en kreeg er echt een pijnlijk gezicht bij. toch had hij er verder geen last van en vond de manier van voortbewegen prima. ging makkelijk en snel ondanks dat het er raar uitziet. CB zij dus dat kindjes dit doen die niet graag op de buik hebben gelegen en dus en bepaald deel in hun rug niet goed getraint hebben waardoor op 2 knietjes kruipen moelijker zou zijn. mijn zoontje wilde nooit op de buik en heeft dit dus ook niet veel gedaan. als hij zich 5 x heeft gedraait in de piriode voo rhet kruipen (9maanden) dan is het veel

13. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze dochter heeft ook 'gekikkerd'. Ze ging dan op handen en voeten zitten en zette zich dan echt met 2 voeten tegelijk af (dus niet zoals op de foto). Dit deed ze vanaf 5,5 maand. Met 7 maanden is ze normaal gaan kruipen. Ik heb er verder nooit bij nagedacht of het goed of slecht was. Dacht dat het gewoon bij de ontwikkeling hoorde.
    Overigens, ze lag het liefste op haar buik, ze sliep zelfs dag en nacht op d'r buikje.

14. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    @Lovewinnie: Aaron heeft ook alles in een totaal andere volgorde gedaan hahaha. Eerst optrekken tot staan, daarna tijgeren, zelf zitten en vervolgens kruipen en loslopen (maar nog niet zelf kunnen gaan staan). Heel af en toe kruipt hij zoals het hoort, maar steeds maar kleine stukjes.

Toch leuk om te zien hoe die ukkies een manier verzinnen om vooruit te komen! :)

15. miffy11

miffy11 Niet meer actief

hmm.. mijn dochter doet toch iets anders, maar hoe ik het dan moet noemen?
    ze gaat gewoon op handen en knieën zitten als voor normaal kruipen, maar in plaats van dr knietjes te bewegen lanceert ze haar bovenlichaam naar voren, dan weer knietjes optrekken en lanceren.. (alsof ze een hardloopster in de startblokken is..)

overigens heeft ze juist een hekel aan op haar rug liggen, alles is buik..

Deel Deze Pagina