Tips over vliegen met baby

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door eefkoekie, 27 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eefkoekie

eefkoekie Actief lid

8 mei 2008
    106
    0
    0
    Hey allemaal,

Ik heb mijn eerste vliegreis met onze kleine meid erop zitten.
    Aangezien ik het zelf best spannend vond (het was voor mijzelf ook de eerste keer vliegen) hier misschien wat tips, waar jullie wat aan zouden kunnen hebben. Aanvullingen zijn altijd welkom natuurlijk!

Tijdens de vlucht:

* Er zijn op schiphol grote transporthoezen te koop voor de kinderwagen. Omdat de kinderwagen ook in het ruim wordt gegooid en er soms ruig mee omgegaan kan worden, heb ik voor de zekerheid een hoes gekocht. Blijven ook evt. losse accessoires mooi bij elkaar.
    Transporthoes (maat L) is van nylon en is te koop bij een bedrijf wat ook koffers sealt etc. Kost nu 20 euro.

* Geef bij de stewardess tijdig aan wanneer je kindje graag wil eten of wanneer er een fles warm gemaakt moet worden.

* De basenets (reiswiegjes die aan het schot van het vliegtuig worden gehangen) zijn geschikt voor kindjes tot 10 kilo. Mijn dochterje van nog net geen 10 kilo en ruim 76 cm, pastte er krap in.

Bij de douane:

*Als je alleen met je kindje (dus zonder partner) reist, kan er gevraagd worden om een toestemming van de andere ouder, dat het akkoord is dat je met je kindje reist, met datum, handtekening etc.

*Als je een apart paspoort voor je kindje hebt (dus niet bijgeschreven in eigen paspoort) kan er gevraagd worden om een geboortebewijs/ bewijs dat je de ouder bent!

Hopelijk kunnen jullie hier iets mee!
    Aanvullingen zijn altijd welkom en vragen naar mijn ervaringen mag je uiteraard ook altijd stellen!

Liefs eefkoekie

2. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ben al heeel wat keren weg geweest met vliegtuig met kleine meid
    nog nooit meegemaakt dat ze geboortebewijs vroegen

3. eefkoekie

eefkoekie Actief lid

8 mei 2008
    106
    0
    0
    Hangt er waarschijnlijk ook vanaf waar je naar toe gaat en of het kindje een eigen paspoort heeft of niet!

4. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Hier in juni naar Turkije geweest, Damien heeft ook een eigen
    id- kaart maar is niet naar geboortebewijs gevraagd...weet niet of het misschien per land verschilt?

5. eefkoekie

eefkoekie Actief lid

8 mei 2008
    106
    0
    0
    Ik ben naar Canada geweest. Canada en Amerika schijnen hier wel wat strikter in te zijn.

Heb bij terugkomst ook nog contact opgenomen met de gemeente. De gemeente was hier ook erg verbaasd over. Misschien een suggestie naar Den Haag, hihi ;) om de ouders in het paspoort van het kind te vermelden (omdat vanaf 2012 alle kinderen een eigen paspoort moeten hebben).

Ik stond daar mooi, met mijn bek vol tanden, hoe ik aan moest tonen dat mijn dochter mijn dochter echt wel was!

Gelukkig zijn dus niet alle landen zo!!

N.B. Bericht is ook zeker niet bedoelt om af te schrikken, meer ter info. Ik had gedacht goed voorbereid op reis te gaan, had zelfs inentingskaart etc. meegenomen, maar hier niet bij stil gestaan.

6. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Bewijs dat je ouder bent e.d. ligt aan de bestemming.

Bij buggy afleveren aan de gate. Vraag bij het uitstappen even waar ze staan en of ze er al staan. Wij hebben meegemaakt dat de buggy er wel werd neergezet, maar toen waren alle mensen al uitgestapt... niet handig!

Ze hebben maar een beperkt assortiment met eten voor een baby in het vliegtuig.

Algemene vakantietip: verzeker je kleine. Indien er iets van ziekte je kleine overkomt en je moet langer op je vakantieadres blijven, dan moet je extra kosten maken. Als je kind niet verzekert is, gaat het allemaal vanuit je eigen portemonnee. Denk aan nieuw vliegticket, extra hotelkosten etc. Jezelf verzekeren is dan niet voldoende aangezien de oorzaak de kleine is.

Deel Deze Pagina