Ik ben me aan het oriënteren op een fietsstoeltje, mij. Dochter is nu 7,5 maand en dalijk in maart/april kunnen we natuurlijk lekker stukjes fietsen. Welk fietsstoeltje hebben jullie en waarom is deze fijn. Mijn dochter is wel groot al, +/- 75 cm en richting 10 kilo. (Mijn voorkeur gaat nu uit naar een yepp mini)
Wij hebben de yepp mini en die vind ik helemaal geweldig. Dochter zit er super comfortabel in en er blijft ook nog best wel wat ruimte over tussen het stoeltje en het zadel. En hij ziet er ook nog eens leuk uit. Natuurlijk niet het belangrijkste argument, maar ja, is toch leuk meegenomen!
Ik heb een bobike. Mn schoonzusje heeft ook een bobike. De fietsenmaker had haar gezegd dat de Yepp stoeltjes veel minder veilig zijn.
Ik heb een bobike mini en ben er erg tevreden over. Ik vind het erg handig dat je het montage blok op je fiets kan laten zitten en dan hoef je alleen het stoeltje en windscherm eraf te halen, maar weet niet of dit ook zo is bij de yepp.
Ik heb dus ook mini city van bobike. We hebben allebei een montageblok op de fiets, dus het stoeltje kan heel makkelijk overgezet worden van mijn fiets naar die van mn vriend
Wat handig van die bobike montageblok! Wij wonen in een appartement, en stoeltje steeds eraf halen is wel handig dan. Is dat ook de bedoeling daarvoor? Hebben jullie ook allemaal een mama fiets of een gewone? handig topic trouwens
Volgens mij kan dat met het yeppstoeltje ook, maar ik denk dat ik maar eens een fietsenwinkel inmoet Ik heb geen mamafiets hoor, gewoon mijn gewone fiets, is een prima ding. Wat is echt het verschil met een mama fiets, de lage instap? Ga nu even googelen op bobike!
hier ook bobike met 2 bevestigings blokken. je kunt ook makkelijk 2 slotjes eraan doen, wordt het zitje er niet afgehaald in de stad ofzo. gewoon op mp kijken, hebben wij m vandaan, prima staat!
Wij hebben ook een bobike mini gehad. Fijn stoeltje, makkelijk te bevestigen, makkelijk in het gebruik. Minpunten: voor dochterlief was hij al vrij snel te klein; zij heeft lange benen en zat met haar knieën klem tegen mijn stuur, terwijl de voetenbakjes in de laagste stand zaten (toen zij nog geen 2 jaar was werd hij al te klein). Kan aan mijn fiets liggen (korte stuurpen, wellicht?) maar ik zou daar wel goed naar kijken. Voor zoon ging het veel langer goed, hij heeft kortere benen dan zijn zusje. En de riempjes van de voetenbakjes zijn na ongeveer 2 jaar gebruik afgescheurd. Die kun je wel nieuw bestellen, maar alleen via de fietsenhandel. Bobike levert niet rechtstreeks aan consumenten. Ik had 'm op een gewone fiets. Ging goed, behalve toen ik flink zwanger was van de tweede. Toen paste ik er gewoon niet meer achter met m'n dikke buik.
Yepp is ook makkelijk los te laten, tweede bevestiging voor tweede fiets kan ook en volgens de consumentenbond zitten kinderen er beter in en hij staat ook in de top drie van veiligheid. Ik vind hen inderdaad mooier dan de bobike, ik ga dus maar eens 'passen'. En heel handig het slaapkussentje!