Hallo allemaal, Ik had gezegd dat ik nog even zou laten weten hoe de skivakantie was. Het was heerlijk, vooral omdat we natuurlijk nog in de roes van de bruiloft zaten en omdat het weer perfect was (factor 50 niet overbodig...) Ik heb drie dagen geskied, van 9-12 uur. Ma en Di, woensdag gerust en toen Do. Vrijdag had ik ook willen skiën, maar helaas was de maag van mijn man zeer van streek en hebben we de spullen eerder ingeleverd. Die dag hebben we gewandeld. Het skiën ging heel goed. Ik heb alleen blauwe pistes gedaan. Sommige stukken daarin zijn toch een beetje steil, en daar ben ik echt heel langzaam gegaan. Ik ben niet gevallen en niet "aangereden". Dat kwam ook omdat het gebied niet zo druk was: ik heb nauwelijks angst gehad. Soms kwamen de snelheidsduivels voorbij en dan ging ik gewoon even aan de kant staan. Voor iedereen die nog plannen heeft: doe wat goed voelt en ga niet over je grenzen. Ik hoop dat je net zo goed weer hebt én net zulke goede pistes (wij hadden topsneeuw!) Liefs Juud
Goed om te horen... ik sta een weekje voor vertrek en wil eigenlijk nog steeds wel wat gaan skien..... Als het lekker weer is, niet te druk en een beetje goede sneeuw.... Dus het is nog even afwachten... Maar fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die nog wel op de lange latten wil gaan staan....
ook ik heb nog steeds twijfel.. wij gaan eind maart op wintersport.. en ik ben niet zo'n ervaren skieer.. lig vaker dan dat ik in 1 keer naar beneden ski! en dit wordt pas mijn 3e keer skieen...
Ik blijf het ook nog steeds wel lastig vinden... heb in ieder geval vandaag 2 leuke boeken gekocht... maar ik sta al 7 jaar op de skies ofzo en moest altijd al voorzichtig doen vanwege een knieblessure.... val bijna nooit... maar ja je hoeft maar 1 keer te vallen he.... Gelukkig is het daarbinnen een heerlijk zwembad nog dus de meeste hobbels worden wel geremd... en anders is het een golfslagbad hahahaa
Dames, Ik heb echt gemerkt dat veel mensen je ook angsten aanpraten. Als jij je goed genoeg voelt over je skivaardigheid, je buikje valt nog mee en je voelt je fit, dan gaat het skien prima hoor. Doe alleen wat rustiger aan dan normaal, maar dat zul je vanzelf wel moeten. Heb je gelijk bovenaan angst om te vallen? Doe je ski's uit, ga naar beneden en doe het niet, want angst om te vallen veroorzaakt meer vallen, dan je ski-vaardigheid. Succes en plezier!