Meiden help mijn zoontje van 1.5 wordt het laatste jaar echt 2 tot 3 keer wakker snachts en dan moet ik hem zijn beertje geven of tutje geven terwijl dat gewoon bij hem ligt.. heb er in begin geen moeite mee gehad en is daarom een gewoonte van hem geworden dat ik dat snachts steeds voor hem doe. Hij is aptijd een lichte slaper geweest en wordt dus snel wakker.. ik wil dat dit ophoud! Ik verwacht binnen 9 weken een tweede baby en kan het er echt niet bij hebben dat ik voor de tweede ook snachts op moet en weet zeker dat de eerste vaak wakker wordt omdat hij licht slaapt.. het consultatie bureau heeft met me gepraat en zegt dat ik hem moet laten huilen en dat dit na 1 week over is.. ik heb de moed bij elkaar gepakt en zit nu op de 3e dag dat ik hem snachts laat huilen.. maar ooo my godd wat houd hij het lang vol zeg! Ik ben gewoon 3 uur aan een stuk al wakker omdat hij dat irritant eentonig geluid maakt.. het is niet huilen maar echt zeuren,jengelen(aandacht krijgen) pfff de babyfoon staat uit en de deuren zijn gesloten maar hoor alles nog.. ik hou het bijna niet vol en wil steeds uit bed stappen en hem dat beertje geven maar dan weet ik dat ik het opgegeven heb en het mij dus niet meer zal lukken.. Het is nu de 3e nacht en iedere nacht 4 uur wakker zitten breekt mij echt..vooral nu ik 31 weken zwanger ben.. denken jullie ook dat dit na 1 week afgelopen is? Want nog 1 week houw ik niet vol..zit er nu midden in maar wil niet opgeven. . Dit is zoooo moeilijk pffff
Ik denk dat je ff moet volhouden, zeker als het niet echt huilen is maar jengelen. Ff de keuze maken dat als hij echt gaat krijsen dat je er dan wel heen gaat.
hij is uiteindelijk toch gaan slapen.. van 2 uur tot kwart voor 5 heeft hij gejengeld pfff.. hoe houd hij het toch vol...vanmorgen lag zijn beertje wel op de grond dus hij was hem echt kwijt.. maar misschien leert hij dan ook wel zonder dat beertje te slapen.. ik hoop alleen niet dat dit lang gaat duren pff.. ik ben niet een persoon die makkelijk overdag een uurtje kan slapen en voorral niet op de bank ofzo.. dus heb wel slaap te kort maargoed.. dat is maar even (ZEGGEN ZE)..
Als het echt jengelen is, zou ik volhouden en doorzetten. Dan zul je echt verbetering moeten gaan merken de komende nachten.
Probeer vol te houden, wij hebben dit met onze dochter ook gedaan. Vanaf haar geboorte tot 2 maanden geleden werd ze iedere nacht wakker. Na 4a5 dagen ging het hier stukke beter tot ze ergens wakker van schrok en mijn man het niet volhield en er naartoe ging, waardoor ik vervolgens iedere nacht met een klaarwakker kind zat van 1 tot 4 uur ongeveer.....Breekt je echt op. Na onze vakantie dit jaar hebben we dit nogmaals aangepakt, laten huilen als ze naar bed gaat en als ze s'nacht wakker wordt, ik hoor gauw genoeg als er echt iets aan de hand is. Na 4 dagen was het s'nachts hier weer over. Succes ermee maar echt, even doorbijten hoor!
Echt even doorbijten. Als het jengelen is dan merk je echt wel verbetering straks. Onze zoon deed dit ook vaak maar kwam er steeds sneller achter dat hij zelf geen moeite deed om zijn fopspeen weer op te zoeken. Het was even een paar nachten doorbijten maar nu wordt hij wakker zoekt jengelend zij fopspeen op en slaapt verder... ik hoor m dan nog wel maar registreer zijn jengelen en ik draai me nu weer om om verder te slapen. Als hij echt huilt dan sta ik wel direct naast mijn bed uiteraard.
Ja ik hou me vast voor vanacht alweer.. weet voor 90% dat hij vanacht weer wakker wordt vanwege zijn beertje.. dus moet idd volhouden anders is alles voor niets geweest.. vind het fijn om deze reacties te lezen, dat ik door moet zetten en dat jullie kindjes na een paar dagen doorsliepen.. Want vrienden/familie vinden het zielig en snappen niet dat ik me dit zelf aan doe en niet gewoon dat beertje geef zodat ik ook verder kan slapen.. maar zij hebben makkelijk praten! Ik heb over een paar weken weer een kleintje die om de 3 uur de fles moet.. dus het helpt niet echt dat hun zeggen dat het zielig is dat ik hem laat huilen. voor hun is het huilen.. terwijl ik duidelijk maak dat hij gewoon zeurt en dus niets ergs is..maargoed.. ik ga maar wat slapen..truste allemaal
Goede morgen het ging zoals verwacht, hij heeft alleen nu niet een paar uur aan een stuk gehuild maar 3 x een uurtje.. om half 1 en om 2 uur en later om 4 uur weer.. dus goed of niet goed teken? Ik ga hem net goedemorgen wensen en hij had zijn beertje en tutje gewoon bij zich..
Ik denk een goed teken want hij onderbreekt het 'patroon' wel door toch blijkbaar in slaap te vallen. En ja voor mij was het een werkdag dus dan ben ik vroeg wakker.
Goede morgen! Weer een nachtje verder en het ging super! Heb hem in totaal maar 5 minuten gehoord! en ook nog is zonder zijn beertje, want doe waren we vergeten bij de verloskunige dus hij moest vanacht zonder.. pff hij heeft t wel volgehouden tot half 10 en daarna in slaap gevallen. Normaal ligt hij 7 uur te slapen.. Ik dacht ojee dat wordt wat vanacht maar nee hoor.. ging super.. hoop vanacht ook hihi.. het is toch de moeite waard geweest haha..
Jeeeeejj vannacht weer super gegaan! Denk dat het ons gelukt is! Totaal niks gehoord en werdt pas netjes rond half 8 wakker.. zal het nu afgelopen zijn? Ben echt trots dat ik het volgehouden heb hahaha Al durf ik het nog niet te hard te roepen haha.. maar toch super super super!