Wij gaan hopelijk in de kerstvakantie tussen kerst en oud en nieuw een paar dagen richting Willingen of Winterberg als er sneeuw ligt. Niet echt om te skieën, maar wel lekker rodelen, sneeuwwandelen, schaatsen, dat soort dingen. Mijn man gaat waarschijnlijk nog wel een middagje boarden en misschien laten we de kinderen een proeflesje doen om te kijken of ze het leuk vinden. Ik ben al 8 jaar niet meer op wintersport geweest, mijn man gaat wel elk jaar met vrienden. Met het gezin naar Oostenrijk vinden we gewoon te duur, huisje, les, passen, materiaal. Voor dat geld kunnen we 3x zo lang op andere soorten vakanties.
Wij gaan in de voorjaarsvakantie zuid-midden, dus een dure week. Met 4 personen, familiekamer met 2 slaapkamers in een 3* hotel met HP aan de gondel en de skipassen voor 2000,-. De skipassen kosten normaliter 280 euro pp. Geboekt via vrijuit. Het eten op de pistes, restaurants e.d. is in Zwitserland vrij prijzig. Vandaar dat we Hp geboekt hebben. Dan nemen we tussen de middag een eenvoudig broodje. 8 euro voor een cappuccino is vrij normaal.
Wow! Dat is inderdaad een mooie prijs zeg! Ik was al trots op mezelf dat ik een mooie reis gevonden had 1500 incl skipassen, een apartement aan de piste. Dus hier komt het eten nog bij. Dit zal waarschijnlijk 'gewoon' in het app eten zijn tussen de middag, na dochter haar skiles en 's avonds kook ik gewoon in het app. Zou graag buiten de deur eten, maar ik denk dat dat niet gaat lukken met N na het skien. Denk dat haar bedtijd 18 uur zal worden ipv 19 uur. En wij gaan in de kerstvakantie.
Dat hebben we vorig jaar ook ervaren met alle kleintjes. Die waren 'gaar' na een intensieve dag in de buitenlucht. Toen hadden we een groot chalet met z'n allen. Dus de ene avond koken en de andere avond lekker uit eten. Vaak namen we een uitgebreide warme lunch op de piste en in de avond een soepje of broodje knak. We hopen dat ze dit jaar een uurtje langer op kunnen blijven Skilessen voor de kids zijn overigens goed geregeld qua tijd. Ze hebben les van 10 tot 13u. Dus geen gehaast tussen de middag om ze weer tijdig terug in het klasje te krijgen. Gewoon de hele middag de tijd aan jezelf hebben. Heerlijk!
Wij hebben net geboekt! Gaan naar Val Thorens met 10 volwassenen en 7 kindjes. In een prive chalet direct aan de piste in ludiek al het eten en skipassen. Helemaal blij mee, nu al zoveel zin in! N gaat voor het eerst in een klasje dit jaar, is dan 3 jaar en een paar maanden!
Super Boommm! Ik heb daar vroeger les gegeven. Zo'n mooi gebied daar! Was wel erg gevaarlijk voor onbevreesde Kamikazes zoals ik (vroeger was). Super apres ski daar net boven het dal! Complete house party's met dj's en al. (Ook leuk voor kindjes trouwens). Let je wel op daar dat je kindje in een klein klasje komt met nl sprekende leraren! Bij grotere kindjes kunnen de klasjes daar nogal groot worden. (Waar mijn angst vandaan komt om mijn kind bij een vreemde juf achter te laten). Maar met 3 gaan ze de 'echte' piste toch nog niet op?
Wat leuk! Heb er ook nu al zoveel zin in! Ook in het apres skiën! Nemen oppas mee, haha. Mijn kindjes spreken en verstaan ook Engels Klasje heeft volgens mij 5-10 kindjes en het is een soort peuterspeelzaal. Ze gaan niet de piste op inderdaad, maar kleine heuveltjes af en slalommen etc.
Ik neem haar tussen mijn benen en leer het mijn man ook aan, maar ik hoop dat ze heel snel leert te volgen Im Flug dan kunnen we echt de groene/blauwe pistes gaan doen.
Leuk topic! Wij gaan in de voorjaarsvakantie weer op wintersport. Een jaar overgeslagen ivm mn 6e zwangerschap. Ben heel benieuwd hoe t zal gaan. De laatste keer heeft m'n man een ernstig skiongeluk gehad. Z'n been op 6 plaatsen gebroken. Daar geopereerd, met een gipsvlucht naar huis en thuis nog 4 maanden gerevalideerd. Hij gaat niet meer skiën. 5 van de 6 kinderen skiën. De oudste 3 allemaal al meer als 10 jaar. Die gaan mij dus voorbij... We skiën altijd in Zwitserland, bij de Aletschgletsjer. (Bellalp) We huren altijd een groot vrijstaand chalet aan de piste.
Ik neem ze pas mee als ze met t klasje de piste op zijn geweest. Dan laat ik ze voor me of achter me skiën. De oudste 3 gingen voor hun 4e op les en gingen vanaf de 3e dag al met de juf de piste op. Dit jaar gaan de 4e en 5e voor t eerst op les. Ben benieuwd..
Wij gebruiken voor de jongste wel eens een tuigje! Dan moeten ze het namelijk meer zelf doen. Anders hangen ze zo... moeilijk uit te leggen.
Zijn er hier ook snowboarders? Mijn man en ik allebei en ik verwacht dat onze jongens dit jaar voor het eerst 's middags met ons de berg op kunnen, op ski's. Ik zou dus echt niet weten hoe ik dat dan moet begeleiden
Vrienden van ons snowboarden ook, de kinderen skiën. Echter de oudste dochter gaat komend jaar voor het eerst snowboarden. Zij hebben de kinderen gewoon op skiles gedaan, zodra zij goed konden remmen en bochten maken in pflug, namen ze de kinderen mee de piste op. Ook hebben zij een tuigje gebruikt voor de jongste, dat is goed mogelijk als je zelf snowboard.
Ik heb nooit een tuigje overwogen, maar heb er eens naar gekeken... ik denk dat ik het er ook eens met mijn man over ga hebben. Ziet er handig uit, hebben kinderen ook meer het idee dat ze het 'zelluf' doen?
Wij gaan in februari naar Niseko, Japan! Is een prachtig gebied met geweldige poeder sneeuw. Heel populair onder de niet-Japanners ook dus een leuke mix aan mensen om mee op te trekken. De kinderen krijgen les in het Engels, meestal van Australische instructeurs (yum!) Wij gaan in ons eigen huisje zitten en krijgen nog wat vrienden op bezoek. Erg veel zin in! ⛷
Wij gaan wel op wintersport maar ik kan een jaartje niet skiën en apres skiën! Jullie daar ook ervaring mee? Gelukkig een gebied met veel leuke tentjes waar ik met de gondel kan komen, en een hotel met spa! Maar... m'n ski jas en ski broek passen natuurlijk niet. Bestaan er überhaupt positie ski broeken? Want moet het wel lekker warm hebben....
Ik ben nog nooit positiebroeken tegengekomen, kan je niet gewoon een grotere maat nemen? Eventueel met een extender... zou iig eens bij scapino of C&A shoppen voor goedkope skibroeken.