Wintersport topic

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Boommm, 10 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Is CenterParcs Hochsauerland iets?

2. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Ja hoor. Kan makkelijk! Alleen niet in april/mei. Buiten de schoolvakanties in Frankrijk heb je dit hoor. Kijk eens op sunweb en dan naar plaatsen als Risoul, Jou de Loupe en Les Orres.
    Mijn neefjes zitten nu in zo’n gebied, per persoon €290 incl skipas, appartement en busreis. (Wel een 6-daagae skipas, 2 dagen kun je bijkopen). Met een busreis vertrek je wel op vrijdagavond en zondagmorgen kom je terug.
    Wel veel zon ook in deze gebieden :)

3. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
  4. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Thanks! Het ging eigenlijk om een speciale datum. Maar dan is er dus sowieso niets meer haha. Dan maakt een andere datum minder uit. Je kunt wel merken dat ik een complete leek ben. Door jullie kan ik wat gerichter zoeken!

5. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.912
    113
    Vrouw
    Ik verbaas me wel over die prijzen, goedkoop! Is Frankrijk goedkoper dan Oostenrijk? Wij gaan altijd naar Oostenrijk in de voorjaarsvakantie (kassa!). Onze week skiën is duurder dan 3 weken zomervakantie :rolleyes:

Youtan vindt dit leuk.
  6. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Ligt eraan hoe je boekt en waar je naartoe gaat, maar Frankrijk is vask goedkoper inderdaad dan Oostenrijk. Pistes zijn breder en het is (meestal) rustiger. Boodschappen in de bergdorpjes zijn schreeuwend duur! En je hebt er geen Oostenrijkse apres-ski. Wij gaan idd naar Frankrijk voor de prijs en omdat je met de kerst sneeuwzekerder bent dan Oostenrijk.
    Maar ook voor aankomend jaar kijken wij naar Oostenrijk, want die gezelligheid is toch wel erg leuk hoor.

Afgelopen kerst zaten wij voor €1600 in een 5* appartement op de piste, incl 8 daagse skipas en de bus.
    We kijken nu (alweer ;)) voor volgend jaar krokusvakantie en dan komen we uit op €2400. Wij boeken wel vaak al in mei/juni dan is er nog volop keus en ook de giedkopere reizen zijn er dan nog.

(Wij gaan heel veel op vakantie, dus we worden/zijn er wel goed in om dat zo goedkoop mogelijk te doen)

7. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.912
    113
    Vrouw
    Haha, wij hebben ook al bijna weer geboekt voor 2019. Komt ook doordat we met 17 man gaan en willen graag in 1 huis en dat in de voorjaarsvakantie en dan niet elke keer naar dezelfde plek. Het is elk jaar dus weer een hele zoektocht!
    Ik heb weleens gekeken naar grote vakantiehuizen in Frankrijk, maar die kan ik nauwelijks vinden. Heb jij wellicht nog tips of sites?

8. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Nou wij maken er ook een sport van om t goedkoop te doen hoor, moet je soms wel wat concessies doen.
    Nu een appartement in de voorjaarsvakantie voor 4 volwassenen en 2 kinderen (3 slaapkamers) voor nog geen €600. Wel bijna 2 km van de piste af. (Komen nog wel skipassen, vervoer en les voor m'n dochter bij)

Youtan vindt dit leuk.
  9. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Wij hebben in Frankrijk ook nooit een groot vrijstaand chalet gevonden. Dat willen wij toch wel erg graag en dan ook aan de piste.
    Wij gaan dus altijd naar t zelfde dorp (en vaak ook chalet) in Zwitserland.

10. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Wij gaan ook altijd voor de prijzen naar Frankrijk op wintersport. Tot nu toe zijn we dan nog wel buiten het seizoen geweest. Val Fréjus, Les Orres, Superdevoley, st François Longchamp. Allemaal de moeite waard om daar eens een blik op te werpen. Helaas zijn de accomodaties voor onze begrippen wel altijd aan de krappe/kleine kant. Maar aan de andere kant, denk wij zo, we zijn toch meer buiten op de pistes dan dat we binnen zitten. Wij zijn meestal tussen de 210 en 240 euro p.p. kwijt. Dit incl skipas voor 6 dagen. En tot nu toe hebben we alleen accomodaties aan de pistes of bijna aan de pistes gehad. Boodschappen in de lokale supermarkten zijn prijzig inderdaad, daarom nemen wij meestal de dure dingen vanuit NL mee. Zoals kaas, beleg, vlees etc.

Voor de sfeer en apres ski mogelijkheden moet je niet in deze dorpjes zijn en zou je juist wel in Oostenrijk moeten gaan zoeken.

Tips voor Oostenrijk: Berwang, Heiligenblut of Mallnitz.

11. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Wij zitten trouwens wel in Oostenrijk, altijd gebied van minimaal 100km (voorheen groter, maar met kids is dat toch anders)

12. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hoeveel dagen les nemen jullie voor je kinderen?

13. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Gewoon de hele week, in Zwitserland (ma-vr)is t van 10 tot 1 en smiddags lekker vrij. Dan neem ik ze zelf mee de piste op.
    Mijn oudsten (zijn nu 14, 12 en 11) en die hebben alle drie 8 jaar een hele week les gehad. In Oostenrijk was dat de hele dag, dat vonden ze niet zo leuk en ik eigenlijk ook niet. Dan heb je niet echt tijd om zelf met ze te skiën.
    Oudste 3 gaan dit jaar voor t eerst niet meer op les

14. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    De afgelopen twee jaar heeft ze zes dagen per week les gehad. Ik denk dat we volgend jaar kiezen voor 4 dagen les, omdat ik het zo leuk vind dat ze nu ook met ons mee kan.

15. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Is t in Frankrijk ook hele dagen les?
    Je kind meenemen de piste op is echt heel leuk!
    De oudste 4 waren binnen 2 dagen al van t kinderland af, dus die kon ik zo meenemen. Geweldig!
    Kind 5 gaat dit jaar voor t eerst op les, ik ben benieuwd.. .

16. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Tja 6 dagen lijkt me zo lang; ik vind het ook wel leuk om d’r zelf nog even mee te nemen. Wij gaan wel in Oostenrijk met z’n allen lunchen. Ik dacht 4 dagen te doen. Maar ja donderdag is de wedstrijd waar ze ook mee mogen doen als ze die dag geen les hebben en vrijdag de prijsuitreiking, dus dan moet je daar ook weer rekening mee houden.
    Het is de eerste keer dat ze in de sneeuw skiet, maar ze volgt nu wel een cursus van 10 lessen in NL op een rollerbaan.

17. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

6 dagen hebben wij nooit gedaan. Alleen van ma-vr.
    Die wedstrijd en prijsuitreiking is echt wel een soort hoogtepunt voor ze.
    Fijn dat je gezamenlijk kunt lunchen. Soms ben je verplicht om ze bij de skischool te laten.
    Ons chalet ligt aan de piste, dus wij lunchen gewoon 'thuis'. ;)

18. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij kunnen kiezen met of zonder middageten, maar doen dus zonder.

19. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Dat is beter ja.
    Misschien kan je in die pauze dan nog even met dr gaan skiën.
    Dat deden wij ook in Oostenrijk.

20. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar zolang is dat ook weer niet geloof ik. Ik dacht 1,5 uur.

Deel Deze Pagina