Wintersport topic

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Boommm, 10 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    In Frankrijk is het een dagdeel. Dus mijn dochter zat van 10-12:30 op les. Daarna gingen we lunchen in het huisje en even relaxen en dan om 13:30/14:00 gingen we nog skien. De laatste dag heeft ze van 10 tot 15 geskied met ons. Chocolademelk met slagroom en lunchen met patat en worst, ze vond deze dag echt een hoogtepunt.
    Wij hebben wel bewust gekozen voor 6 dagen les hoor. Even investeren en volgend jaar kan ze al veel met ons mee.

Wij kijken volgend jaar naar Westendorf, maar ik begrijp dat het daar 2x2 uur per dag is. Dus dan vind ik 4 dagen wel genoeg.

2. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Onze dochter is nog maar 3, dus max 2 uurtjes per dag, nog even kijken of we zondag of maandag beginnen. Als ze t leuk vindt t/m vrijdag.

3. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Onze oudste zoon van 7 heeft nu voor de 3e keer eerst een indoor skicursus, voorafgaand aan de skivakantie.
    Vorig jaar heeft hij 5x een dagdeel skiles gehad in Zwitserland, hoe lang dat duurt is afhankelijk van het aantal deelnemende kinderen. Hij was 1x de enige tijdens de les en dan is 1,5 uur lang genoeg. Als ze met eengroter clubje zijn, gaan ze ongeveer 2,5 uur op pad.

Hij gaat komende vakantie nog wel een paar keer op les, maar geen 5 dagen meer. Hij leert er ook heel veel van door lekker met ons op pad te gaan.

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik zou wel kijken voor een gletschergebied. Wij zijn ooit in de meivakantie wezen skieen op de pitztaler gletsjer. Dat ging nog prima. Alleen de dalafdaling was wel dicht en in het dal lag totaal geen sneeuw meer. Voor jou en je zoontje is er dan niet zoveel wintersporterigs aan.

5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij zijn nu in de kerstvakantie geweest. Kinderen hadden 5 dagen les, incl overblijven. Ze zaten in verschillende groepen en lunchten ook niet op dezelfde plek altijd. Ze ophalen, verzamelen, samen eten en weer op de juiste plek terugbrengen was niet haalbaar voor ons.

Ze waren wel allemaal absoluut beginner masr na een week ging het echt al best goed. Oudste heeft met zijn klasje ook op echte pistes geskied. Middelste heeft dat na de laatste les nog met mijn man samen gedaan. Jongste durfde hij niet mee te nemen en omdat mijn oudste te moe was, moest de jongste ook bij mij blijven. Hij heeft in de lessen wel op een simpele korte maar echte piste geskied. Ze kunnen niet wachtem tot we weer gaan. Misschien in februari nog een lang weekend Sauerland.

Wij waren op zich relatief goedkoop uit. 500 voor 3 skipassen, jongste 2 waren gratis. 300 voor de camping (we waren met de camper), 200 materiaalhuur (kinderen gratis), 750 voor 3 kinderen 5 dagen les incl lunch en overblijven. Als je het gebied handig uitzoekt kunnen veel dingen goedkoop of gratis zijn voor kinderen. Alleen lessen zijn overal peperduur.

6. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Wij gaan in de voorjaarsvakantie, naar de zugspitze arena, plaatsje Ehrwald.
    Oudste zoon (5) gaat daar al 2 jaar naar skiles, dit jaar dus zijn 3e jaar. Helaas nu precies tijdens de lunch, maar als je niet aan vakanties vast zit, dan kan t gewoon in de ochtenden.
    Is geen groot gebied maar wij vermaken ons prima. Zijn wel ervaren skiërs, dus zelfs dan.

7. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Via instagram een skipas gewonnen :D.

(Wel maar voor 1 dag, maar toch leuk)

Brondy vindt dit leuk.
  8. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Dat is leuk!
    Je kan ook 2 vliegtickets winnen voor Zwitserland zag ik ergens voorbij komen. Zou ook leuk zijn.

9. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Leuk meegenomen zeg!

10. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Even vraagje, iemand ervaring met lessen op een borstelbaan met kleine kinderen?
    k twijfel een beetje, is vallen niet te pijnlijk daar? Wil niet dat ze er door afschrikt, maar lijkt me wel leuk om vast een x te proberen.

11. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Onze dochter doet dit nu. In december begonnen, 10 keer 1 uur. Ze heeft al veel geleerd en ik denk dat het straks in de sneeuw makkelijker gaat. Dat glijdt toch beter

12. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Een is t vallen niet al te pijnlijk?

13. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Nee, ze gaat ook niet hard en de band gaat ook niet hard

14. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Oké, nou we gaan t zaterdag een x proberen, in ben benieuwd.

15. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Onze oudste zoon heeft nu zijn derde skicursus op een rollerband. Vallen is niet pijnlijk, de baan is best zacht en veert mee. Ook gaat de baan vrij langzaam (afhankelijk van het niveau) en de skileraar zet de baan gelijk stil bij een valpartij.

16. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
  17. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Oké maar dit is een borstelbaan (van die matten) geen rollerbaan, maar zal vast goed komen.

18. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Daar heb ik zelf wel eens op geskied, die zijn ook zacht, een beetje als een spons. Wel vochtig, dus als je valt heb je een natte broek.

19. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Mn zoontje is pas wezen tuben (in zo'n band) op een borstelbaan. Daar werd ook geskied. Het was best zacht materiaal En veerde ook wel behoorlijk mee.

20. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Oké bedankt allemaal, maar gewoon proberen, ze heeft er zin in dus we gaan zien of ze t leuk vindt.

Deel Deze Pagina