Wintersport

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door megamuts, 25 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. megamuts

megamuts Actief lid

24 mrt 2007
    255
    0
    0
    Wij gaan zaterdag naar Oostenrijk heb er erg veel zin in en ben zeer benieuwd hoe het zal gaan met ons manneke, maar nu heb ik al een tijdje een brilletje van babybanz of zoiets maar die houd hij niet op heb het een paar x geprobeerd om te wennen maar hij trekt hem steeds af.
    Heeft er iemand tips want de sneeuw is zo fel en hun oogjes zijn nog erg gevoelig.

Alvast bedankt..

2. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.082
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Pet of zonneklep?

3. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    En, hoe is het gegaan?

Ik ben wel benieuwd, omdat wij deze maand met de uk naar Oostenrijk gaan. Hoe heb je het opgelost met de bril? Ik hem nl. hetzelfde probleem.

En heb je verder nog sneeuw+ukkie-tips? :)

4. megamuts

megamuts Actief lid

24 mrt 2007
    255
    0
    0
    Nou hij heeft geen bril opgehouden. Had er daar nog 1 gekocht met buigbare pootjes maar dit zat ook niet fijn bij hem. Heb hem zoveel mogelijk in de schaduw laten zitten. Of de zonneklep van de wandelwagen gebruikt. De zonnebril zit ook helemaal niet lekker als ze een muts op hebben duwt de muts de bril scheef als ze bewegen met hun hoofdje. En die babybanz bril zit nergens na hij krijgt zijn ogen niet eens open zo dicht zit die op zijn ogen.

Ik weet niet wat voor een wandelwagen je hebt maar een buggy raad ik je af, wij hadden onze Quinny buzz mee was op zich wel fijn maar die heeft voor 2 kleine wieltjes dat liep niet zo fijn in de sneeuw. Met lucht banden loopt het veel fijner in de sneeuw. En houd gewoon het ritme van je kindje aan heb ik ook gedaan, alleen moest hij erg wennen hij heeft ´s nachts steeds tussen ons in gelegen (wilde niet dat iedereen in het hele appartementen complex wakker werd :) )
    Overdag sliep hij erg goed alleen ´s nachts niet. Misschien ook omdat hij zich nu erg snel aan het ontwikkelen is hij praat nu steeds meer en staat wat vaker alleen!

Groetjes en veel plezier

5. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    Hoi,

dank voor je reactie.

Mag ik vragen wat jouw kleintje voor kleren aan had in de wagen? Ik zit te denken aan warme trui, shirtje met lange mouw en romper met korte mouw. Is dat te warm?

Op internet gaat iedereen blijkbaar uit van zonnig weer op de wintersport, maar mijn ervaring in deze tijd van het jaar is dat het best -10 kan zijn.

Wij hebben trouwens een driewielwagen. Ben benieuwd of dat gaat.

6. megamuts

megamuts Actief lid

24 mrt 2007
    255
    0
    0
    Ik had hem soms in een skibroek met ski-jas en daaronder een rompertje met een tshirt met lange mouwen. De skibroek was wel helemaal van fleece aan de binnenkant. En als we gingen wandelen had ik hem met gewone kleren en een ski-jas in een voeten zak.
    Moet wel zeggen dat Revi het snel warm heeft.

Groetjes...

7. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Ik zou hem gewoon zijn winterkleertjes (rompertje, broekje, trui) aandoen en dan in plaats van een jas een skipakje erover doen. Muts, sjaal en wantjes en wrame schoenen (snowboots) en klaar! Zo heb ik het ook gedaan. Je blijft sowieso geen eeuwigheid buiten met zo'n ukkie.

8. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    Dank nog voor de tips! Klopt van die kleren, zo hebben wij het ook aangepakt.

De tip die ikzelf nog kan toevoegen: neem iets meer tegen verkoudheid. Wij hadden Luuf bij ons, een soort Dampo voor baby's. De kans op verkoudheid is bij kleintjes heel groot hoog in de bergen. Ons kwam het in elk geval van pas.

Deel Deze Pagina