Komend voorjaar willen we graag weer eens op vakantie.. Het liefst zon,zee, strand.. We hebben één van de bovenstaande oorden in gedachten8). Maar welke is het meest geschikt met een klein kindje? We hebben 1 zoontje en is dan ongeveer 1 jaar. We zijn in alle drie nog nooit geweest, wel vaker gevlogen en ook naar verre bestemmingen maar dit was toen we nog met zijn 2-en waren. Hebben jullie ook goede ervaringen met hotels op deze bestemmingen met kleine kinderen? All inclusive vinden we ook prettig, maar niet een must. Ook rekening houdend met een niet al te lange transfer vanaf het vliegveld. Jullie ervaringen zijn van harte welkom!!
Kan niet anders zeggen dan Turkije!! Ben een beetje bevooroordeeld, ben met een turk getrouwd. Maar wat ik in turkije erg leuk vind is dat de mensen wat daar werken ook heel erg begaan zijn met kinderen, en ze alles zullen doen om je te helpen ook ivm voedingen of flesjes die gewarmd moeten worden. Aangezien je zegt ook met de transfer rekening te houden zou ik zeggen antalya( 20 minuten) of kemer.( 1 uur max) Kemer heeft veel mooie all in hotels ook voor niet zoveel geld. Antalya is een grote stad en als je eens wil winkelen vind je er ook leuke dingen voor je zoontje. Heel veel succes met jullie keuze! groetjes elif
Alle bovenstaande bestemmingen hebben wel wat en zijn geschikt voor kinderen. Het meest zonzeker in het voorjaar ben je als je naar Tenerife gaat, maar het grootste voordeel vind ik dat Menorca maar 2 uurtjes vliegen is....
Ik weet niet wanneer in het voorjaar jullie willen gaan, maar Turkije is minstens zo zonzeker als Tenerife als je in of na april gaat, zeker als je dan dus westelijk gaat (Antalya en omgeving). Ik heb in Alanya al vaak zat boven de 30 graden gehad in mei, echt héérlijk. Ik ben net als Elif bevooroordeeld maar Turkije is echt een heerlijk vakantieland en ik vond de Canarische eilanden minder. Menorca ben ik niet bekend. Maar zeker met een kleintje zou ik een fijn hotel zoeken, zwembad, strand, helemaal goed. Het enige waar ik nog op zou letten in Turkije is dat sommige hotels heel ver van de dichtsbijzijnde stad liggen (mits je naar de stad wil in je vakantie natuurlijk). Belek ligt op een half uur van het vliegveld en is een heel rustig plaatsje met veel grote resorts.
Het ligt eraan wanneer je in het voorjaar wil gaan (maart of juni is nogal een verschil) want op Menorca kan het in het vroege voorjaar nog best koud zijn. De winters zijn op de Balearen tegenwoordig ook erg koud en het vriest er ook regelmatig. Menorca is eigenlijk pas vanaf mei leuk voor een zonvakantie. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar dat weet je natuurlijk nooit vantevoren.
Balearen wordt uberhaubt in de meeste reisgidsen aangeboden vanaf April (zomerseizoen). Het is namelijk geen winterzonbestemming. Als je vanaf de periode oktober-jan-mei op vakantie wilt gaan en je wilt een zonzekere bestemming adviseren wij altijd bij mij op het reisbureau, Egypte of de Canarische eilanden. Als je vanaf de periode juni t/m september kun je ook prima binnen het Middelands zeegebied pakken... Dan zijn de balearen een ideale bestemming, met name Menorca is een echte kindvriendelijke bestemming. Verwacht natuurlijk nog niet teveel kindvriendelijkheid (lees: miniclubs e.d) voor een kindje van 1 jaar. Ik denk dat je dan vooral moet denken aan bv. een kinderbadje oid. En natuurlijk het personeel, maar dat blijft altijd afwachten Veel plezier met het zoeken naar een leuke vakantie.. De meeste brochures komen ongeveer uit in December (misschien dit jaar iets eerder), dit wanneer je iets zoekt voor de periode vanaf april/mei... De periode t/m maart kun je vinden in de wintergidsen. Deze liggen op dit moment al in de schappen. Wanneer je precies weet wat je wilt kunnen er wel altijd voorreserveringen gemaakt worden voor de zomer (april t/m okt). Net voordat de gidsen binnenkomen krijgt het betreffende reisbureau de prijs voor jouw reis door en kun je vrijblijvend beslissen of jij de reis wilt boeken of niet.... veel plezier!!! Gr. Chantal
Bedankt voor alle reacties, hier hebben we wat aan! Maar het blijft moeilijk kiezen... We zijn al wat aan het zoeken op internet. In eerste instantie wilden we begin maart, maar dat lijkt toch wat vroeg in het seizoen zo te lezen (behalve misschien voor can. eilanden). Het voordeel van Menorca lijkt me de korte vliegduur. En als ik moet kiezen tussen Tenerife of Turkije, zou ik Turkije wel eens willen proberen,na jullie positieve reacties. Maar ik vraag me af of het met zo'n kleintje niet te ver vliegen is? Hebben jullie daar ervaring mee? Wat zou voor Turkije een goede periode zijn voor ons? En dan bedoel ik met een kleintje, dus nog niet te heet zoals augustus, buiten de drukte om dus niet in schoolvakanties? Welke periode is het nog niet heel druk, april of mei ofzo? En een lekkere temp.?
Ja zeker april of mei, vanaf juni wordt het al snel echt goed heet en in april en mei koelt het nog lekker af in de avonden. Of het te ver vliegen is kan ik je (nog) niet vertellen, maar het valt wel mee hoor, het is 3,5 uur vliegen naar Antalya, de Canarische eilanden is verder weg. Iemand zei nog dat je pas vanaf juni zonzeker bent in Turkije, maar zoals ik al zei, dat is echt niet waar....Het seizoen begint in Turkije eind april en dan heb je echt wel zongarantie hoor...Ik heb er nog nooit regen meegemaakt, oh ja wel, 1 keer in november....En dan ben ik al 15 keer in Turkije geweest de afgelopen jaren in zo ongeveer alle maanden van het jaar. Dus maak je daarover geen zorgen.
Daar wil ik toch even op inhaken hoor.. Vorig jaar met de meivakantie naar de Turkse Riviera geweest (is het zonzekerst) maar heel veel dagen regen gehad.. Is dus geen zonzekere periode...
ja maar dat was ook heeeeeeeeeel zelden. De turken zelf waren er verbaasd over. De overstromingen pas in istanbul dan dat is nog nooit gebeurd in september, regenseizoen begint pas weer in november.
Ik weet niet waar je geweest bent, maar in de regio Alanya is het echt heel zonzeker, ook in die tijd. Ja, het kan natuurlijk altijd regenen, dat is overal zo.
Het voordeel van Menorca is idd dat het maar 2 uurtjes vliegen is! Wij zijn vorig jaar met ons dochtertje van toenn 10 maanden naar Mallorca geweest...Alcudia ligt aan de noordkust en is heerlijk rustig. All Inclusive hotel Alcudia Gardens. Dit jaar zijn we naar Zakynthos geweest (Griekenland) en dat was ook nog geen 3 uur vliegen, dus misschien is dat nog een optie? Weer AI, nu Hotel Galaxy, erg kindvriendelijk, is van KidsWOrld. SUcces en veel voorpret!
Elif, eylem, chantal: heb gelezen op internet over Lara bij Antalya. Zijn jullie hier al eens geweest? Het lijkt lekker dichtbij het vliegveld... De resorts hier zien er ook goed uit met over het algemeen goede recenties op zoover. Mamanama: ja Mallorca kan natuurlijk ook, ben hier ooit geweest alleen dan op de zuidkant van het eiland, hoe ver is het van het vliegveld naar alcudia? Hoe was de all inclusive hier? En hoe was dit in Griekenland, hoelang was hier ongeveer de transfer? Dit omdat ik het niet zo zie zitten om na enige uren op schiphol, vliegreis, aankomst luchthaven, koffers halen en dan nog uren in de bus met een kleintje die dan waarschijnlijk moe en jengelig is (hoop ik niet trouwens)..Het liefst hebben we een zo kort mogelijke transfer van +/- 30 min. als dat mogelijk is.
miba lara is een heel mooi deel van antalya, je hebt er ook veel mooie resorts. En je zit rond de 12 km van het centrum. Wel echt eens een keer heen gaan, heel leuk te shoppen. het lara strand is ook heel erg mooi!
Mocht je toch kiezen voor Menoca (idd. niet te vroeg in het voorjaag aan ivm temperatuur), weet ik nog een hele leuke, superkindvriendlijke accommodatie. PB me maar als je interesse hebt!
Zal kiezen voor Turkije, ben zelf al 5 keer in Turkije geweest vind het daar gewoon heerlijk. Ook met een baby van 5 maanden en daarna was me dochter 1,5 jaar toen we gingen. Heb het allebei perfect ervaren. Vliegen ging perfect, is 4 uurtjes vliegen ongeveer en zal het zo weer doen. Ik raad alleen niet aan om naar Alanya te gaan. Het is er wel altijd lekker warm maar vind het zo groot nadeel dat het vanaf het vliegveld vaak ongeveer 2 a 3 uur nog in een bus zitten is. Maar verder vind ik Turkije echt een land om tot rust te komen. Wel goed zoeken naar een goed hotel, want zitten wel veel slechte hotels ook. Zelf gelukkig nooit een echt slecht hotel mee gemaakt maar wel ervaringen van andere
ik zou ook naar turkije gaan ben dan wel ook bevoordeeld ,maar het is gewoon een heerlijk land vriendelijke service en vooral hebben ze daar nog respect voor de medemens en zijn heel lief voor de kids en wat betreft het vliegen,die 4 uurtjes zijn zo om hoor 8)
Alcudia heeft een transfertijd van ong. een uur op Mallorca. Op Zakynthos (Griekenland) was de transfertijd nog geen kwartier!
Menorca is super kindvriendelijk, we zijn er vorig jaar geweest, en volgend jaar gaan we er weer heen.