wintersport

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door brigitte22, 21 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    Hoi kom ik nog weer met een vraagje. Wij willen waarschijnlijk de eerste week van maart nog een weekje naar de sneeuw toe. Maar nu vroeg ik me af of ik dan eventueel ook zou mogen skien als ik in de tussentijd wellicht zwanger zou worden....

Heb namelijk wel gelezen dat je beter niet boven 2000 meter kunt komen ivm de zuurstof... Maar wij skien altijd tussen 2000 en 2800 meter..... vandaar dat ik het me afvraag..... en het skien zelf.. zou dat kwaad kunnen?

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi Brigitte,

Er word inderdaad geadviseerd niet boven de 2000 meter uittegaan.
    Kijk hoe je je zelf voelt en luister goed naar je lichaam.
    Skieen is wel een gevaarlijke sport, ook al kun je heel goed skieen iemand anders op de berg kan heel onervaren zijn. De kans op vallen en dat je dan iets in je buik zou krijgen is aanwezig. Het is ook afhankelijk van hoever je dan evt bent. Bij 8 weken zwangerschap zit je baarmoeder nog veilig achter je schaambeen maar daarna komt het er boven uit.

Uiteindelijk is de keus voor jezelf.
    Groetjes Imke

3. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    Bedankt voor je antwoord... we gaan gewoon de boel regelen... voor hetzelfde geld ben ik dan nog niet zwanger en als het wel zo is dan zien we dan wel weer verder.....

Die grens van 2000 meter heeft inderdaad te maken met het zuurstofgehalte?

4. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi Brigitte,

Ja heeft inderdaad temaken met het zuurtstof gehalte, hoe hoger je komt hoe sneller jezelf ook buiten adem bent. Maar met skieen blijf je maar even op die hoogte en ga je snel weer naar beneden. Daarom luister naar lijf! die geeft aan hoe het gaat!

Groetjes Imke

5. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    Dank je wel voor je antwoorden. Eerst maar eens zien of ik dan zwanger ben.... en zo ja dan ga ik lekker mee om te relaxen.. en anders kan ik lekker skien.... we zien het wel

Deel Deze Pagina