Wintersport!

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Feye, 6 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    De eerste keer dat wij met onze dochter gingen was zij vier jaar. We zijn toen idd gestart met één dag (in Frankrijk was dat van 9:30 tot 12:30.
    Ze vond het gelijk leuk en we hebben toen 5 dagen erbij geboekt. Ik was wel al met haar in De Uithof geweest, indoor skibaan en daar werd ze ook blij van. Misschien kan je daar eens een beginnerslesje met de kinderen doen? Ik gaf zelf skiles, dus dat was voor mij makkelijk. Op de berg luistert ze niet naar mij, vandaar wel gewoon les in een klasje.
     
  2. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.058
    3.527
    113
    Vrouw
    Nou ik heb dus met de oudste al met 3 jaar een lesje in Oostenrijk gedaan (na een half uur huilen gestopt), met 4 jaar even niks gedaan, afgelopen jaar met 5 jaar 1uur geoefend bij Snowworld (vond hij leuk), paar weken later in Oostenrijk in een klasje was geen succes (was ook heel druk en chaotisch).
    Nu gaat hij in januari op zo'n rolbaan, 6x een les, maar ik denk dat ik daarvoor al de lessen moet reserveren in de voorjaarsvakantie...
    De jongste stond afgelopen jaar met 2 jaar een uurtje in snowworld op de latten. Dat ging heel goed, kent geen angst dus gewoon gaan. Paar weken later in Oostenrijk vond hij het na 1x de babyweide af wel klaar en was het huilen... Hij is natuurlijk nog wel jong, moet nog 4 worden voor we weer gaan skiën. De rolbaan doen ze pas vanaf 5 jaar, dus daar kan hij niet oefenen. En ik vind die skibanen voor ons zo'n eind rijden (overijssel) en knetterdruk in de weekenden... Of valt dat bij de Uithof wel mee?
     
  3. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    @Feye De Uithof is in Den Haag, dus ver rijden voor jullie hoor...

    Ik ga altijd op vrijdagmiddag, om 12:30 en dan is het rustig. Geen idee hoe het op zaterdag is, maar dan geven ze wel lessen, dat zal best druk zijn.
     
  4. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.058
    3.527
    113
    Vrouw
    Oh ik dacht Utrecht, haha.
    Afgelopen jaar in Zoetermeer geweest. Buiten de weekenden is helaas bijna geen optie voor ons.
     
  5. cw26

    cw26 Fanatiek lid

    6 mrt 2015
    1.008
    290
    83
    Ja we hebben ze 6 dgn op les gehad en ook van te voren geboekt.
    Laatste dag werden we gebeld of we de oudste wilde halen. De koek was op voor hem, savonds werd hij ook ziek.
    De jongste is de 6de dag gewoon geweest.
    We hadden voor de oudste 6 lesjes op de rollerband gedaan. Hij is motorische niet de sterkste.....
    Thuis waren we er wel mee bezig veel kinder ski les filmpjes opgezet. En vol blijheid verteld over hoe leuk het skiien is, in de hoop dat ze het dan ook leuk gingen vinden.


    En dan 6 dagen? Zijn ze bij jullie thuis al enthousiast over het skiën? Dat zijn ze hier dus niet zo. En ik wil ook niet pushen, maar zit nu wel op het punt dat ik denk of we gaan skiën, maar dan skiën we allemaal of we skippen de skivakantie...[/QUOTE]
     
  6. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.174
    113
    De eerste keer zijn wij eerst naar snowworld gegaan voor een proefles. De hele meute was dolenthousiast dus ik had gelijk 5 hele dagen incl overblijven gereserveerd. Wij gingen in de kerstvakantie.
    Dat is erg goed gegaan.

    Als ze getwijfeld hadden had ik eerst voor 1 of 2 dagen gereserveerd. Vaak zijn de eerste dagen toch het drukst en kun je daarna makkelijk bij boeken.. iedereen begint op zondag, in jouw klasje is jouw plekje dan door jou bezet. Als jij op dinsdag stopt is er waarschijnlijk niemand die die plek opvult. Dat zagen wij ook. De klasjes werden gedurende de week steeds kleiner.

    Nu hebben we voor 5 dagen gereserveerd waarvan 3 met overblijven. Als het erg goed gaat houden we ze de laatste twee middagen bij ons om samen op stap te gaan. Zo niet, dan kunnen we die overblijf ter plekke bijboeken.
    Deze skischool doet alleen hele dagen les.
     
  7. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.058
    3.527
    113
    Vrouw
    Gaan de eersten over een paar weken al de sneeuw in?

    Mijn jongste (3) heeft laatst voor het eerst op zo'n rolbaan gestaan. Geen succes, hij had niet zoveel zin en een man die duidelijk geen verstand hoe je les geeft een kleintjes... Daar zien ze mij iig niet meer terug. De oudste start begin januari met 6 skilessen op ook zo'n rolbaan.
     
  8. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.174
    113
    Wij gaan direct na kerst! Ik kan bijna niet wachten.
    Waar wij heen gaan ligt op de bergen in elk geval al meer dan genoeg sneeuw, maar in het dal nog niet. En aangezien de skischool in het dal zit, pal naast onze camperplek, hoop ik maar dat er nog wat gaat vallen de komende weken.

    Zo'n kleintje zou ik lekker ter plaatse laten lessen. In echte sneeuw is het veel leuker en makkelijker ook.
    Onze jongens gaan dit jaar voor de tweede keer en gaan alle drie ter plekke op les.
     
  9. cw26

    cw26 Fanatiek lid

    6 mrt 2015
    1.008
    290
    83
    Heerlijk vooruitzicht!!!!!
    Zou graag bij je in willen stappen...
    Hier nog ff wachten.. We gaan pas in de voorjaars vakantie.
    Nu vooral aan het zoeken naae een goed ski jack voor de oudste op mp. Maar daar hebben we nog even de tijd voor dus dat komt echt wel goed!



     
  10. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.174
    113
    Dat kan hoor.... we hebben een plekje over in de camper
     
  11. cw26

    cw26 Fanatiek lid

    6 mrt 2015
    1.008
    290
    83
    Al had ik de kinderen ergens kunnen onderbrengen dan had ik zo ingestapt.. :)

    Waar gaan jullie heen???




     
  12. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.174
    113
    Wij gaan naar een klein en onbekend skigebiedje in oostenrijk: grosseck-speiereck.

    Enige reden om hiervoor te kiezen is dat de camping pal naast de lift en de piste ligt. Dus geen skibus nodig. We zijn er nog nooit geweest en ik ben benieuwd.
     
  13. cw26

    cw26 Fanatiek lid

    6 mrt 2015
    1.008
    290
    83
    Wanneer gaan jullie precies weg? Want het is bijna vakantie!!!
    Alles klaar??

    Heerlijk vooruitzicht!!


     
  14. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.058
    3.527
    113
    Vrouw
    Veel plezier @Luppy! Hoe zijn de weersverwachtingen? Voldoende sneeuw?
     
  15. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.174
    113
    Wij gaan pas na kerst. Op de berg ligt genoeg sneeuw. Helaas is het deze week erg warm vanwege een fohnwind. Alle sneeuw in het dal smelt hard weg. Ik hoop dat het komend weekend kouder wordt en gaat sneeuwen.
     
  16. Spritsmetmelk

    Spritsmetmelk Actief lid

    11 okt 2019
    283
    185
    43
    Mag ik wat vragen? :D Hoe denken jullie over (ervaren) zwanger skiën (tot max 12 weken, uiteraard) als je al geboekt hebt en na een rot jasr heel erg behoefte hebt aan even een weekje skiën? Volgens de verloskundige kan het tot die tijd en zit je kindje dan achter je schaambeen. Ben benieuwd!

    (Niet voor mij hoor, helaas nog niet zwanger :rolleyes:)
     
  17. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.058
    3.527
    113
    Vrouw
    Bij mij ging het prima, maar was echt nog maar net zwanger toen (6 weken denk ik). Als ze nog niet verder is dan 12 weken en zich prima voelt, zou ik gewoon gaan.
     
  18. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Als je valt en je hebt een operatie nodig, dan zit het niet goed. Röntgenfoto’s, narcose, pijnbestrijding, bloedverdunners, etc.

    Niet doen is mijn advies. Ik heb het zelf nooit gedaan.
     
  19. Wielrenster32

    Wielrenster32 Actief lid

    29 nov 2018
    296
    112
    43
    Vrouw
    Prima te doen. Nu zelf 28 weken en nu doe ik het niet meer maar met 18 weken was ik echt nog wel gegaan ;)
     
  20. yoghurt

    yoghurt Bekend lid

    31 jan 2011
    513
    58
    28
    Brabant
    Ik was 10 weken zwanger ben niet ervaren en gewoon gaan skiën. Ging helemaal goed. wel jezelf bewust zijn dat anderen je ook gevaar op kunnen leveren.
    dus doe t n beetje rustiger aan dan komt t goed...
    En de apres ski ging ook goed, na n paar uur is iedereen aangeschoten en doe je gewoon lekker gek mee...
     

Deel Deze Pagina