Wintersport!

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Feye, 6 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij meestal de 3. Ik vind de weg langs Stuttgart echt verschrikkelijk. Zo bochtig en áltijd file daar.

2. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.082
    310
    83
    We zetten dat navigatie wel aan en dan denk ik ook gewoon de 3.
    Rijdt het makkelijkste.

Hier nog ff ruzie... Kids mogen klein koffertje vullen met spullen. Maar ze willen natuurlijk meer mee....
    Pffff waren we alvast maar op weg...

3. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    @cw26 @Chocotaart en anderen, hoe is het bij jullie? Goede reis gehad, lekker weer, eerst km-ers op de ski erop zitten?

Wij hebben er uiteindelijk 15 uur overgedaan. Vlak voor München begon het druk te worden en daarna ook nog aardig wat file.
    Het weer is hier heerlijk is, de pistes zijn goed (van wat ik heb horen zeggen, zelf nog niet geskied). De oudste doet het super in zijn klasje. De jongste had er geen plezier in, volgend jaar een nieuwe poging voor hem.

4. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.082
    310
    83
    Wij een rit van 13 uur voor 1150 km.. Bij München konden we doorrijden ( echt nog nooit gebeurt).
    Maar daarna paar keer vast gestaan of omgereden.
    Het is hier echt rustig op de pistes. Zo fijn.
    Moesten alleen gisteren na, 1.5 uur ook de jongste ophalen.
    Denk gewoon erg vermoeiend. De lessen waren ook smiddags op de eerste dag. Ze was al im 5:35 wakker, verreist.
    Heb goede hoop dat ze vanochtend wel weer zin heeft.
    Ze slapen nu nog lekker.
    De oudste ging super goed en gaan vandaag omhoog met de lift.

5. Chocotaart

Chocotaart Actief lid

12 jan 2016
    231
    245
    43
    Vrouw
    Hey

Wij konden doorrijden bij München. Hebben eigenlijk nergens stilgestaan. Klein stukje toeristische route genomen.
    We zijn rond 2 uur gearriveerd

Vandaag 2e dagje, ik zit er nu lekker in. Eerste dag was afzien qua conditie en ik had ook niet de juiste maat schoenen.

Tis hier wel druk maar prima te doen!
    Geniet van jullie vakantie!!

Hoe zijn de lessen vandaag gegaan?

6. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.082
    310
    83
    Nou ik ben er ff klaar mee...
    Echt problemen hier met skischool.

De twee juffen schreeuwen de hele tijd tegen de kinderen. Er huilen erveel. Gisteren tijd er bij gebleven, maar werd niet beter.
    Doen ook geen spelletjes, alleen maar hetzelfde parcour.
    Probleem is dat de kinderen niet snappen wat ze moeten doen. Ze schreeuwt maar in het duits, pizzapunt.. Armen wijd.. Benen wijd, maar de kids snappen het niet. Dan wordt juf boos en gevolg een trauma hier.
    Ga straks naar hoofdkantoor beneden in dorp, verhaal halen.
    Weet niet hoe het bij jullie geregeld is met eten bij de skischool?
    Wij zijn gewend dat ze op de berg met het klasje eten ( praat nu over de oudste).
    Gebeurt hier ook niet, ze gaan telkens naar het dal terug en eten bij de skischool. Aardappel puree met vlees, gisteren rijst met plak worst. Was zoon zo verdrietig van hij dacht lekker spaghetti en patatjes te eten.
    Moeten we 12,50 voor betalen. Dat heb ik afgemeld, geld terug gekregen. Voor die 12,50 gaan we wel lekker op de piste eten of broodje knakworst thuis.

Al met al gaat het bij ons dus niet geweldig. Ben er ook echt een beetje verdrietig van.

7. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Hoe zijn de condities bij jullie @cw26,@Chocotaart en @Feye?

En waar zijn jullie op wintersport?

Wij zijn overigens al geweest, maar lees dat het vooral in Oostenrijk vooral in de dalen de condities niet echt top zijn.

Hopelijk valt het bij jullie reuze mee.

@cw26. Echt zo jammer van die skischool. Die kinderen moeten toch gewoon met zin naar hun les kunnen gaan. Betaal je een godsvermogen voor.

8. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Hier inpak stress voor morgen, dan gaan we. Ik heb er heel veel zin in. Oudste heeft vorig jaar al twee keer een week les gehad in Oostenrijk (toen 4) en dat ging echt heel goed. Kon op het eind met de gondel helemaal naar boven en rood naar beneden. Dit weekend een lesje geboekt bij snowworld om het gevoel weer te krijgen en ook dat ging weer prima!
    Hier krijgen de kindjes alleen de ochtend les en als er nog energie over is ga ik smiddags nog verder. Heerlijk vooruitzicht.

9. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wat vervelend cw26. Zo laat je ze liever niet achter. Kinderen willen juist graag leuke spelletjes doen en dan ondertussen komt het skieen vanzelf.

Ik zou zeker in gesprek gaan. Het kost een vermogen en je wilt toch graag dat ze het leuk gaan vinden. Anders krijg je ze volgend jaar helemaal niet meer mee. Doen andere groepjes wel leuk dingen net aardige juffen? Dan kun je ze laten overplaatsen misschien.

Wij hadden afgelopen keer een goede skischool, maar mijn oudste kon het tempo niet bijbenen. Hij werd overgezet naar een minder gevorderd groepje maar dat waren allemaal Duitse kleuters en hij is 13. Vond ie ook verschrikkelijk. Normaal zijn wij niet heel assertief of veeleisend, maar nu heeft mijn man wel voet bij stuk gehouden tot hij in een andere groep mocht. Daarna heeft hij nog een paar erg leuke dagen gehad. Dus gewoon aan de bel trekken. In dit geval vind ik echt dat de klant koning hoort te zijn, vanwege de prijs en omdat het toch voor de lol moet zijn.

Wij hebben nu op 2 plekken de kinderen op les gehad. Lunch kostte hetzelfde en dan kregen ze bij beide scholen afwisselend eten. Patatjes met worst , spaghetti, soep met brood, tosti, bami. Laatste keer was zelfs 3 gangen lunch met soep , hoofdgerecht van iets hierboven en een klein toetje, snoepje of chocolaatje.
    Eten was in beide gevallen maar net waar het uitkwam, op de berg of in het dal in een restaurant.

10. Chocotaart

Chocotaart Actief lid

12 jan 2016
    231
    245
    43
    Vrouw
    Pff dat kan echt niet. Hier zie ik veel klasjes die het erg naar hun zin lijken te hebben..

Al verhaal gehaald?

11. Chocotaart

Chocotaart Actief lid

12 jan 2016
    231
    245
    43
    Vrouw
    Condities zijn wel goed
    Dal is wat papperig smiddags
    Sommige plekken wat ijzig

Kleintjuh85 vindt dit leuk.
  12. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.336
    113
    Vrouw
    Jeetje CW, dat klinkt echt niet leuk. Schreeuwen tegen kinderen kan ook echt niet! En wat raat van dat eten? Dat heb ik ook nog nooit meegemaakt. Waar zit je?

Wij vertrekken donderdagnacht, naar MariaAlm. Ik heb er echt zo’n zin in!

13. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    Oh balen @cw26! Vandaag nog wat kunnen regelen?
    Hier doen ze het heel leuk. Spelletjes tussendoor, kleine groepjes (6/7 kinderen), een groot verschil met vorig jaar toen de kleuters met 30 kinderen op een bultje stonden...
    Oudste heeft alleen de ochtend skiles. Hij vindt het fantastisch. Kan de groep ook goed bijhouden (terwijl die de middag ook les hebben) en skiën ook al op de pistes. De jongste geniet van het sleeën :)

Vanmiddag is het begonnen met sneeuwen en volgens mij wil het vannacht ook nog sneeuwen. Morgen weer zon. De pistes vind ik hier prima. Ook niet heel erg druk.

14. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.082
    310
    83
    We zitten vlakbij bad kleinkirchheim.
    Zitten gewoon te veel kinderen in de klas. Smiddags heeft de juf maar twee kindjes en dan schreeuwt ze niet.

Ben de hele dag met de jongste bezig geweest eersr bij de les, daarna op oefenweide.
    Zo gauw als juf wat zei of een high five deed kroop ze in haar schulp. En het us normaliter echt een bijdehandje....

Heb de baas gesproken en morgen middag krijgt ze samen met een ander ern privé les van Nederlandse juf. Hopen dat dit het vertrouwen in een juf van de ski klas weer wat hersteld. Hier totaal geen spelletje of zo....

Ja dat eten is bizar. Ze gaan dan echt eten in de kinder club. Het eten wordt gemaakt in grote hoeveelheden. En op tafel gezet.

Hier ook wat sneeuw, maar zet nog geen zode aan de dijk denk ik..... Blijft groenig....
    Inderdaad in de middag vooral de dalafdaling erg papperig...

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Cw26, hopelijk beviel de rest van de dagen beter, geschreeuw tegen de kinderen heb ik gelukkig niet meegemaakt.

Dit jaar gaan ze niet op les, hadden er allebei geen zin meer in. Misschien gaat mijn zoon nog met mijn man een privéles nemen en ik met mijn dochter een langlaufles.
    Tot nu toe lees ik dat de pistecondities zeer goed zijn en er veel sneeuw ligt, maar het wordt morgen wel warm en het kan regenen, dus dat is minder. Nou ja, we zullen zien.

16. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    Veel plezier iedereen die deze week gaat! Wij zijn inmiddels weer thuis, maar keek met een jaloerse blik naar de auto's met dakkoffer die de andere kant op reden :)

17. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.336
    113
    Vrouw
    Wij zijn in Maria Alm. Vandaag al geskied, maar wat was het warm! Morgen wordt regen voorspeld. Hoop dat het niet te warm wordt.

18. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    Leuk gebied en gezellig dorp! Werden de pistes slecht in de loop vd dag door de temperatuur. Regen is echt ruk...
    Ik zie dat ze een nieuwe lift hebben, waardoor je in de middag ook weer terug kunt komen in Maria Alm, wij moest toen (7 jaar geleden?) met de bus terug.

19. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.082
    310
    83
    Wij ook weer thuis... Vakantie heeft beetje nare nasmaak. Voor de vakantie was ik echt toe aan vakantie. Zoveel energie kostte het afgelopen week dat ik totaal niet opgeladen ben.
    Iedereen die vraagt hoe was de vakantie.... Nou dan kom ik weer met me negatieve verhaal.

Uiteindelijk is me dochter wel gaan skiën maar moest er continu bij blijven zo gauw als ik stap zette raakte ze in paniek.
    Smiddags zelf met haar op baby piste en dan was ze niet te stoppen.

Ook zoon zei in de auto op terugweg wanneer gaan we weer naar center parcs??? Net bij opa oma geweest verteld hij ook niks leuks.
    Terwijl het onwijs goed ging bij hem, op het eten na dacht ik dat hij het leuk vond.

Volgend jaar neig ik er naar om de kids lekker thuis te laten. Zit met zon vervelend gevoel dit bericht te tikken...

Warm was het zeker!!! Hier bijna alle dgn in t shirt geskied. 1 dag maar een pullty aangehad.

20. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    Hoe is het bij de wintersporters?
    @Butchke jij ging toch naar Bulgarije? Hoe was/is dat?

@cw26: balen dat het negatieve gevoel overheerst. Misschien even laten rusten en in de herfst bedenken wat jullie komende winter willen. Het is natuurlijk een dure vakantie, dus ik snap dat je het geld en je vakantiedagen dan liever besteed aan een vakantie waar iedereen meer plezier aan beleeft.

Deel Deze Pagina