Wintersport!

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Feye, 6 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.483
    1.089
    113
    wij hebben een eigen plekje in Skiwelt en het is ook in de vakanties super als je weet waar je heen moet. Westendorf bijvoorbeeld is altijd megadruk met Nederlanders maar de Hohe Salve en de route van Brixen naar Scheffau of Ellmau en weer terug is ook goed te doen. Dit jaar waren de lagere pistes smiddags niet zo fijn meer maar wij pakken altijd de early bird dagen mee en sowieso vroeg op de piste staan. De skischool Aktiv in Brixen im Thale is een hele fijne school. Daarnaast heeft het gebied fijne opties voor gezinnen. Een pas die deelbaar is tussen beide ouders, familieweken waar kinderen tot 15 jaar gratis zijn en keuzekaarten waarin je in een periode van bijvoorbeeld 7 dagen 5 dagen de lift kunt gebruiken.
    Wij hebben zelf de familiekaart maar dat is een seizoenskaart. We betalen dan alleen het eerste kind, het tweede en derde kind zijn gratis tot hun 25e.
     
    Butchke vindt dit leuk.
  2. Butchke

    Butchke Fanatiek lid

    23 nov 2009
    2.821
    1.309
    113
    aan het genieten van het leven
    Limburg
    Zell am See vermijden we omdat het skigebied ons niet aanspreekt. Er komen ook veel Russen.
    Serfaus idd vanwege de drukte. Zelfs in het laagseizoen is het razend druk.
     
  3. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.010
    3.474
    113
    Vrouw
    Een rustig skigebied in de voorjaarsvakantie heb ik überhaupt nog nooit gezien?

    @Butchke waarom wil jij niet naar Bramberg? Zijn we dit jaar geweest (dorp verderop). Vond het een prima gebied, fijne skischool (kleine klasjes), alleen lift in de ochtend duurde lang...
     
  4. cw26

    cw26 Fanatiek lid

    6 mrt 2015
    1.004
    290
    83
    Waar zitten jullie precies?? Wij waren van de zomer in brixen. Erg goed bevallen. De winter is ook zeker een optie!!!!

     
  5. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.483
    1.089
    113
    wij hebben een grote caravan (8 meter lang) met aanbouw op de camping in brixen. Heeft niks met kamperen te maken want er staat een houten chalet eigenlijk aangebouwd ipv een voortent. Ze verhuren ook huisjes op de camping. De camping heeft een eigen piste die elke avond tot 19:00 open is. Super leuk voor de kinderen en je kan dus naar huis skiën.
     
    cw26 vindt dit leuk.
  6. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.010
    3.474
    113
    Vrouw
    Oeh linkje?
     
  7. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.483
    1.089
    113
    Feye vindt dit leuk.
  8. Butchke

    Butchke Fanatiek lid

    23 nov 2009
    2.821
    1.309
    113
    aan het genieten van het leven
    Limburg
    Er zijn zoveel rustige gebieden in de voorjaarsvakantie. Zeker nog niet in Zwitserland geweest? ;) Al jaren in Zwitserland geweest, super super rustig zonder wachttijd of volle pistes en ribbels tot in de middag . Klasjes van 4-5 kinderen.

    Wij vonden bramberg echt één van de slechtste gebieden ooit. Te druk, lange rijen ook bij verbindingen, onvoldoende lift capaciteit. Pistes die uitkomen in niemandsland. Klassen, zelf geen ervaring mee maar vrienden waren er niet over te spreken.
     
  9. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.010
    3.474
    113
    Vrouw
    Idd nog nooit in Zwitserland geweest. Maar eens doen dan :thumup: Ik heb er wel eens naar gezocht, maar kan er nauwelijks huizen vinden voor 20 personen...
     
  10. Butchke

    Butchke Fanatiek lid

    23 nov 2009
    2.821
    1.309
    113
    aan het genieten van het leven
    Limburg
    Dat is inderdaad wat lastiger een groot huis, maar ze zijn er wel. Wel redelijk aan de prijs...... Wij boeken meestal gewoon een hotel en doen spelletjes in de lobby/bar en eten ook gezamenlijk. Is vaak net voordeliger dan een huis of meerdere appartementen.

    Bij vakantiehuizen direct.nl heb je verschillende opties.
     
  11. cw26

    cw26 Fanatiek lid

    6 mrt 2015
    1.004
    290
    83
    Ja de camping, vlakbij het zwembad.
    Ik weet hoe of wat omdat we in de zomer brixen zaten.
    Ga me daar eens in verdiepen.....





     
  12. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.483
    1.089
    113
    het leuke is dat een jaarplaats €2100 euro kost en je max 60m2 aan mag bouwen. Wij kunnen daar met 10 man slapen en hebben eigen riool en water en dus ook een eigen badkamer. Met 10 man een huis huren voor een week is al net zo duur (de aanschaf niet meegerekend). Wij gaan dus kerst- en voorjaarsvakantie en met lange weekenden en de zomervakantie ik met de kinderen. Nu hebben wij een eigen zaak (seizoenswerk) waardoor we van oktober tot april onze eigen tijd in kunnen delen dus dat is wel een voordeel.
     
  13. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.010
    3.474
    113
    Vrouw
    Klinkt echt heerlijk!
     
  14. Biebsje

    Biebsje Actief lid

    27 aug 2015
    251
    86
    28
    Sinds we in de voorjaarsvakantie moeten gaan we naar Serfaus. Het is soms druk bij de gondels beneden omdat alle kids naar de lessen gaan, maar verder echt prima te doen.... En voor de kinderen is het fantastisch! Zelfs opa en oma die niet in het hoogseizoen hoeven gaan mee omdat ze gewoon lekker kunnen skiën..

    Als je het rustig wilt hebben, ga dan de week van Kerst, pas na 2e kerstdag wordt het drukker.
     
  15. Butchke

    Butchke Fanatiek lid

    23 nov 2009
    2.821
    1.309
    113
    aan het genieten van het leven
    Limburg
    Wij zijn 2 keer eind januari daar geweest. (In de tijd dat de kinderen nog niet leerplichtig waren). Toen stonden we al bij veel liften te wachten. Dit hadden we nog nooit meegemaakt in het laagseizoen in andere gebieden;)

    Wij zijn gebonden aan de carnavals vakantie... dan wil ik het daar helemaal niet meemaken:oops:. Sorry die drukte spreekt me echt niet aan. Ook de klasjes zijn mijn inziens veel te vol .
    Vandaar dat we ook altijd kiezen voor gebieden die niet zo bekend zijn m.n. in Zwitserland.

    Smaken verschillen gelukkig:thumup:
     
  16. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Brixen.... daar heb ik mijn been verbrijzeld XD

    Onze vakantie is geannuleerd, daggggg alp d’Huez. Zucht!
     
  17. cw26

    cw26 Fanatiek lid

    6 mrt 2015
    1.004
    290
    83
    Geannuleerd??? Vanwege je been of corona........

    Shit.......


     
  18. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Mijn been heb ik jaren geleden op tig plekken gebroken daar ;)

    Alp d’Huez vanwege Corona idd.
     
  19. cw26

    cw26 Fanatiek lid

    6 mrt 2015
    1.004
    290
    83
    Klinkt heftig!!! Op meerdere plaatsen gebroken. Nu nog last van? Of niet meer...

    Maar hebben jullie dan zelf besloten om te annuleren? Of de reis maatschappij.
    Wanneer zouden jullie anders gaan...

    Zo lang al zo veel zin en dan eindigt het zo... Pffff depri!!



    QUOTE="Cindy1977, post: 22873872, member: 108311"]Mijn been heb ik jaren geleden op tig plekken gebroken daar ;)

    Alp d’Huez vanwege Corona idd.[/QUOTE]
     
  20. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    [/QUOTE]

    Het is daarna nog 4 keer geopereerd, maar het is niet echt meer fatsoenlijk te krijgen. Ik kan ook geen skischoen meer aan, dus nu snowboardles XD

    Tomorrowland is idd door Corona afgelast, de groep waar we mee gingen wilde ook het huisje niet meer. Vandaar dat we nu wat anders geboekt hebben en volgend jaar weer proberen :)
     

Deel Deze Pagina