Ik ben erg benieuwd wie er in februari wel eens in zuid-Afrika is geweest. We willen graag een rondreis gaan maken en twijfelen om februari of mei te gaan. Februari komt ons beter uit, maar dan is het dus zomer in zuid-Afrika en ik vraag mij af of het dan niet te warm is. We kunnen zelf wel tegen warmte, maar met 37graden naar het krugerpark lijkt mij ook weer geen pretje.
Ik ben zelf meerdere malen in januari geweest en vond het warm, maar het was niet benauwd. Had het niet extreem warm tijdens de safari. S' avonds koelde het toen wel weer wat af. Meestal ga je s'ochtends al erg vroeg het park in omdat je dan de meeste dieren ziet. Ben ook wel eens in de zomervakantie geweest, maar dan is het best wel koud s'avonds en in de ochtend. Overigens....je hebt ook hele leuke rondreizen die eindigen op Mauritius, kun je daar nog een paar dagen relaxen. Dat lijkt mij super leuk om een keer met de kinderen te doen, alleen is erggg prijzig. Overigens....het zijn wel lange en intensieve dagen, weet niet of het al wel geschikt is voor N. Daarnaast moet je ook malaria tabletten slikken. Ik ben daar als kind erg ziek van geweest. Ben daarna alleen nog maar in malaria vrije gebieden geweest.
Wij vonden het in januari prima te doen, graad of 25, af en toe wat regen en in de vroege ochtenden en avonden vestjes weer. Heerlijk kindvriendelijk land!
Zo te lezen qua temperatuur wel te doen. We hebben een rondreis gevonden welke geschikt is voor kinderen. Dus met veel rustdagen ertussen, dan is het prima te doen. En qua prijs viel het ook nog mee!
Dat klinkt goed! Mag ik vragen welke rondreis je hebt gevonden en op welke prijs je dan uitkwam? De reizen die ik heb gezien zaten tussen de 8500 en 10 duizend euro voor ons vieren. Ik weet niet of je zelf ook nog dagen te besteden hebt.... Wat ook leuk is om heen te gaan is Lesedi cultural village. Voortrekkers monument, soweto, huis van Nelson Mandela. En om af te sluiten naar The Lost City hotel in Sun City. Dat hotel is echt fantastisch, zo mooi en luxe en er zit een heel mooi zwembad bij, Valley of waves.
https://www.nrv.nl/rondreizen-zuid-afrika/privereizen/family-fun-op-safari#Dagprogramma Hebben erg goede verhalen over nrv gehoord! Je kunt de reis ook nog verlengen met Dubai of Mauritius.
Dit is idd niet duur! Komt omdat je hier zelf moet rijden, ik heb gekeken naar een compleet georganiseerde reis. Ik weet niet of ik het zelf reizen wel aandurf in zuid afrika. Heb zoveel vreselijke verhalen gehoord van mijn familie die daar woonde. Als je een verkeerde afslag neemt kan echt levens gevaarlijk zijn. Het is er echt niet veilig!
Wij zijn wel wat gewend qua rijden, Sudan is afschuwelijk! De wegen zijn slecht, de afslagen staan niet aangegeven er bestaan niet eens borden en ze rijden er alsof ze dood willen. Maar daar word H niet heet of koud van. Ik wil dus absoluut niet met een groep reizen, en zelf kunnen bepalen wanneer we een pauze nemen. Daarnaast ook het liefst geen chauffeur, dat hebben we wel eens vaker gedaan en vind ik totaal niet fijn! Ik laat dan echt liever H rijden.
Ik bedoel niet qua veiligheid van de weg....maar qua criminaliteit. Maar wellicht ben ik bevooroordeeld. Toen wij van de luchthaven weg reden hebben ze geprobeerd ons te car jacken. Mijn oom had het door en kon net op tijd wegkomen. In het donker kun je niet bij een rood stoplicht stilstaan, is te gevaarlijk. Rijden met de deuren van binnen op slot. Je kan niet zomaar bij elk tankstation stoppen, is soms te gevaarlijk. Alleen de overdekte en bewaakte winkelcentra zijn veilig genoeg om te komen. Dus niet even kunnen stoppen bij een restaurant of supermarkt onderweg. Politie is zo corrupt als het maar kan, toeristen in huurauto's worden staande gehouden en ze verzinnen wel iets waarvoor je moet betalen. Mijn oom, nu helaas overleden, heeft er 60 jaar gewoond en heeft het land steeds gevaarlijker zien worden. Hij is zo vaak beroofd, zijn winkel is vaak overvallen, maar het ergste wat ze hebben meegemaakt is dat ze overvallen zijn in hun huis. Allebei vastgebonden, mishandeld en hun huis was een ravage en van alles gestolen. En dat terwijl ze, door alles wat ze al meegemaakt hadden, in een bewaakte compound woonden. Dus tja...ik durf zelf niet echt daar rond te lopen of rond te rijden.
Ik heb geen ervaring met de temperatuur in februari, maar hoogzomer is het in december/ januari, dus ik denk dat februari juist zeer geschikt is. Wij hebben zelf gereden (van AirPort Johannesburg direct naar krugerpark/ Drakensbergen/ port Elizabeth/ Kaapstad met nog heel veel meer stops) en wij hebben dit als goed ervaren. We hebben nooit in het donker gereden, we hadden alle hotels voorafgaand geboekt en zijn afgezien van het vliegveld niet in Johannesburg geweest. Mijn schoonouders hebben (weliswaar een iets andere route) dit ook gedaan. Ook hun is het goed bevallen, al was vlak voor hun reis wel net een bus met Nederlandse toeristen overvallen, dus ze waren wel wat huiverig. Ik spreek nu over mijn eigen ervaringen, het is vreselijk te lezen wat @consider heeft opgeschreven en wat haar oom heeft meegemaakt. Het is natuurlijk van groot belang hier bedachtzaam op te zijn. Ik wilde ook nog delen dat er lodges zijn bij het Krugerpark die geen kinderen toestaan onder de 12 jaar ivm veiligheid. Wellicht goed om hier navraag over te doen.
Wij hebben ook wisselende verhalen gehoord. We zullen maar 1 nacht in Johannesburg doorbrengen. En verder alleen maar overdag rijden. Ouders van een vriendin van onze dochter gaan elk 1 a 2 jaar naar zuid-Afrika en hebben zelf nog nooit iets mee gemaakt. Het kan dus zo enorm verschillen. Hun adviseren inderdaad vooral niet in het donker rijden en uit de buurt van townships blijven. We kunnen altijd nog overwegen een chauffeur te nemen, maar een groepsreis valt in ieder geval al af.
Wij zijn ook in februari geweest. Ik herinner me dat niet als bizar warm, gewoon lekker. Wij hebben ook zelf gereden. Wel zijn wij opgehaald vanaf het vliegveld van Johannesburg (KLM vlucht komt laat aan) en de volgende dag vanaf de b&b in de auto gestapt. Zelf rijden is verder goed bevallen. We zijn nog niet in Kaapstad geweest. Zuid kust staat nog op het programma en dan gaan we weer zelf rijden.
Wij zijn in november geweest en toen was het daar echt heerlijk... Mei is volgens mij winter daar toch? Maar dat is voor ons nederlanders alsnog wel een prima temperatuurtje.. Alleen 's avonds/nachts is het dan natuurlijk wel goed koud.. Ik vind het een prachtig land maar heb me net als hierboven omschreven, niet altijd veilig gevoeld.. Wij hebben er familie wonen die ons overal naartoe begeleidden en de taal goed spraken.. Dus dat scheelde een hoop.. Maar zelf zou ik er niet snel naartoe gaan... En de wegen zijn er idd verschrikkelijk... En als je er autopech krijgt (met al die enorme gaten in de weg), heb je als toerist toch wel een probleem..