wintertenen

Discussie in 'De lounge' gestart door marjolinos, 13 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    wie heeft hier last van?

ik heb volgens mij dit gisteren gekregen! heb al langer dat de doorbloeding van een paar tenen niet goed is maar gisteren de hele dag buiten geweest en s avonds voelde ik een aantal tenen niet meer. nu wel weer maar doen 3 tenen zeer! Vooral als ik ze stoot!
    Er zit bij allemaal een beetje een rode zwelling en dus pijn... verwacht dat het wintertenen is maar zeker weten doe ik het niet!

wat kun je hier aan doen?

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Niet echt veel.
    Zorg er voor dat je ze goed warm houdt zeker bij vorstperiodes. Sinds ik er zelf rekening mee houdt door skisokken te dragen in mn "laarsklompjes" is het een stuk beter met mn wintertenen.
    Goed vet houden schijnt ook te helpen.

eroverheen plassen (ochtendurine) schijnt het te verhelpen, is een grootmoederstijdtip... nog nooit geprobeerd

3. 79mama79

79mama79 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.459
    0
    0
    Ik heb het al van kleins af aan en helaas is er niks meer aan te doen. Ik kreeg tot een jaar of 8 geleden ieder jaar in okt een vitamineshot (combi van verschillende vitamines) in mn bil en dan had ik er de hele winter geen last van. Helaas is deze prik uit de handel genomen. Bij ons zit het in de familie, hoop zo dat mn dochter het niet krijgt! Wat wel een beetje helpt is katoenen sokken en niet te strakke schoenen. Wisselbaden zouden ook moet helpen maar bij mij niet. Sterkte ermee!

Ze zeggen ook dat vitamine b12 helpt, mn vader heeft dat uitgeprobeerd maar geen verschil gemerkt.

4. 79mama79

79mama79 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.459
    0
    0
    het over heen plassen heb ik wel geprobeerd, maar werkt niet ;) Tja als je zo'n pijn hebt, probeer je alles hoor!

5. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Van Akileine heb je zalf om op wintertenen te smeren,het helpt tegen de pijn & jeuk.. Een andere manier is Uggs kopen en daar met blote voeten in,heeft mij echt geholpen!

6. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Bovenstaande reactie ben ik het mee eens.. heb ook altijd last van hele koude voeten maar de uggs (ik heb ze van het merk bearpaw) is het enige wat m'n voeten echt warm houdt. Zijn die lelijke draken toch nog ergens goed voor..:)
    En in huis ook lekkere warme sloffen met een paar dikke zachte sokken erin. Wat je niet moet doen is in warm water doen, dat schijnt heel slecht te zijn voor je aderen..

Deel Deze Pagina