slecht slapen, tandjes, nachtmerries en verlatingsangst

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by Nina010, Nov 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nina010

Nina010 Bekend lid

Jul 20, 2008
    820
    0
    0
    Hi!
    Mijn zoontje slaapt altijd al slecht/ kort.Maar goed de ene heeft nou eenmaal meer slaap nodig dan de ander denk ikmaar.
    Alleen sinds een week of 3 slaapt meneer zo slecht in, zijn echt lang bezig maar hij word ook snachts huilend wakker. Ontroostbaar, ik moet hem wel oppakken anders raakt hij zo overstuur en huilt dan enorm lang door en valt niet uitzelf in slaap. Tegenwoordig krijg ik hem ookniet meer kalm in zn kamertje maar alleen bij mij zelf. Duurt ongeveer anderhalf uur en dan valt hij eindelijk in slaap bij mij en dan leg ik hem terug in zn bedje. Soms gaatdat goed en valt hij in slaap maar soms ook niet zodra hij zn bedje voelt dan is het krijsen. Maar hij word vervolgens ook nog eens zijn 'vaste'tijd wakker.Dat is nu ( dankzij de wintertijd) tussen 4 en half 6. (ondanks dat hij dus 1,5-2uur lang wakker snachts is geweest). Hij krijgt op deze manier ook zo weinig slaap,ongeveer 5 a 6 uur.Dit is echt slopend!Voor hem en voor ons. Overdag merk ik duidelijk de verlatingsangst, Ik kan mn kont niet keren of hij brult het uit. Heb je hier tips voor of ideeen? De gebroken korte nachten en een constant huilerige peuter breekt ons momenteel echt even op.Momenteel komen erook veel tandjes door want overal zijn bobbels in zn mondje te zien en een kies is ookal doorgekomen( met koorts als gevolg , gelukkig is datgestopt)
    Ik hoor graag van je.Vooral dat snachts 1,5 uur lang wakker en bij ons nemen zit me dwars,. Ik wil hem natuurlijk ook niet aanleren bij ons te slapen. groetjes, Nina

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik ga je voor deze vraag toch naar het Cb verwijzen.Zij hebben veel meer ervaring hierin en waarschijnlijk ook meerder tips.

succes.

Ilja

Share This Page