Niet meer doorslapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door novanne, 19 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. novanne

novanne Niet meer actief

Hoi,

Sara sliep de afgelopen 3 weken door, van 23.00 tot 06.30/07.30 uur. Maar nu is ze opeens weer de laatste nachten om 04.30 uur wakker.

Heeft iemand die ook meegemaakt?
    En heeft iemand tips om ervoor te zorgen dat ze toch wel snel weer door gaat slapen?

Alvast bedankt

groetjes
    Anne

2. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Niet meegemaakt, maar misschien is het een "fase" en zou het vanzelf wel weer goed komen. Joris sliep pas door met 3,5 maand en af en toe zijn er ook ineens nachten waar hij ineens rond 4/5 uur wakker is. Dat is vaak een paar dagen en dan slaapt hij wel ineens weer door.

3. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Hoi Anne,

Ik heb helaas ook geen oplossing (nog niet ;) ) maar kan je wel de hand schudden.

Mirthe was ook aan het doorslapen, met afgelopen weekend zelfs uitschieters naar 8.00 en zelfs 9.00
    Ineens sinds afgelopen dinsdagochtend is het afgelopen en zit ze weer op haar oude tijd.
    Tussen 4.30 en 5.15.

Ik zie wel dat Sara bijna net zo oud is als Mirthe.
    Rond de 12 weken zouden ze in een sprongetje kunnen zitten, dus ik hoop dat het dat is en dat het snel weer overgaat!
    Vond dat uitslapen best wel lekker.

Mocht jij een oplossing vinden dan hoor ik het ook graag.
    Veel succes weer vannacht ;)

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Tjonge, ze was wel heel jong met doorslapen dan! Je ziet wel vaker dat ze dan wat later zich 's nachts weer gaan melden. Tot ze ongeveer een jaar zijn is een nachtvoeding niet raar hoor. Gewoon aanleggen en lekker laten drinken. Op deze leeftijd heb je vaak regeldagen, en daarna pakken ze vaak hun vertrouwde patroon weer op.

5. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    Zoë sliep ook al 5 wkn door van 2230u tot 700u (soms wakker maken dan!) en opeens werd ze wakker weer om 5 u enzo. Bleek nu dat ze zoveel had geplast dat luier te klein was. Na een grotere luier nu het snachts slaapt ze weer door!

twinny

6. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Hier hetzelfde verhaal deze week! Wij denken aan het sprongete, misschien bij jullie ook?

7. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Hi hi, wij hebben net met de boodschappen een maat groter luier mee gebracht.
    Toeval hoor, had jouw berichtje nog niet gezien.
    Zal die vannacht eens aandoen ;)
    Als het lukt, ben ik jouw morgen heel dankbaar :)

8. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    ben eigenlijk wel benieuwd of het aan de luier heeft gelegen?

twinny

9. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    He Twinny,

Helaas was dat bij Mirthe niet de oplossing.
    Maar wel bedankt voor je tip!

Mirthe slaapt nog niet echt weer door, maar is nou wel met een tut van 5.00 tot 7.00 rustig te houden, dat was eerst ook niet zo.
    Ze krijgt dus wel gewoon pas om 7.00 haar flesje.
    Nou is het hopen dat ze dan gaat snappen dat ze dan net zo goed kan blijven slapen tot 7.00 ;)

10. laura14

laura14 Lid

9 jul 2007
    71
    0
    0
    Volgens mijn kinderarts slapen de meeste kinderen echt pas door vanaf 6 maanden...tot mij grote schrik toen ze me dit vertelde, maar bij mij was het ook echt zo. Ze was altijd onrutig tussen 5 en 7 (dit schijnt ook weer typisch te zijn en komt doordat ze dan het lichtst slapen en makkelijk wakker worden, ze moeten dan leren om weer in slaap te vallen) maar sinds een paar weken slaapt mevrouw lekker door tot 8 uur en kan ik eindelijk na 6 maanden de hele nacht slapen!

11. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Laura14, thnx voor je uitleg.

Ik zie het vanzelf wel hoor wanneer Mirthe er aan toe is.
    Maar die paar dagen "uitslapen" waren zo lekker, dan ben je meteen verwend.

Novanne, hoe is het nou met Sara?

12. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Poehhh vervelend he? Mick slaapt ook nog steeds niet door. Hij heeft het toen hij zo'n 2 maanden was wel ongeveer 3 weken gedaan, maar toen nooit meer. Hij komt nog steeds rond 2.00 uur, 4.00 en 6.00. En om 7.30 slaapt hij zo vast dat hij zijn bed niet uit wil....
    Wij zijn dus ook compleet gesloopt. Heb ook al Nutrix door de bv geprobeerd en die avondvoeding pas om 0.00 gegeven, maar het helpt niet.... Het lijkt wel of hij zijn dag-nachtritme omgedraaid heeft.
    Ook ik hou me dus van harte aanbevolen voor tips.

Groetjes en succes!

Emma :(

13. novanne

novanne Niet meer actief

Hallo

Ben ziek geweest dus regaeer nu pas.
    Het doorslapen gaat nog steeds niet goed. Vorige week heeft ze wel de meeste nachten geslapen van 23.00 tot 06.00 maar de afgelopen 2 nachten was het weer 05.00 en zelfs 03.00 uur.
    Ik zit er compleet doorheen. Ik had al mijn hoop gevestigd dat het vanaf 3 maanden allemaal beter zou gaan, helaas lijkt tot nu toe het tegendeel waar. Sara slaapt juist slechter, ook overdag en huilt weer meer.
    Ben nu net weer aan het werk en trek het nu even echt niet meer....

14. loulappie

loulappie Actief lid

28 jun 2007
    181
    0
    0
    Horeca
    Lelystad
    hoi hoi Lee Ann had hetzelfde probleempje. Ik weet niet of je een nachtlampje gebruikt? Zoja adviseer ik je om die uit te doen. Ik ging naar haar toe stopte haar weer lekker in speentje erin lampje uit liedje zingen of wat je ook doet dat heb ik drie dagen moeten doen en nu slaapt ze weer heerlijk door! Succes

Deel Deze Pagina