Hi dames, Hoe vaak maken jullie het speelgoed vd baby schoon? En hoe, afspoelen of in de wasmachine? Knuffels gooi ik nog wel eens in de wasmachine, maar al het plastic speelgoed vind ik maar lastig. Dingen als bijvoorbeeld sophie de giraf, daar zit dan weer een gaatje in, dus als ik het onder de kraan schoonmaak, komt er water in. Misschien nog tips over hoe het te wassen, bijvoorbeeld 30 graden of 60, in een kussensloop of zonder? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Ben ook wel benieuwd heel veel spul kan niet in de vaatwasser en moet met de hand. Morgen maar eens doen en buiten laten drogen gezien de warmte.
Ik was de speeltjes afwisselend, gewoon in een teiltje met wat afwasmiddel. Zeker met dit mooie weer is het ook zo weer droog. Dochterlief bijt overal op, dus is ook wel nodig!
ik was het af met ecologisch afwasmiddel of was het met ecologisch wasmiddel. water eruit knijpen idd
Toen mn dochters nog héél jong waren, 3mnd> zeg maar, maakte ik hun speelgoed nog wel eens schoon. Ik denk eens per twee weken ofzo. Daarna werd het minder en minder. Sinds ze een jaar zijn moet ik eerlijk bekennen dat ik het alleen nog maar doe als het écht heel erg ranzig is of als er een luizenplaag op het kdv was ofzo en het speelgoed is meegeweest. Sommig speelgoed maak ik letterlijk nooit school Mn beiden dochters spelen bijvoorbeeld regelmatig met mijn ouder duplo, dis sinds mijn kindertijd nooit meer schoon is gemaakt .
Stoffen speelgoed heel af en toe in de wasmachine. Ander speelgoed maak ik echt alleen schoon als er overheen gespuugd is of zo. In de vaatwasser of met een nat doekje.
Sofie kan je gewoon afspoelen ipv onderdompelen. Zo ook met veel rammelaars etc. Ik was eigenlijk alleen speelgoed van gast kindjes af met een sopje. Van eigen kids gewoon afspoelen als het onder gekwijld is.