wintervraagjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamzie, 2 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hoi allemaal,

Heb een paar wintervraagjes.

-doen jullie in de winter ook raam op een kiertje in de slaapkamer?

- doen jullie verwarming aan in de slaapkamer in de winter?

-als het heel erg koud is doen jullie dan de plastic regenzeil over de kinderwagen? of echt alleen als het regent/sneeuwt?

-is een voetenzak in de kinderwagen voldoende in de winter? Of ook een deken erbij doen?

Ben benieuwd!
    Groetjes van Mamzie

2. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Nee, in de winter is het raam hier dicht.

Nope, nooit verwarming aan boven

-als het heel erg koud is doen jullie dan de plastic regenzeil over de kinderwagen? of echt alleen als het regent/sneeuwt?
    Hier alleen als het regent of sneeuwt

-is een voetenzak in de kinderwagen voldoende in de winter? Of ook een deken erbij doen?
    Ik gebruik alleen de voetenzak en een lekkere dikke winterjas, sjaal, muts en handschoenen

3. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    hoi hoi,

ik doe als het erg koud is het raam snachts helemaal dicht, overdag zet ik hem wel open zodat het lekker kan luchten.. wel heb ik altijd het roostertje open staan,.

verwarming heb ik nog niet aan, maar als het echt heel koud is zet iik hem mischien wel aan ja

het plastic regenhoesje gebruik ik ook als het erg koud is of als ze verkouden is en het waait heel hard.

ook heb ik een voetenzak in de buggy, maar ik kleed haar ook goed aan, dat wil zeggen dikke gevoerde broek, sokken,schoenen, winterjas..

denk dat het ook wel verschilt per kindje natuurlijk, het ene kindje heeft het snel koud en het andere kindje snel warm..
    gewoon af en toe even voelen, als het nekje klam aanvoelt is het te warm. doe wat jij denkt dat het beste is ;)

4. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Het raam alleen overdags op een kiertje en savonds raam dicht.

Verwarming aan als het vriest en als Hij naar bed gaat weer uit..

Plastic regenhoes gebruik ik alleen bij regen en sneeuw.

Voetenzak is voldoende je kindje heeft toch ook kleertjes en een jas aan. maar zoals sillaah zegt evrschilt het natuurlijk ook per kindje gewoon af en toe voelen of hij het niet te koud of te warm heeft.

Liefs,Claudia

5. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik heb altijd het raampje op een kiertje.
    Als het erg koud wordt dan doe ik de gordijnen helemaal dicht en stop deze achter de verwarming en zet deze een heel klein beetje aan.

Met hele harde wind zou ik wel een dekzeiltje gebruiken maar anders niet, is lekker gezond een koude snuiver, zolang je kindje onder de dekens maar lekker warm is. (wel een mutsje op)

Een voetenzak is inprincippe voldoende, maar neem voor de zekerheid een dekentje mee en voel af en toe even of de kleine koud is of niet.
    (nekje/voetjes)

6. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    We hebben het de eerste weken 's avond wel dicht gedaan nu niet meer Daan word flink benauwd en heeft wel frisse lucht echt nodig maar hij voelt niet koud aan. Ik weet natuurlijk niet als het vries dan zal ik hem wel dicht doen nu staat gewoon het douwraampje nog open

Nee hier komt de verwarmingniet aan boven ook niet na zijn geboorte. Daan word gloeiend heet als hij slaapt.

Alleen bij regen en sneeuw

Alleen de voetzak nu als het sneeuwd of echt vries dan kijk ik wel even of ik nog een dekentje erbij doe.

7. jessicad

jessicad Actief lid

2 nov 2006
    344
    0
    0
    Het raam staat nu nog altijd op kiepstand. Ik kijk meestal hoe warm het is in haar kamertje, maar meestal is het nog vrij warm vind ik. Hoe het si als het echt gaat vriezen weet ik nog niet, denk dat ie dan `s nachts dicht gaat en tussen het slapen door open en het rooster altijd open.

De verwarming doe ik niet aan, maar dat is hier ook niet nodig. Het is hier eerder snel te warm dan te koud boven, terwijl de verwarming dus niet aanstaat.

Het regenzeiltje gebruik ik bij regen en sneeuw, heb het ook 1 keer met harde wind gebruikt toen ze nog kleiner was. Verder gewoon kap omhoog en lekker aankleden.

De voetenzak heb ik hier nog niet gebruikt. In de wagenbak gebruikte ik altijd een dekentje en die ligt nu ook onder de bugyinzet. Maar ook die gebruik ik eigenlijk nooit, ja heel soms als ze heel moe is en ik de wagen plat gooi. In de hoop dat ze gaat slapen, maar dat is tegen beter weten in, want ze slaapt toch niet in de wagen. O ja en 1 keer toen er toch een frissere wind stond dan ik dacht. De voetenzak ligt hier nog ingepakt in de kast. Maar zodra het echt koud gaat worden komt die er wel uit. Maar Inge heeft ook ngo geen winterjasje aan, maar gewoon een fleece vest. Ze heeft het in tegenstelling tot haar moeder juist snel warm. Ze heeft ook vaak nog gewoon ongevoerde broekjes aan en pas sinds kort slofjes. Maar misschien is Inge niet zo`n goed voorbeeld, ze slaapt ook nog steeds in een dun pyjamaatje in haar zomerslaapzak zonder lakentje of dekentje of zo. Ze heeft het gewoon niet snel koud.

Deel Deze Pagina